2022. május 23-án a Magyar Tudományos Akadémia B2B Marketing Munkabizottsága tudományos workshopot tartott a BME GTK Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék és a Budapesti Corvinus Egyetemen működő Magyarországi IMP (Industrial Marketing and Purchasing Group) Kutatóközpont szervezésében a Műegyetemen "Competitiveness and Internationalization: Theoretical background and contemporary challenges " címmel.

A workshop keretében nyitó előadást tartott Naresh K. Malhotra professzor emeritus (Georgia Institute of Technology, USA). Előadását egy díjnyertes tudományos cikkére alapozta: Malhotra, N.K., Agarwal, J., and Ulgado, F.M. (2003): Internationalization and Entry Modes: A Multitheoretical Framework and Research Propositions, Journal of International Marketing Vol. 11. No. 4, 2003, pp. 1-31

A professzor előadása után három rövidebb, egyenként 10 perces előadás hangzott el a következő előadóktól és témában:

Zoltán Veres (University of Pannonia): What are the roles of business relationships and networks in internationalization in our days?

Balázs Révész (University of Szeged): What are the practices and challenges of internationalization of SMEs in Hungary?

Judit Simon (Corvinus University of Budapest) and Zsuzsanna Szalkai (Budapest University of Technology and Economics): What are the challenges and answers of international business relationships – in the context of contract manufacturing

A rendezvény résztvevői részben hazai, részben külföldi egyetemi professzorok, oktatók, kutatók, PhD hallgatók voltak. Az üzleti élet is képviselve volt Jankó Árpád (Divízió igazgató, Terrán Tetőcserép Gyártó Kft.) részvételével.

Az előadások után a résztvevők kérdéseket intéztek az előadókhoz az előadások témájában. A kérdések egymást generálták, élénk, tudományos jellegű, ugyanakkor az üzleti életet napjainkban érintő kihívásokkal kapcsolatos beszélgetés zajlott. A résztvevők között a kapcsolati háló erősödött, sőt, új kapcsolatok kialakítására is lehetőség nyílt a rendezvény által.