Hogyan használható a big data a döntéshozatal során? Peter Verhoef a Groningeni Egyetem marketing professzora az egy órás előadás során körüljárja, hogy miképpen változtatja meg a big data a vállalatok marketing stratégia alkotási és végrehajtási gyakorlatát.

A Google-től már megszokhattuk, hogy az önjáró autóktól az okosszemüvegekig a legváratlanabb területeken rukkol elő innovációkkal, de úgy tűnik, hogy immár a marketingkutatók számára is tartogat kiaknázható lehetőségeket a Google Trends alkalmazásával. 

A Magyar Tudományos Akadémia Gazdálkodástudományi Bizottságának Marketingtudományi Albizottsága 2015. november 9-én, a Budapesti Corvinus Egyetemen tartotta a „Marketingtudományi Évkönyv 2015” programjának vitaülését. Az Évkönyv célja, hogy olyan marketing kihívásokra keresse a választ, amelyek érintik a marketing paradigmákat. Ebben az évben 4 kérdéskört vettek górcső alá a szerzők, így a szakmai találkozón 4 – a marketing trendeket elemző – vitaindító tanulmány került bemutatásra, melyekre 2-2- kollega készített korreferátumot.

A European Marketing Academy regionális konferenciáját 2007 óta szervezik meg, melyet idén Bécsben a Wiener Universität és a Wirtschaftsuniversität Wien együttműködésében rendeztek meg szeptember 16-18. között.  A programnak a 2013 őszén átadott csodaszép WU Campus adott otthont, így az izgalmas marketingproblémák és kutatási koncepciók mellett a modern építészet eredményeit és a színes, modern szemináriumi termek hangulatát is megcsodálhattuk a program során.

A MOK (Marketing Oktatók Klubja) tagjai az elmúlt évben elhatározták, hogy együttműködésüket új szervezeti formában, egyesületként folytatják. A 20. MOK-kal lezárult egy korszak, és - egy éves kemény elnökségi munka után - megrendezésre került az 1. EMOK konferencia. Jelen beszámoló ennek a márka újra-pozicionálásnak az első lépéseit foglalja össze – a szokásos konferencia beszámolóknál egy kicsit könnyedebb formában: