A konferencia keretprogramja

2018. augusztus 27.

09:00 – 10:00
A résztvevők regisztrálása
10:00 – 10:20
Köszöntő
10:20 – 10:30
Akadémiai sorozat jubileuma
10:30 – 10:55
Bauer Ildikó: Úton a versenyképes desztináció felé – márkaépítés a Dunamentén
10:55 – 11:20
Piskóti István: A B2B marketing kutatásának új irányai
11:20 – 11:35
Józsa László: A paradigmaváltás esélyei a marketingben
11:35 – 11:45
Totth Gedeon: Emlékezzünk Pali bácsira, Tomcsányi Pál megemlékezés
11:45 – 11:50
Konferencia tudnivalók
11:50 – 12:45
EMOK vezetőségválasztó közgyűlés
12:45 – 13:45
Ebéd
13:45 – 15:20
Szekcióülések
15:20 – 15:45
Kávészünet
15:45 – 17:05
Szekcióülések
18:30 –
Vacsora, esti program

2018. augusztus 28.

09:00 – 10:20
Szekcióülések (PhD kollokvium 11:00-ig)
10:20 – 10:45
Kávészünet
10:45 – 11:45
Workshopok
A/ Oktatásmódszertan (Moderátor: Kenesei Zsófia) (K1) (’)
B/ Kutatás és publikálás (Moderátor: Veres Zoltán) (K2)
11:45 – 12:15
Konferenciazárás
12:15 –
Ebéd

(’) Molnár László, Hajdú Noémi, Molnárné Konyha Csilla: Módszertani innovációk marketing esettanulmányok oktatásában

2018. augusztus 27.

Fogyasztói magatartás- élelmiszerpiac (K1)

Szekcióvezető: Szakály Zoltán
Szekciótitkár: Ferencz Veronika

13:45-14:00
Neulinger Ágnes, Bársony Fanni, Gjorevska Natasha, Lazányi Orsolya, Pataki György, Takács Sándor
Szubjektív jóllét az alternatív élelmiszerellátási hálózatokban
14:00-14:15
Dernóczy-Polyák Adrienn
A húsfogyasztás és az egészséges táplálkozás összefüggései
14:15-14:30
Csóka László, Törőcsik Mária
A sportfogyasztás és a motivációit mérő skálák
14:30-14:45
Bogáromi Eszter, Malota Erzsébet, Gyulavári Tamás
Mondd meg hol és kivel élsz együtt, és megmondom, mi kerül a kosárba! A GfK Háztartáspanel alapján történő szegmentálás eredményei
14:45-15:00
Buda Gabriella, Pethes Barbara, Karajánnisz Manolisz, Lehota József
Magyarországi lakosok nyitottsága a megosztáson alapuló szolgáltatások iránt szocio-demográfiai tényezők mentén
15:00-15:20
Kérdések és válaszok
15:20-15:45
Kávészünet
15:45-16:00
Zsótér Boglárka
A szükségletkielégítés elhalasztásának képessége a fiatalok körében
16:00-16:15
Balsa-Budai Nikolett, Szakály Zoltán
Az önkéntes egyszerűsítők fogyasztási magatartásának vizsgálata debreceni egyetemisták körében
16:15-16:30
Pető Dalma, Prónay Szabolcs
Az egészségtelen ételek választásának feltáró vizsgálata
16:30-16:45
Huszka Péter
Élelmiszer fogyasztását befolyásoló tényezők vizsgálata
16:45-17:05
Kérdések és válaszok

Fogyasztói magatartás - preferenciakutatások (K2)

Szekcióvezető: Kolos Krisztina
Szekciótitkár: Stirber Tamás

13:45-14:00
Dörnyei Otília, Pethő Beáta, Tarján Tamás
Preferenciastabilitás, Vásárlói preferenciák változásának vizsgálata vásárlás előtt és vásárláskor
14:00-14:15
Debreceni János
Merre tart az anyagiasság-kutatás? Az elmúlt nyolc év meghatározó kutatási eredményeinek összefoglalása
14:15-14:30
Tamasits Dóra, Prónay Szabolcs
A fogyasztó-márka kapcsolat multidimenzionális természete
14:30-14:45
Nagy Ákos, Kemény Ildikó, Szűcs Krisztián, Simon Judit
Az ügyfélérték nem-monetáris alapú közelítése online webáruházak esetében: a fogyasztói elégedettség, lojalitás és érték integrált modellje
14:45-15:00
Veres Zoltán, Tarján Tamás, Hargitai Dávid Máté
A fogyasztói termékválasztás sztochasztikus modellezése
15:00-15:20
Kérdések és válaszok
15:20-15:45
Kávészünet
15:45-16:00
Somosi Ágnes, Kolos Krisztina
A szolgáltatáskivezetés kimenetelét meghatározó szolgáltatáskivezetési ügyfélreakciók az igazságosság elmélet alapján
16:00-16:15
Lányi Beatrix, Németh Péter
E-egészségügyi technológiák alkalmazása a nemek tükrében
16:15-16:30
Hargitai Dávid Máté, Liska Fanny
Reggeli „wellness-program” a fogyasztói preferenciák tükrében
16:30-16:45
Vincze Dalma
Élmények a fiatal fogyasztók közösségi média posztjaiban
16:45-17:05
Kérdések és válaszok

Turizmusmarketing I. (K3)

Szekcióvezető: Törőcsik Mária
Szekciótitkár: Szeiner Zsuzsanna

13:45-14:00
Elimdar Bayrmov, Agárdi Irma
Az észlelt kockázat hatása a turisták magatartására konfliktusövezetek desztinációiban: koncepcionális modell kialakítása
14:00-14:15
Gerdesics Viktória, Putzer Petra
Place placement, avagy filmek a helymárka és a turista szolgálatában
14:15-14:30
Ásványi Katalin, Komár Zita
Zöld szálloda - örökzöld imázs: A „zöld” mint minőség és minősítés kommunikációjának elemzése fogyasztói visszajelzések és szállodai honlapok vizsgálata alapján
14:30-14:45
Iványi Tamás
Smart City – Városmarketinges mobil applikációk funkcióinak vizsgálata a Z generáció fogyasztói magatartás tükrében
14:45-15:00
Ásványi Katalin, Mitev Ariel, Jászberényi Melinda
Családbarát fesztivál, avagy a családok fesztiválélménye
15:00-15:20
Kérdések és válaszok
15:20-15:45
Kávészünet
15:45-16:00
Kiss Kornélia, Bogáromi Eszter
A gyermekkori szocializáció hatása a Balatonnal kapcsolatos felnőttkori attitűdökre
16:00-16:15
Marton Zsuzsanna, Keller Krisztina, Birkner Zoltán
A turizmusbiztonság hatása a desztináció imázsra
16:15-16:30
Kökény László, Kenesei Zsófia
Hogyan befolyásolja a vendégek személyisége a magyar wellness szállodákkal kapcsolatos elégedettséget?
16:30-16:45
Jászberényi Melinda, Kökény László
Hagyomány, mint érték megjelenése a magyar és Kárpát-medencei fesztiválturizmusban
16:45-17:05
Kérdések és válaszok

Nonbusiness és kultúramarketing (K7)

Szekcióvezető: Hetesi Erzsébet
Szekciótitkár: Nagy Nikoleta

13:45-14:00
Hetesi Erzsébet, Béla-Csovcsics Andrea
Mit tesznek az egészségügyi szereplők a szolgáltatás eredményessége érdekében? A kétoldalú kockázatérzetet csökkentő mechanizmusok az egészségügyben
14:00-14:15
Hegedüs Réka
Hallgatói klaszterek a személyes motivációk kialakítását befolyásoló tényezők alapján
14:15-14:30
Hajdú Noémi, Molnár László, Molnárné Konyha Csilla
Beiskolázási Facebook kampány története
14:30-14:45
Kéri Anita, Kazár Klára, Révész Balázs
Külföldi hallgatói elégedettségmérés a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán
14:45-15:00
Dinya László
Nonbusiness marketing kihívások az innovációs gazdaságban
15:00-15:20
Kérdések és válaszok
15:20-15:45
Kávészünet
15:45-16:00
Hack-Handa József, Kocsis János Balázs
A lakóhelypreferenciák változásai és az Y generáció
16:00-16:15
Horváth Ádám, Gyenge Balázs
A filmes merchandising megjelenési formáinak, alkalmazhatóságának és történetének irodalmi vizsgálata
16:15-16:30
Keszey Tamara, Katona Ádám
Bizalom a zűrzavarban. Avagy hogyan módosítják a bizalom információ észlelésre gyakorolt hatását a turbulens változások vállalaton belül és kívül?
16:30-16:45
Tóth Zsuzsanna, Seres Huszárik Erika, Keller Veronika, Józsa László
Az üzleti kommunikáció és etikett sajátosságai a szlovák üzleti környezetben
16:45-17:05
Kérdések és válaszok

Marketingkommunikáció (K8)

Szekcióvezető: Horváth Dóra
Szekciótitkár: Szobi Ádám

13:45-14:00
Mátyás Judit
A reklám szerepe a fiatal fogyasztók életében a reklámingerek és a reklámüzenet nyelvi megformálásának tekintetében
14:00-14:15
Simay Attila Endre
A kínai internet három óriása
14:15-14:30
Fehér Katalin
Koncepciómarketing Az okosváros-koncepciók algoritmus-alapú terjedésének szemléltetésével
14:30-14:45
Buvár Ágnes
A reklámfelismerés kritikussá tesz az új típusú reklámokkal szemben – de csak akkor, ha egyébként nem szereted a reklámokat
14:45-15:00
Orosdy Béla, Dobó Róbert
A kommunikációs csatornák népszerűsége és hitelessége 2017-ben Magyarországon
15:00-15:20
Kérdések és válaszok
15:20-15:45
Kávészünet
15:45-16:00
Varga Ákos, Sujbert Vivien
Énmárkázás online: A Youtuberek márkaépítése során használt tartalomelemek analízise
16:00-16:15
Urbánné Treutz Ágnes
Helykötődés és helyidentitás a potenciális helyi lakosok szemszögéből
16:15-16:30
Kajos Attila
Miért követjük a sportolók közösségi média (márka) oldalait? – A sportolói (márka) oldalak követési motivációinak mérésére alkalmas magyar skála kialakítása generáció fogyasztói magatartás tükrében
16:30-16:45
Putzer Petra, Bányai Edit
A CSR egyik lehetséges jövője, a társadalmi vállalkozó és a társadalmi vállalkozói attitűd mérése
16:45-17:05
Kérdések és válaszok

Kereskedelem és marketing (K9)

Szekcióvezető: Ercsey Ida
Szekciótitkár: Mezei Adriana

13:45-14:00
Platz Petra
Venni vagy nem venni. Lehetséges magyarázatok a be nem fejezett internetes vásárlásokra.
14:00-14:15
Berezvai Zombor
A kiskereskedelmi szabályozás hatása a fogyasztói árakra
14:15-14:30
Németh Péter, Pál Eszter
Az üzletválasztási döntések valósága
14:30-14:45
Agárdi Irma
A digitalizáció, mint a kiskereskedelmi tevékenységét integráló tényező
14:45-15:00
Kelemen-Erdős Anikó
Listázási döntések: Termék szintű verseny az élelmiszer kiskereskedelemben
15:00-15:20
Kérdések és válaszok
15:20-15:45
Kávészünet
15:45-16:00
Kelemen Zita
Glamour Napok: Venni vagy nem venni, ez itt a kérdés…
16:00-16:15
Bauer András, Gáti Mirkó, Alt Mónika Anetta
Digitális és közösségimédia-eszközök hatásai az értékesítési folyamatra
16:15-16:30
Simay Attila Endre, Gáti Mirkó
Mobil közösségi kereskedelem - Kínai megoldások és magyar attitűdök
16:30-16:45
Cserdi Zsófia, Kenesei Zsófia
Interaktív kioszk alapú önkiszolgáló rendszerek fogyasztói elfogadása
16:45-17:05
Kérdések és válaszok

Turizmusmarketing II. (K6)

Szekcióvezető: Piskóti István
Szekciótitkár: Vlacsek Dominika

13:45-14:00
Mitev Ariel, Irimiás Anna, Michalkó Gábor
Trónok harca: Sorozatnézésből utazási szándék
14:00-14:15
Raffay Zoltán
A fenntarthatóság a magyar turizmusban – hozzáállás vagy marketingfogás?
14:15-14:30
Mucsi Attila, Malota Erzsébet
Szépség és a szörny - turizmus és kultúrsokk Budapesten magyar és külföldi szemmel
14:30-14:45
Szakál Zoltán
A globális borturizmus trendjei, fejlesztési lehetőségei
14:45-15:00
Markos-Kujbus Éva, Csordás Tamás
Vizuális ingerek felhasználói véleményekben: TripAdvisor fényképek tartalomelemzése
15:00-15:20
Kérdések és válaszok
15:20-15:45
Kávészünet
15:45-16:00
Malota Erzsébet, Bogáromi Eszter, Gyulavári Tamás
#Mutimiteszel Élelmiszer vásárlási és fogyasztási preferenciák, étkezési szokások a magyar lakosság körében
16:00-16:15
Dernóczy-Polyák Adrienn, Keller Veronika
Attitűd alapú szegmentálás a MAQ skála alapján
16:15-16:30
Ásványi Katalin, Gyulavári Tamás, Jászberényi Melinda
Családok utazási preferenciái
16:30-16:45
Zsarnóczky Martin
Az élelmiszerbiztonság és a turizmus összefüggései az Európai Unióban
16:45-17:05
Kérdések és válaszok

2018. augusztus 28.

Fogyasztói magatartás III. (K1)

Szekcióvezető: Keszey Tamara
Szekciótitkár: Ferencz Veronika

09:00-09:15
Szakál Florián, Józsa László
A fogyasztói magatartás történelmi bemutatása a közép-európai volt szocialista országokban
09:15-09:30
Keller Veronika, Ercsey Ida
Húsvásárlási szokások egy feltáró kutatás tapasztalatai alapján
09:30-09:45
Lipták Lilla, Huszár Sándor, Buzás Norbert
Evési magatartás vizsgálata fiatal felnőttek körében – különös tekintettel az eltérő testsúllyal rendelkező fogyasztói csoportokra
09:45-10:00
Sasné Grósz Annamária, Veres Zoltán
Magyar identitás és fogyasztói preferenciák Erdélyben
10:00-10:20
Kérdések és válaszok

Innováció és marketing (K2)

Szekcióvezető: Mitev Ariel
Szekciótitkár: Szeiner Zsuzsanna

09:00-09:15
Berki-Süle Margit
Design termékek hatékony termékfejlesztés-menedzsmentje
09:15-09:30
Horváth Daniella Dominika, Korcsmáros Enikő, Mitev Ariel Zoltán
Az innováció értelmezése és dimenziói az értékesítők nézőpontjából
09:30-09:45
Berki-Süle Margit, Hlédik Erika
Viselkedésgazdaságtan a fogyasztóvédelemben
09:45-10:00
Totth Gedeon – Zarándné Vámosi Kornélia – Mezőné Oravecz Titanilla
A pálinka pozitív élettani hatásai a fogyasztói percepciók tükrében
10:00-10:20
Kérdések és válaszok

Fogyasztói magatartás IV. (K3)

Szekcióvezető: Gyulavári Tamás
Szekciótitkár: Mezei Adriana

09:00-09:15
Gyulavári Tamás, Malota Erzsébet, Bogáromi Eszter
Percepció, attitűd és követett magatartás az egészséges táplálkozás terén – egy hazai empirikus felérés első eredményei
09:15-09:30
Kenesei Zsófia, Bali Zsófia
A túlkompenzáció fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása
09:30-09:45
Törőcsik Mária, Pavluska Valéria, Csapó János
Nemfogyasztás, nemkultúra, nemturizmus
09:45-10:00
Papp Adrienn
Innovációs együttműködések - beszállító-vevő kapcsolatok
10:00-10:20
Kérdések és válaszok

Marketingtervezés (K8)

Szekcióvezető: Hlédik Erika
Szekciótitkár: Nagy Nikoleta

09:00-09:15
Horváth Dóra, Cosovan Attila, Csordás Tamás, Horváth Daniella, Mitev Ariel
Tervezői helyzetek jelentősége a vezetőképzésben: designkommunikáció és / vagy design thinking
09:15-09:30
Németh Edit, Hlédik Erika
Tervezői képzések marketing- és menedzsment aspektusai
09:30-09:45
Magyar Mária, Hlédik Erika
A magyar autóipari beszállítók üzleti hálózatának vizsgálata
09:45-10:00
Deés Szilvia, Suzanne Bősze Irving
MARFIN – új szemlélet a marketingtervezésben
10:00-10:20
Kérdések és válaszok

Speciális marketing kérdések (K9)

Szekcióvezető: Révész Balázs
Szekciótitkár: Vlacsek Dominika

09:00-09:15
Varga-Toldi Katalin, Veres Zoltán
Vezetési tanácsadási projektek minőségi dimenziói - elméleti megfontolások és empirikus eredmények
09:15-09:30
Pacsi Diána, Battay Máté
A FACEBOOK nyereményjátékok történelme
09:30-09:45
Kökény László, Kiss Kornélia
Ép testben ép lélek – A sport és a jóllét kapcsolata
09:45-10:00
Gonda Tibor, Angler Kinga, Csóka László
A helyi termék-előállítók véleménye a helyi termékek fogyasztóiról és a helyi termékek turizmusban betöltött szerepéről
10:00-10:20
Kérdések és válaszok

PhD kollokvium (K6)

Szekcióvezető: Józsa László
Tagok: Kolos Krisztina, Dinya László
Szekciótitkár: Halasi Dániel

09:00-09:30
Parádiová Mária
Az üzleti etika szerepe az MLM típusú vállalkozásoknál
09:30-10:15
Darida Zsuzsa
A képzési kínálat elemzése a hazai közigazgatásban
10:15-11:00
Varga-Toldi Katalin
Attitűd specifikus vásárlói preferenciák a tanácsadás piacán