A Miskolci Egyetem Marketing Intézete a pécsi, szegedi, győri, debreceni és budapesti partnertanszékek együttműködésével, számos szakmai szervezet támogatásával a napokban keresi meg a városok polgármestereit, s teszi közzé versenyfelhívását. Az egyetemisták a márkaépítésre, a hogyan pozícionáljuk, hogyan tegyük egyedivé, vonzóvá városunkat a célcsoportjaink szemében kérdésre keresik a választ, s prezentálják majd a marketing megoldásokat a feladatot adó városok számára.
A Kreatív Csoport a korábbi évekhez hasonlóan idén is meghirdeti a Prizma Kreatív PR Díjat. A kiírásban 12 kategóriában indulhatnak a pályázók, a témák között szerepet a self-branding, CSR megoldások, kríziskommunikáció, reputációmenedzsment és issue-menedzsment is. A pályázatban 2014. szeptember 1. és 2015. augusztus 31. között Magyarországon futó pr-projektek, illetve pr-aktivitások és – megoldások nevezését várják a szervezők.
A tudományos eredmények terjedésében és a tudományos teljesítmények elismerésében kiemelt szerepet töltenek be a hivatkozások. A hivatkozások fontossága nem kérdéses, azonban érdekes azt is körüljárni, hogy milyen tényezők befolyásolják egy adott tanulmány esetén a hivatkozások számát, továbbá milyen szabályszerűségek fedezhetők fel a hivatkozási szokások tekintetében. E kérdést járja körül egy nemrég megjelent tanulmány: Stremersch és szerzőtársai (2015) marketing tudományterületre vonatkozóan vizsgálták a hivatkozások számát befolyásoló tényezőket az International Journal of Research in
...A Magyar Marketing Szövetség fennállásának 25. évfordulóját ünnepelte idén és ebből az alkalomból új díjat is alapított. „Az Életműdíjjal egy kiteljesedett, a marketing szakma egésze érdekében végzett, eredményes szakmai életutat kíván elismerni a Marketing Szövetség. A jelöltnek a sokéves szakmai tapasztalat és munkásság mellett számos publikációval és a szakmában elért eredménnyel kell rendelkeznie, valamint a Szövetséghez aktuálisan vagy valamikori tagként kell kapcsolódnia.”
2015. március 19-20-án került megrendezésre a „NEW IDEAS IN A CHANGING WORLD OF BUSINESS MANAGEMENT AND MARKETING" nevet viselő workshop Szegeden, a Gazdaságtudományi Karon. Az SZTE GTK Közgazdaságtani Doktori Iskola által évente megrendezett nemzetközi, angol nyelvű esemény résztvevői elsősorban közép-európai egyetemek doktoranduszai és doktorjelöltjei.
2015. május 26-29. között került megrendezésre a belgiumi Leuvenben az év egyik legrangosabb marketingeseménye a 44. EMAC (European Marketing Academy) konferencia.
Idén Splitben rendezik meg a CROMAR 24. konferenciáját, amelynek címe: “MARKETING THEORY AND PRACTICE - BUILDING BRIDGES AND FOSTERING COLLABORATION”.
A Magyar Kommunikációtudományi Társaság folyóirata, a JEL-KÉP üzleti kommunikációval foglalkozó rovatot indít.
2015. július 12-ig lehet még a kedvezményes részvételi díjat befizetni a 21. EMOK konferenciára. Ugyanez a határideje a módosításra javasolt tanulmányok feltöltésének is, amelyek bírálatait a következő napokban küldik meg a Szervezők.
Nagy örömünkre szolgál, hogy a hazai marketing oktatás és kutatás szereplőit összefogó Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért elindíthatta önálló weboldalát. Weboldalunk egyfajta szakmai portálként nem helyettesíteni, hanem sokkal inkább kiegészíteni szeretné a marketing területen már elérhető információforrásokat. Célunk, hogy az egyesület tevékenységéhez, a marketing oktatók és kutatók közösségéhez kapcsolódó hírekről, lehetőségekről tájékoztassuk folyamatosan az egyesületi tagokat és a marketing iránt érdeklődőket.