A MOK (Marketing Oktatók Klubja) tagjai az elmúlt évben elhatározták, hogy együttműködésüket új szervezeti formában, egyesületként folytatják. A 20. MOK-kal lezárult egy korszak, és - egy éves kemény elnökségi munka után - megrendezésre került az 1. EMOK konferencia. Jelen beszámoló ennek a márka újra-pozicionálásnak az első lépéseit foglalja össze – a szokásos konferencia beszámolóknál egy kicsit könnyedebb formában:

A marketinges szakmai közösség nagy lelkesedéssel fogadta e piac egyik vezető márkájának rebrandingjét. A jól ismert „MOK” márka termékei az üzleti tudományos konferencia piac domináns szereplőivé váltak a márka 20 évvel ezelőtti bevezetése óta, azonban az érettségi szakaszban lévő „MOK” újrapozícionálása a megváltozott piaci viszonyok miatt mára elkerülhetetlenné vált.

A „MOK” brand menedzserei a márkaérték megőrzése, a lojális fogyasztók megtartása és a XXI. századi trendeknek való megfelelés szándékával a legnagyobb márkák rebrandingjének mintájára, egy finom, de észrevehető változtatással az „EMOK” márkanevet választottak. Az „E” az Egyesületet jelzi, de utalhat akár az Egységességre vagy a XXI. századi online E-világra is, így a fogyasztók felé világosan kommunikálva a hagyományos MOK értékeinek megőrzését, és modernizálását egyaránt. Az „EMOK” piaci bevezetése sajátos hazai sikertörténet, hiszen a stakeholderek közül az állami- és kamarai szereplők igazi jay-customer-eket meghazudtoló elszántsággal próbálták a márkát szó szerint a NON-business ágazat felé terelni.

Az EMOK márka piaci tesztelésére 2015. augusztus 26-án került sor egy niche piacon az „EMOK-PhD” termékkel, majd másnap a márka csúcsmodelljét az „EMOK-Plenáris”-t is piacra dobták a BME „Q-Store”-jaiban. Az „EMOK-Plenáris”-ról elmondható, hogy újszerű formája ellenére a „MOK-Plenáris” lojális fogyasztói által kedvelt hagyományos termék attribútumok mindegyikét magán hordozta:

  • fogyasztóbarát megközelítés, és a lojális fogyasztók elismerése – Kenesei Zsófia lebilincselő diasorral kísérve retrospektív áttekintést adott a „MOK”-„EMOK” rebranding történtéről.
  • megbízható szakmai minőség, és erős tudományos tartalom – Veres Zoltán tolmácsolásában a jelen lévő fogyasztók megismerhették miként lesz egy egyszeri PhD témából komplex kutatási hálózat és nemzetközi szintű kutatási projekt.
  • a „hagyományos előadásoknál” bizonyítottan magasabb gyakorlati tartalom – Keszég Attila a Deutsche Telekom kereskedelmi vezetője elgondolkodtató – és részben megdöbbentő – jövőképet festve mutatta be a digitális világ fejlődési irányait.
  • 100%-os kiválósági garancia – Pavluska Valériát könyvéért, Mandják Tibort, Szalkai Zsuzsannát, Neumann-Bódi Editet, Magyar Máriát, és Simon Juditot, közös cikkükért jutalmazták MTA Nívódíjjal, míg Hlédik Erika és Horváth Csilla a konferencia „best paper”-jének kitüntető címét nyerték el.

Az ínyencek a differenciáltabb „EMOK-Szekció” termékek közül választhattak, ahol változatos tartalmak mellett az aktív ügyfélpolitika jegyében egyedi, személyre szabott vitákban is részt vehettek a véleményvezérek. Jó eladási számokat produkált továbbá a leisure kategóriára pozícionált „EMOK-A38” is, ahol ugyan javarészt csak a hardcore fogyasztók maradtak hajnalig.

Mindent összevetve állíthatjuk, hogy egy sikeres rebrandingnek lehettünk szemtanúi és egy profi módon szervezett konferenciának résztvevői, így ezek tükrében nem csoda, ha 10 marketing szakemberből 10 az új EMOK-ot ajánlja.