A Marketing és Kereskedelem Intézet a Gazdaságtudományi Kar egyik legfiatalabb szervezeti egysége, amely 2013. július 1-jén alakult meg. Az Intézet a Gazdaságtudományi Kar keretén belül, mint önálló oktatási és tudományos szervezeti egység működik. A Marketing és Kereskedelem Intézet küldetése olyan magas szintű oktatási, tudományos, szolgáltató és tehetséggondozó tevékenység ellátása, amely megfelel a nemzetközi és a hazai szakmai elvárásoknak.

A közgazdászképzés a szegedi egyetemen 73 évvel a kolozsvári egyetem költözése után, 1994-ben indult meg. Habár a Szegedi Tudományegyetem 12 kara közül az 1999-ben önállósodott Gazdaságtudományi Kar az egyik legfiatalabb, mégis a hallgatók körében az egyik legnagyobb népszerűségnek örvendő kar.

A Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézete az ország legnagyobb szakmai múltra visszatekintő marketing műhelye. A „Közgáz” márkanéven elhíresült egyetem inspiráló közege, a sok évtizedes oktatói és szakmai tapasztalat számos oktatói és hallgatói kiválóságot eredményezett.

Közgazdaságtudományi Karunk története 1970-ben kezdődött és a marketingoktatás már a kezdetektől szerves részét képezi az oktatási portfóliónak.

Új rovatunkban lehetőséget adunk a hazai marketingműhelyek bemutatkozásának. Elsőként a soron következő EMOK konferencia szervezői mutatkoznak be.