Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXVI. Országos Konferenciájának vendéglátója 2020-ban a győri Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Karának Marketing és Menedzsment Tanszéke volt. Bár idén személyes találkozásra nem volt lehetőség, több mint 100 érdeklődő kapcsolódott be az online konferencia programjaiba.

A rendhagyó konferencia témája nem is lehetett volna aktuálisabb: Marketing a digitalizáció korában. A plenáris előadásokat Dr. Ködmön István (termelési igazgató, Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt.) és Dr. Agárdi Irma (egyetemi docens, BCE) tartották „Manufaktúra 4.0 – A Herendi Procelánmanufaktúra Zrt. példája”, illetve „A digitalizáció sodrásában: marketing perspektívák” címmel.

A 10 szekcióban és 3 speciális szekcióban előadott 66 előadás idén is átfogta a marketing és a kapcsolódó tudományterületek aktuális kérdéseit. Immár hagyományosan került megrendezésre a konferencián az Innovatív Marketing oktatás workshop, mely ezúttal is új, innovatív irányokat mutatott az oktatásmódszertan területén. A doktoranduszoknak idén is lehetőségük volt beszámolniuk doktori témájukhoz kapcsolódó kutatásukról a PhD Kollokvium keretében, illetve idén első alkalommal megrendezésre került számukra a PhD Szalon is.

Szokásosan a konferencián került kihirdetésre az MTA Marketingtudományi Albizottság publikációs nívódíja, az EMOK Best Paper és legjobb PhD prezentációs díja, valamint a 2019/20-as tanév leginnovatívabb marketing kurzusának díja.

Az MTA Marketingtudományi Albizottság publikációs nívódíját kapták idén:

  • szakkönyv kategóriában Rekettye Gábor (Rekettye Gábor: Value Creation 4.0: Marketing Products in the 21th Century. London, Egyesült Királyság / Anglia: Transnational Press London, 2019)
  • hazai folyóirat kategóriában Nagy Ákos, Kemény Ildikó, Szűcs Krisztián, Simon Judit és Kehl Dániel (Nagy Ákos – Kemény Ildikó – Szűcs Krisztián – Simon Judit – Kehl Dániel: A véleményformáló magatartás mint másodrendű látens változó modellezése PLS-alapú strukturális egyenletek módszerével. STATISZTIKAI SZEMLE, 97:9, pp. 827-854., 2019)
  • külföldi folyóirat kategóriában Szakály Zoltán, Kovács Sándor, Pető Károly, Huszka Péter és Kiss Marietta (Szakály Zoltán – Kovács Sándor – Pető Károly – Huszka Péter – Kiss Marietta: A modified model of the willingness to pay for functional foods. APPETITE, 138, pp. 94-101., 2019)

A konferencia legjobb tanulmánya díjat Jakopánecz Eszter: #maradjotthon: Koronás élet – A megváltozott élet a COVID-19 járvány ideje alatt. Nagyszámú mélyinterjús kutatás eredményei című cikke nyerte el.

A konferencia legjobb PhD prezentációját Honti Tamás: Állampolgárok helyett SZURKOLÓK!! A gazdaságvédelmi akcióterv mint politikai termék netnográfiai vizsgálata című előadása kapta.

A 2019/20. tanév leginnovatívabb marketing kurzusának díját Hargitai Dávid Máté: Bevezetés a piackutatásba című kurzusa nyerte el a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karáról.

Bízunk benne, hogy mindenki talált kedvére való programot az idei konferencia programjából is, és jövőre már az idén elmaradó személyes találkozásokra is sor kerülhet!