2016. szeptember 14-16. között tartották meg Szarajevóban a hetedik regionális EMAC konferenciát. A meghívott előadók között idén az akadémiai vonalon Adamantios Diamantopoulos, Nick Lee, Claude Obadia, Koen Pauwels, Roland T. Rust szerepeltek. Mindannyian számos tanáccsal és gondolattal segítettek a résztvevőknek elsősorban a kutatási, publikációs feladatok illetve elvárások teljesítése kapcsán.

Az MTA Marketingtudományi Albizottsága az idei Marketingtudományi Évkönyv elkészítéséhez újabb három témához kapcsolódóan vár korreferátumokat.

Azt szokás mondani, a számok nem hazudnak, és valószínűleg az EMOK 2016-os XXII. országos konferenciájára is igaz ez az állítás. Vegyük sorra a Hitelesség és értékorientáció a marketingben címmel megrendezett konferencia nyerőszámait. A konferencia 3 napig tartott, 2016. augusztus 29-31. között, 1 helyszínen: a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelmi Intézetének szervezésében. 

Az idei EMOK konferencia egyik újítása, hogy a kutatási eredmények megosztása mellett az oktatásmódszertani fejlesztés is hangsúlyosan megjelent a programkínálatban. Ennek formája egy oktatásmódszertani szekció volt, amelyen négy előadást hallgathattunk meg, illetve ezt követte egy kerekasztal-beszélgetés, ahol az EMOK Oktatásmódszertani versenyének pályázói  Bernschütz Mária, Gombos Szandra, Kolos Krisztina részvételével kerekasztal beszélgetésre került sor.

2016. július 4 és 6 között került megrendezése az írországi Cork városában a tizenötödik nemzetközi IAPNM (Internation Association of Public and Non Profit Marketing) konferencia. A 2016-os konferenciának a Cork Institute of Technology (CIT Business School) adott otthont, a konferencia főszervezője Maurice Murphy (CIT Business School) volt. 

Magyarországról több kolléga és ezzel együtt két felsőoktatási intézmény is képviseltette magát aktuális kutatásaikról és kutatási eredményeikről tartott előadásokkal.