A miskolci Városházán tartott szóbeli döntővel, december 1-én ért véget az 5. Országos Városmarketing Verseny rendezvénysorozata.

A Budapesti Corvinus Egyetem „Urbs” csapata, aki Balatonfűzfőről készítette pályamunkáját nyerte a versenyt, s az azzal járó 500.000 forintos díjat. A második helyezett, szintén corvinusos, „Kedveskéim” csapat Paksról írt, ők 250.000 forintot, míg a Sátoraljaújhely lehetőségeit feldolgozó, „Creative Brand” nevű, Miskolci Egyetemről érkezett bronzérmes team 150.000 forintot vihetett haza.

A külön elemzések készítéséért járó Századvég - Smart Solutions Klaszter különdíjat a Corvinus Egyetem Kedveskéim csapata, a Mastercard különdíját a győri Széchenyi István Egyetem, Dunaújvárost választott Smart-SZEkció csapata nyerte. A kreatív anyagok „lájk-versenyében” győztes szegedi egyetemi „Marketing Stúdió” fantázia névű csapat tagjai élvezhetik majd jövő nyáron a Világlátó Utazási Iroda 10 napos spanyolországi útját.

A négy hónapon át tartó versenyt a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete kezdeményezésével és koordinálásával, az EMOK, Egyesület a Marketing Oktatásért Kutatásért Egyesülettel szervezte, további egyetemek, úgymint a szegedi, kaposvári, győri, debreceni és a Budapesti Corvinus Egyetem szakintézetei együttműködésével.

A „Smart City – Smart Marketing” témában, azaz az „okos várossá válást támogató marketing terén” kiírt pályázathoz 37 hazai város csatlakozott, kínálta fel a kutatási-elemzési terepet, míg az Observer Médiafigyelő módszertani segítségét a hallgatói csapatoknak.

A 17 egyetemről, köztük három határon túli intézményből nevező egyetemisták mintegy két hónapig dolgoztak a pályamunkáikon. Az írásos anyagok zsűrizése és öt regionális elődöntőn való prezentáció eredményei alapján 13 csapat jutott a miskolci országos döntőbe, ahol egy öttagú zsűri, független, a témában járatos szakemberek értékeltek, s alakították ki a végső sorrendet.

A kezdeményezés záró szakmai eseménye volt a december 5-én, Kecskeméten, a témában „Smart City – Smart Marketing, a városfejlesztés és városmarketing digitális dimenzióiról” szóló konferencia. A szervezéshez csatlakozott a Neumann János Egyetem új, Gazdaságtudományi Kara.

Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármesterének megnyitó szavaival kezdődő konferencián tíz előadás hangzott el az okos-város fejlesztésekben, s a digitális marketingben leginkább járatos hazai előadóktól. A mintegy nyolcvan résztvevő megismerhette egy friss smart city témájú felmérés, valamint a városmarketing verseny pályaműveinek, ötleteinek összefoglalóját, s két döntős csapat prezentációját is.