A hazai fogyasztás sajátosságainak megértéséhez szükséges a múlt felidézése és a történelmi perspektíva használata. A szimpózium előadásai foglalkoznak a szocialista fogyasztás jellemzőivel, a rendszerváltás időszakának fogyasztásával és a ma fogyasztási mintáival. 

2016. novemberében ismét megrendezésre kerül a Magyar Tudomány Ünnepe rendezvénysorozat, amelynek idei mottója az „Oknyomozó tudomány”. Az elnevezés utal arra, hogy a tudományos kutatások elsődleges céljai közt szerepel a különböző jelenségek okainak feltárása. A Magyar Tudományos Akadémia által immáron 13. éve megrendezésre kerülő programsorozat idén kiemelt szerepet szentel a tudományok magyar nyelven való művelésének.

2016. szeptember 14-16. között tartották meg Szarajevóban a hetedik regionális EMAC konferenciát. A meghívott előadók között idén az akadémiai vonalon Adamantios Diamantopoulos, Nick Lee, Claude Obadia, Koen Pauwels, Roland T. Rust szerepeltek. Mindannyian számos tanáccsal és gondolattal segítettek a résztvevőknek elsősorban a kutatási, publikációs feladatok illetve elvárások teljesítése kapcsán.

Az MTA Marketingtudományi Albizottsága az idei Marketingtudományi Évkönyv elkészítéséhez újabb három témához kapcsolódóan vár korreferátumokat.

Azt szokás mondani, a számok nem hazudnak, és valószínűleg az EMOK 2016-os XXII. országos konferenciájára is igaz ez az állítás. Vegyük sorra a Hitelesség és értékorientáció a marketingben címmel megrendezett konferencia nyerőszámait. A konferencia 3 napig tartott, 2016. augusztus 29-31. között, 1 helyszínen: a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelmi Intézetének szervezésében.