Napjainkban egyre fontosabbá válik a tudomány és az üzleti élet közötti híd megteremtése, amely segítségével a különböző tudományos eredmények gyakorlatba történő átültetése válik lehetővé. Gyakran vetődik fel a kérdés, vajon a létrehozott tudományos eredmények (amely előállításában a felsőoktatási intézmények kiemelt szerepet játszanak) milyen mértékben járulnak hozzá a gazdaság növekedéséhez, hogyan és milyen mechanizmusokon keresztül képesek lendületet adni a vállalkozások innovációs teljesítményének. A BME GTK kutatói a klaszter tagok közötti együttműködéseket vonták górcső alá, hogy megvizsgálhassák a kapcsolatok innovációs kihatásait.

A partneri viszony a biztonságot, a dolgok jó alakulását szimbolizálja az üzleti életben, de akkor mégis miért mennek tönkre az üzleti kapcsolatok, szövetségek olyan gyakran? A webinárium során az Emory Egyetem (USA, Georgia, Atlanta) marketing professzora Sandy Jap a partneri kapcsolatok „sötét oldalát” járja körül.

Hogyan használható a big data a döntéshozatal során? Peter Verhoef a Groningeni Egyetem marketing professzora az egy órás előadás során körüljárja, hogy miképpen változtatja meg a big data a vállalatok marketing stratégia alkotási és végrehajtási gyakorlatát.

A Google-től már megszokhattuk, hogy az önjáró autóktól az okosszemüvegekig a legváratlanabb területeken rukkol elő innovációkkal, de úgy tűnik, hogy immár a marketingkutatók számára is tartogat kiaknázható lehetőségeket a Google Trends alkalmazásával. 

A Magyar Tudományos Akadémia Gazdálkodástudományi Bizottságának Marketingtudományi Albizottsága 2015. november 9-én, a Budapesti Corvinus Egyetemen tartotta a „Marketingtudományi Évkönyv 2015” programjának vitaülését. Az Évkönyv célja, hogy olyan marketing kihívásokra keresse a választ, amelyek érintik a marketing paradigmákat. Ebben az évben 4 kérdéskört vettek górcső alá a szerzők, így a szakmai találkozón 4 – a marketing trendeket elemző – vitaindító tanulmány került bemutatásra, melyekre 2-2- kollega készített korreferátumot.