Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXV. Országos Konferenciájának vendéglátója 2019-ben a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának Marketing Tanszéke volt. A „királynék városában”, az Európa Kulturális Fővárosa címet elnyert Veszprémben 93 résztvevő nyújtotta át egymásnak szimbolikusan a bölcsesség jogarát és osztotta meg a tudás almáját.

Az újdonságokkal teletűzdelt jubileumi konferencia vezető témája a marketing egyik legfontosabb kérdése, a vevő megismerése volt. A plenáris előadásokat Mészáros Zoltán (a veszprémi Oliva Étterem és Hotel tulajdonosa, a VeszprémFest megálmodója és főszervezője, az EKF 2023 vezérigazgatója), valamint Kiss Orhidea Edith (ELTE PPK Pszichológia Intézet) tartották.

Míg a szekcióelőadások széles spektrumot fedtek le, addig az esti program a Betekints-völgyben csörgedezett. A közösségi futás reggeli résztvevőivel a Séd patak lélegzett együtt. A másnapi oktatási, a speciális, valamint a fogyasztói magatartás workshop új, innovatív irányokat mutattak mind az oktatásmódszertan, mind pedig az újabb tudománykommunikációs lehetőségeket illetően.

Szokásosan a konferencián került kihirdetésre az MTA Marketingtudományi Albizottság publikációs nívódíja, az EMOK Best Paper és legjobb PhD prezentációs díja, valamint a 2018/2019-es tanév leginnovatívabb marketing kurzusának díja.

Az MTA Marketingtudományi Albizottság publikációs nívódíját kapták idén:

  • szakkönyv kategóriában Rekettye Gábor (Rekettye Gábor, Liu Jonathan 2018: Pricing: The New Frontier. London, Egyesült Királyság / Anglia: Transnational Press),
  • hazai folyóirat kategóriában Veres Zoltán és Tarján Tamás (Veres Zoltán, Tarján Tamás 2018: Szekvenciális fogyasztói termékválasztás döntési kontinuuma, KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 65 : 5, pp. 525-550.)
  • külföldi folyóirat kategóriában Keszey Tamara (Keszey Tamara 2018: Trust, perception, and managerial use of market information, INTERNATIONAL BUSINESS REVIEW, 27 : 6, pp. 1161-1171.).

A konferencia legjobb tanulmánya díjat Kiss Marietta, Szakály Zoltán, Kovács Bence: Az MKTOR piacorientációt mérő modell adaptációja és kapcsolata a vállalati teljesítménnyel című cikke nyerte el.

A konferencia legjobb PhD prezentációját Csóka László: Sportfogyasztás az életstílus csoportokban, motivációk és fogyasztási területek című előadása kapta.

A 2018/2019-es tanév leginnovatívabb marketing kurzusának díját idén két tantárgy is elnyerte. A szakmai zsűri döntése alapján a benyújtott hét pályázat közül is kiemelkedett Horváth Dóra és Cosovan Attila a Designkommunikáció vállalati kérdései című kurzusa a Budapesti Corvinus Egyetemről, illetve Huszár Sándor Kis- és középvállalkozások gyakorlati marketingje című kurzusa a Szegedi Tudományegyetemről.

A huszonötödik MOK-on érett meg a gondolat, hogy elindítsuk a közösségi futás hagyományát. A felhívásra egyelőre mindössze maroknyian jelentkeztek, ám a lelkes ötfős csapat a veszprémi házigazda segítségével – mondhatjuk – páratlan élménnyel gazdagodott. Futás (na jó, kocogás) közben megismertük Veszprém legújabb sétaösvényét, történeteket hallhattunk a régmúltból és felsétálhattunk a Gulya-dombi kilátóba is, ahonnan az egész város és környéke belátható. Azt persze mondani sem kell, hogy a részt vevő öt fő örök futóbarátságot is kötött... Jövőre újra próbálkozunk, addig mindenki gyakoroljon! :)