Elnök: Dr. Ercsey Ida PhD, ny. egyetemi docens, SZE
Alelnök: Dr. Ásványi Katalin PhD, egyetemi docens, BCE

Az MTA Marketingtudományi Albizottság Közszolgálati és Nonprofit Marketing Munkabizottsága érdemi munkát fejt ki több területen.

A Munkabizottság nonbusiness workshopokat rendez, amelynek célja a nonbusiness marketingben érintett tudományos műhelyek, intézetek, tanszékek bemutatkozása, legújabb eredményeik prezentálása, megvitatása.

A 2022-es nonbusiness workshopon, fenntarthatósági témában kutatási együttműködés jött létre nyolc egyetem (BCE, BGE, DE, ME, PTE, SZTE, SZE, Universitѐ de Rennes) oktatóinak, kutatóinak részvételével. A közös kutatás a Budapesti Corvinus Egyetem kutatócsoportjának (Marketing Education for Sustainability=MES) kezdeményezésére, Ásványi Katalin és Kasza-Kelemen Kata irányításával halad. A kutatásban résztvevők nagy jelentőségű kutatási témával foglalkoznak, nevezetesen a fenntarthatóság integrálása a marketing oktatásba.

A Munkabizottság ösztönzi a nonprofit és közszolgálati marketinget művelő kollégák nemzetközi tudományos konferencián való szereplését. Az évente megrendezésre kerülő „International Congress on Public and Nonprofit Marketing” 2022-ben 21. alkalommal adott lehetőséget a tudományos diskurzusra. A magyar kutatóközösség a konferencia részvételen kívül aktívan bekapcsolódik a konferenciaszervezésbe is. 2008-ban a Szegedi Tudományegyetem, Dr. Hetesi Erzsébet és Dr. Veres Zoltán elnökletével, 2019-ben pedig a győri Széchenyi István Egyetem, Dr. Ercsey Ida elnökletével vállalta a házigazda szerepet az IAPNM (International Association on Public and Nonprofit Marketing) által támogatott rendezvényen. Örvendetes hír, hogy 2023-ban, a következő évi konferenciát a veszprémi Pannon Egyetem fogja megvalósítani.

Az International Review on Public and Nonprofit Marketing című folyóirat az IAPNM hivatalos kiadványa, amelynek minősítése Q3. Angol nyelvű cikkeket tesz közzé a közszolgálati és nonprofit marketing, valamint az ahhoz szorosan kapcsolódó tudományágak területén. A marketing műhelyek közül a szegedi, a győri és a veszprémi műhely tanulmányai kaptak megjelenési lehetőséget a folyóiratban, a következő szerzőkkel és témákkal.

  • Kéri Anita; Hetesi Erzsébet (2021): Is it only the university they are satisfied with? – Foreign student satisfaction and its effect on loyalty.
  • Keller, V., Dernóczy-Polyák, A.,Alasgarova, R. (2019): Eating styles of young females in Azerbaijan.
  • Józsa, Tamás (2017): The antecendents of market orientation and its effects on customer satisfaction and service quality: The case of Hungarian municipal public service provision.
  • Ercsey Ida; Józsa László (2015): The effect of the perceived value of cultural services on the quality of life.
  • Kincsesné Vajda Beáta; Farkas Gergely; Málovics Éva (2015): Student evaluations of training and lecture courses: development of the COURSEQUAL method.
  • Veres, Zoltán; Hetesi, Erzsébet; Vilmányi, Márton (2009): Competences versus risk reduction in higher education.

Az MTA Marketingtudományi Albizottságának Közszolgálati és Nonprofit Marketing Munkabizottsága az MTA VEAB Közgazdaságtudományi Munkabizottságával együttműködve konferenciát Nonbusiness marketing a válságok korában címmel szervez 2022. november 17-én (csütörtök), Veszprémben, az MTA-VEAB Székházban.