A konferencia keretprogramja
2018. augusztus 27.
- 09:00 – 10:00
- A résztvevők regisztrálása
- 10:00 – 10:20
- Köszöntő
- 10:20 – 10:30
- Akadémiai sorozat jubileuma
- 10:30 – 10:55
- Bauer Ildikó: Úton a versenyképes desztináció felé – márkaépítés a Dunamentén
- 10:55 – 11:20
- Piskóti István: A B2B marketing kutatásának új irányai
- 11:20 – 11:35
- Józsa László: A paradigmaváltás esélyei a marketingben
- 11:35 – 11:45
- Totth Gedeon: Emlékezzünk Pali bácsira, Tomcsányi Pál megemlékezés
- 11:45 – 11:50
- Konferencia tudnivalók
- 11:50 – 12:45
- EMOK vezetőségválasztó közgyűlés
- 12:45 – 13:45
- Ebéd
- 13:45 – 15:20
- Szekcióülések
- 15:20 – 15:45
- Kávészünet
- 15:45 – 17:05
- Szekcióülések
- 18:30 –
- Vacsora, esti program
2018. augusztus 28.
- 09:00 – 10:20
- Szekcióülések (PhD kollokvium 11:00-ig)
- 10:20 – 10:45
- Kávészünet
- 10:45 – 11:45
- Workshopok
A/ Oktatásmódszertan (Moderátor: Kenesei Zsófia) (K1) (’)
B/ Kutatás és publikálás (Moderátor: Veres Zoltán) (K2) - 11:45 – 12:15
- Konferenciazárás
- 12:15 –
- Ebéd
(’) Molnár László, Hajdú Noémi, Molnárné Konyha Csilla: Módszertani innovációk marketing esettanulmányok oktatásában
2018. augusztus 27.
Fogyasztói magatartás- élelmiszerpiac (K1)
Szekcióvezető: Szakály Zoltán
Szekciótitkár: Ferencz Veronika
- 13:45-14:00
- Neulinger Ágnes, Bársony Fanni, Gjorevska Natasha, Lazányi Orsolya, Pataki György, Takács Sándor
Szubjektív jóllét az alternatív élelmiszerellátási hálózatokban - 14:00-14:15
- Dernóczy-Polyák Adrienn
A húsfogyasztás és az egészséges táplálkozás összefüggései - 14:15-14:30
- Csóka László, Törőcsik Mária
A sportfogyasztás és a motivációit mérő skálák - 14:30-14:45
- Bogáromi Eszter, Malota Erzsébet, Gyulavári Tamás
Mondd meg hol és kivel élsz együtt, és megmondom, mi kerül a kosárba! A GfK Háztartáspanel alapján történő szegmentálás eredményei - 14:45-15:00
- Buda Gabriella, Pethes Barbara, Karajánnisz Manolisz, Lehota József
Magyarországi lakosok nyitottsága a megosztáson alapuló szolgáltatások iránt szocio-demográfiai tényezők mentén - 15:00-15:20
- Kérdések és válaszok
- 15:20-15:45
- Kávészünet
- 15:45-16:00
- Zsótér Boglárka
A szükségletkielégítés elhalasztásának képessége a fiatalok körében - 16:00-16:15
- Balsa-Budai Nikolett, Szakály Zoltán
Az önkéntes egyszerűsítők fogyasztási magatartásának vizsgálata debreceni egyetemisták körében - 16:15-16:30
- Pető Dalma, Prónay Szabolcs
Az egészségtelen ételek választásának feltáró vizsgálata - 16:30-16:45
- Huszka Péter
Élelmiszer fogyasztását befolyásoló tényezők vizsgálata - 16:45-17:05
- Kérdések és válaszok
Fogyasztói magatartás - preferenciakutatások (K2)
Szekcióvezető: Kolos Krisztina
Szekciótitkár: Stirber Tamás
- 13:45-14:00
- Dörnyei Otília, Pethő Beáta, Tarján Tamás
Preferenciastabilitás, Vásárlói preferenciák változásának vizsgálata vásárlás előtt és vásárláskor - 14:00-14:15
- Debreceni János
Merre tart az anyagiasság-kutatás? Az elmúlt nyolc év meghatározó kutatási eredményeinek összefoglalása - 14:15-14:30
- Tamasits Dóra, Prónay Szabolcs
A fogyasztó-márka kapcsolat multidimenzionális természete - 14:30-14:45
- Nagy Ákos, Kemény Ildikó, Szűcs Krisztián, Simon Judit
Az ügyfélérték nem-monetáris alapú közelítése online webáruházak esetében: a fogyasztói elégedettség, lojalitás és érték integrált modellje - 14:45-15:00
- Veres Zoltán, Tarján Tamás, Hargitai Dávid Máté
A fogyasztói termékválasztás sztochasztikus modellezése - 15:00-15:20
- Kérdések és válaszok
- 15:20-15:45
- Kávészünet
- 15:45-16:00
- Somosi Ágnes, Kolos Krisztina
A szolgáltatáskivezetés kimenetelét meghatározó szolgáltatáskivezetési ügyfélreakciók az igazságosság elmélet alapján - 16:00-16:15
- Lányi Beatrix, Németh Péter
E-egészségügyi technológiák alkalmazása a nemek tükrében - 16:15-16:30
- Hargitai Dávid Máté, Liska Fanny
Reggeli „wellness-program” a fogyasztói preferenciák tükrében - 16:30-16:45
- Vincze Dalma
Élmények a fiatal fogyasztók közösségi média posztjaiban - 16:45-17:05
- Kérdések és válaszok
Turizmusmarketing I. (K3)
Szekcióvezető: Törőcsik Mária
Szekciótitkár: Szeiner Zsuzsanna
- 13:45-14:00
- Elimdar Bayrmov, Agárdi Irma
Az észlelt kockázat hatása a turisták magatartására konfliktusövezetek desztinációiban: koncepcionális modell kialakítása - 14:00-14:15
- Gerdesics Viktória, Putzer Petra
Place placement, avagy filmek a helymárka és a turista szolgálatában - 14:15-14:30
- Ásványi Katalin, Komár Zita
Zöld szálloda - örökzöld imázs: A „zöld” mint minőség és minősítés kommunikációjának elemzése fogyasztói visszajelzések és szállodai honlapok vizsgálata alapján - 14:30-14:45
- Iványi Tamás
Smart City – Városmarketinges mobil applikációk funkcióinak vizsgálata a Z generáció fogyasztói magatartás tükrében - 14:45-15:00
- Ásványi Katalin, Mitev Ariel, Jászberényi Melinda
Családbarát fesztivál, avagy a családok fesztiválélménye - 15:00-15:20
- Kérdések és válaszok
- 15:20-15:45
- Kávészünet
- 15:45-16:00
- Kiss Kornélia, Bogáromi Eszter
A gyermekkori szocializáció hatása a Balatonnal kapcsolatos felnőttkori attitűdökre - 16:00-16:15
- Marton Zsuzsanna, Keller Krisztina, Birkner Zoltán
A turizmusbiztonság hatása a desztináció imázsra - 16:15-16:30
- Kökény László, Kenesei Zsófia
Hogyan befolyásolja a vendégek személyisége a magyar wellness szállodákkal kapcsolatos elégedettséget? - 16:30-16:45
- Jászberényi Melinda, Kökény László
Hagyomány, mint érték megjelenése a magyar és Kárpát-medencei fesztiválturizmusban - 16:45-17:05
- Kérdések és válaszok
Nonbusiness és kultúramarketing (K7)
Szekcióvezető: Hetesi Erzsébet
Szekciótitkár: Nagy Nikoleta
- 13:45-14:00
- Hetesi Erzsébet, Béla-Csovcsics Andrea
Mit tesznek az egészségügyi szereplők a szolgáltatás eredményessége érdekében? A kétoldalú kockázatérzetet csökkentő mechanizmusok az egészségügyben - 14:00-14:15
- Hegedüs Réka
Hallgatói klaszterek a személyes motivációk kialakítását befolyásoló tényezők alapján - 14:15-14:30
- Hajdú Noémi, Molnár László, Molnárné Konyha Csilla
Beiskolázási Facebook kampány története - 14:30-14:45
- Kéri Anita, Kazár Klára, Révész Balázs
Külföldi hallgatói elégedettségmérés a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán - 14:45-15:00
- Dinya László
Nonbusiness marketing kihívások az innovációs gazdaságban - 15:00-15:20
- Kérdések és válaszok
- 15:20-15:45
- Kávészünet
- 15:45-16:00
- Hack-Handa József, Kocsis János Balázs
A lakóhelypreferenciák változásai és az Y generáció - 16:00-16:15
- Horváth Ádám, Gyenge Balázs
A filmes merchandising megjelenési formáinak, alkalmazhatóságának és történetének irodalmi vizsgálata - 16:15-16:30
- Keszey Tamara, Katona Ádám
Bizalom a zűrzavarban. Avagy hogyan módosítják a bizalom információ észlelésre gyakorolt hatását a turbulens változások vállalaton belül és kívül? - 16:30-16:45
- Tóth Zsuzsanna, Seres Huszárik Erika, Keller Veronika, Józsa László
Az üzleti kommunikáció és etikett sajátosságai a szlovák üzleti környezetben - 16:45-17:05
- Kérdések és válaszok
Marketingkommunikáció (K8)
Szekcióvezető: Horváth Dóra
Szekciótitkár: Szobi Ádám
- 13:45-14:00
- Mátyás Judit
A reklám szerepe a fiatal fogyasztók életében a reklámingerek és a reklámüzenet nyelvi megformálásának tekintetében - 14:00-14:15
- Simay Attila Endre
A kínai internet három óriása - 14:15-14:30
- Fehér Katalin
Koncepciómarketing Az okosváros-koncepciók algoritmus-alapú terjedésének szemléltetésével - 14:30-14:45
- Buvár Ágnes
A reklámfelismerés kritikussá tesz az új típusú reklámokkal szemben – de csak akkor, ha egyébként nem szereted a reklámokat - 14:45-15:00
- Orosdy Béla, Dobó Róbert
A kommunikációs csatornák népszerűsége és hitelessége 2017-ben Magyarországon - 15:00-15:20
- Kérdések és válaszok
- 15:20-15:45
- Kávészünet
- 15:45-16:00
- Varga Ákos, Sujbert Vivien
Énmárkázás online: A Youtuberek márkaépítése során használt tartalomelemek analízise - 16:00-16:15
- Urbánné Treutz Ágnes
Helykötődés és helyidentitás a potenciális helyi lakosok szemszögéből - 16:15-16:30
- Kajos Attila
Miért követjük a sportolók közösségi média (márka) oldalait? – A sportolói (márka) oldalak követési motivációinak mérésére alkalmas magyar skála kialakítása generáció fogyasztói magatartás tükrében - 16:30-16:45
- Putzer Petra, Bányai Edit
A CSR egyik lehetséges jövője, a társadalmi vállalkozó és a társadalmi vállalkozói attitűd mérése - 16:45-17:05
- Kérdések és válaszok
Kereskedelem és marketing (K9)
Szekcióvezető: Ercsey Ida
Szekciótitkár: Mezei Adriana
- 13:45-14:00
- Platz Petra
Venni vagy nem venni. Lehetséges magyarázatok a be nem fejezett internetes vásárlásokra. - 14:00-14:15
- Berezvai Zombor
A kiskereskedelmi szabályozás hatása a fogyasztói árakra - 14:15-14:30
- Németh Péter, Pál Eszter
Az üzletválasztási döntések valósága - 14:30-14:45
- Agárdi Irma
A digitalizáció, mint a kiskereskedelmi tevékenységét integráló tényező - 14:45-15:00
- Kelemen-Erdős Anikó
Listázási döntések: Termék szintű verseny az élelmiszer kiskereskedelemben - 15:00-15:20
- Kérdések és válaszok
- 15:20-15:45
- Kávészünet
- 15:45-16:00
- Kelemen Zita
Glamour Napok: Venni vagy nem venni, ez itt a kérdés… - 16:00-16:15
- Bauer András, Gáti Mirkó, Alt Mónika Anetta
Digitális és közösségimédia-eszközök hatásai az értékesítési folyamatra - 16:15-16:30
- Simay Attila Endre, Gáti Mirkó
Mobil közösségi kereskedelem - Kínai megoldások és magyar attitűdök - 16:30-16:45
- Cserdi Zsófia, Kenesei Zsófia
Interaktív kioszk alapú önkiszolgáló rendszerek fogyasztói elfogadása - 16:45-17:05
- Kérdések és válaszok
Turizmusmarketing II. (K6)
Szekcióvezető: Piskóti István
Szekciótitkár: Vlacsek Dominika
- 13:45-14:00
- Mitev Ariel, Irimiás Anna, Michalkó Gábor
Trónok harca: Sorozatnézésből utazási szándék - 14:00-14:15
- Raffay Zoltán
A fenntarthatóság a magyar turizmusban – hozzáállás vagy marketingfogás? - 14:15-14:30
- Mucsi Attila, Malota Erzsébet
Szépség és a szörny - turizmus és kultúrsokk Budapesten magyar és külföldi szemmel - 14:30-14:45
- Szakál Zoltán
A globális borturizmus trendjei, fejlesztési lehetőségei - 14:45-15:00
- Markos-Kujbus Éva, Csordás Tamás
Vizuális ingerek felhasználói véleményekben: TripAdvisor fényképek tartalomelemzése - 15:00-15:20
- Kérdések és válaszok
- 15:20-15:45
- Kávészünet
- 15:45-16:00
- Malota Erzsébet, Bogáromi Eszter, Gyulavári Tamás
#Mutimiteszel Élelmiszer vásárlási és fogyasztási preferenciák, étkezési szokások a magyar lakosság körében - 16:00-16:15
- Dernóczy-Polyák Adrienn, Keller Veronika
Attitűd alapú szegmentálás a MAQ skála alapján - 16:15-16:30
- Ásványi Katalin, Gyulavári Tamás, Jászberényi Melinda
Családok utazási preferenciái - 16:30-16:45
- Zsarnóczky Martin
Az élelmiszerbiztonság és a turizmus összefüggései az Európai Unióban - 16:45-17:05
- Kérdések és válaszok
2018. augusztus 28.
Fogyasztói magatartás III. (K1)
Szekcióvezető: Keszey Tamara
Szekciótitkár: Ferencz Veronika
- 09:00-09:15
- Szakál Florián, Józsa László
A fogyasztói magatartás történelmi bemutatása a közép-európai volt szocialista országokban - 09:15-09:30
- Keller Veronika, Ercsey Ida
Húsvásárlási szokások egy feltáró kutatás tapasztalatai alapján - 09:30-09:45
- Lipták Lilla, Huszár Sándor, Buzás Norbert
Evési magatartás vizsgálata fiatal felnőttek körében – különös tekintettel az eltérő testsúllyal rendelkező fogyasztói csoportokra - 09:45-10:00
- Sasné Grósz Annamária, Veres Zoltán
Magyar identitás és fogyasztói preferenciák Erdélyben - 10:00-10:20
- Kérdések és válaszok
Innováció és marketing (K2)
Szekcióvezető: Mitev Ariel
Szekciótitkár: Szeiner Zsuzsanna
- 09:00-09:15
- Berki-Süle Margit
Design termékek hatékony termékfejlesztés-menedzsmentje - 09:15-09:30
- Horváth Daniella Dominika, Korcsmáros Enikő, Mitev Ariel Zoltán
Az innováció értelmezése és dimenziói az értékesítők nézőpontjából - 09:30-09:45
- Berki-Süle Margit, Hlédik Erika
Viselkedésgazdaságtan a fogyasztóvédelemben - 09:45-10:00
- Totth Gedeon – Zarándné Vámosi Kornélia – Mezőné Oravecz Titanilla
A pálinka pozitív élettani hatásai a fogyasztói percepciók tükrében - 10:00-10:20
- Kérdések és válaszok
Fogyasztói magatartás IV. (K3)
Szekcióvezető: Gyulavári Tamás
Szekciótitkár: Mezei Adriana
- 09:00-09:15
- Gyulavári Tamás, Malota Erzsébet, Bogáromi Eszter
Percepció, attitűd és követett magatartás az egészséges táplálkozás terén – egy hazai empirikus felérés első eredményei - 09:15-09:30
- Kenesei Zsófia, Bali Zsófia
A túlkompenzáció fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása - 09:30-09:45
- Törőcsik Mária, Pavluska Valéria, Csapó János
Nemfogyasztás, nemkultúra, nemturizmus - 09:45-10:00
- Papp Adrienn
Innovációs együttműködések - beszállító-vevő kapcsolatok - 10:00-10:20
- Kérdések és válaszok
Marketingtervezés (K8)
Szekcióvezető: Hlédik Erika
Szekciótitkár: Nagy Nikoleta
- 09:00-09:15
- Horváth Dóra, Cosovan Attila, Csordás Tamás, Horváth Daniella, Mitev Ariel
Tervezői helyzetek jelentősége a vezetőképzésben: designkommunikáció és / vagy design thinking - 09:15-09:30
- Németh Edit, Hlédik Erika
Tervezői képzések marketing- és menedzsment aspektusai - 09:30-09:45
- Magyar Mária, Hlédik Erika
A magyar autóipari beszállítók üzleti hálózatának vizsgálata - 09:45-10:00
- Deés Szilvia, Suzanne Bősze Irving
MARFIN – új szemlélet a marketingtervezésben - 10:00-10:20
- Kérdések és válaszok
Speciális marketing kérdések (K9)
Szekcióvezető: Révész Balázs
Szekciótitkár: Vlacsek Dominika
- 09:00-09:15
- Varga-Toldi Katalin, Veres Zoltán
Vezetési tanácsadási projektek minőségi dimenziói - elméleti megfontolások és empirikus eredmények - 09:15-09:30
- Pacsi Diána, Battay Máté
A FACEBOOK nyereményjátékok történelme - 09:30-09:45
- Kökény László, Kiss Kornélia
Ép testben ép lélek – A sport és a jóllét kapcsolata - 09:45-10:00
- Gonda Tibor, Angler Kinga, Csóka László
A helyi termék-előállítók véleménye a helyi termékek fogyasztóiról és a helyi termékek turizmusban betöltött szerepéről - 10:00-10:20
- Kérdések és válaszok
PhD kollokvium (K6)
Szekcióvezető: Józsa László
Tagok: Kolos Krisztina, Dinya László
Szekciótitkár: Halasi Dániel
- 09:00-09:30
- Parádiová Mária
Az üzleti etika szerepe az MLM típusú vállalkozásoknál - 09:30-10:15
- Darida Zsuzsa
A képzési kínálat elemzése a hazai közigazgatásban - 10:15-11:00
- Varga-Toldi Katalin
Attitűd specifikus vásárlói preferenciák a tanácsadás piacán