Plenary Session
Aug 24, 09:00 – 10:40

09:00 – 09:10
Opening Ceremony
Szántó, Zoltán Oszkár (Vice-Rector and Vice-President for International Relations and Accreditations, Corvinus University of Budapest)

09:10 – 10:25
Keynote Speeches
Session chair: Horváth, Dóra (BCE)

    1. 9:10-9:30
      Peeter Verlegh (Vrije Universiteit Amsterdam)
      Brand activism
    2. 9:35-9:55
      Vatroslav Škare (University of Zagreb)
      Influencer marketing in post-COVID era: Towards the framework for identifying influencers for brand communication
    3. 10:05-10:25
      Tore Kristensen – Gorm Gabrielsen (Copenhagen Business School)
      How to gain more personalized (or individual) insights from markets demand by a “bottom up” approach by aggregating from individuals rather than the “conventional (aggregated) top down

10:25 – 10:40
Awards Announcement
Veres, Zoltán (PE)

Current issues in Communications and Media in Marketing
Aug 24, 11:00 – 12:20

Session chair: Horvat, Sandra (EFZG, Zagreb)
Session chair: Csordás, Tamás (BCE)

Murai, Gábor – Kovács, Olivér
Modeling of the evolution of third-party product reviewer market on YouTube

Keller, Veronika – Güven, Özgül
Perception of social media platforms in Turkey from a generational perspective

Agárdi, Irma
Generational differences in the acceptance of NFC mobile payment: A comparative study between Generations X and Z

Kántor, Barbara
Sensory walking: Sensory ethnography in marketing - Introduction of teaching ethnography research

Sport és életmód fogyasztóimagatartás-alapú megközelítései
Aug 24, 11:00 – 12:20

Szekcióvezető: Ercsey Ida (SZE)
Szekcióvezető: Liska Fanny (PE)

Csóka László – Törőcsik Mária
Az életstíluscsoportok sportfogyasztásának vizsgálata az ÉletstílusInspiráció-modell alapján

Fehér András – Kovács Bence – Boros Henrietta Mónika – Szakály Zoltán
Az egészséges táplálkozás szubjektív megítélése az egyetemisták online és offline információkereső magatartását illetően

Veres Zoltán – Kovács Ildikó – Liska Fanny
Szabadidős sportfogyasztás motivációk

Földi Kata
Magyar származás hatásának kvalitatív kutatása a kereskedelmi márkás élelmiszerek márkaválasztására Kelet-Magyarországon 2020-ban

Vámosi Kira – Kiss Virág Ágnes
Egészségtudatosság vizsgálata az egyetemisták körében

Marketingstratégia és stratégiai menedzsment összefüggései
Aug 24, 11:00 – 12:20

Szekcióvezető: Józsa László (SZE, SJE)
Szekcióvezető: Prónay Szabolcs (SZTE)

Németh Szilárd – Zsigmond-Heinczinger Száva – Nagy Dóra Felícia – Bernyiscsek Fruzsina
Álmaid munkahelye vagy álmaid áruháza? – Munkáltatói márkázás a gyakorlatban egy egyetemi kurzushoz kapcsolódóan

Gombos Nóra – Bíró-Szigeti Szilvia
A hazai lakossági bankok márka identitásának értékelése

Szigeti Szilárd – Józsa László
Marketingkontrolling a szlovákiai magyar vállalkozásoknál

Pelsőci Balázs Lajos – Gyulavári Tamás
Az innováció-elfogadás és az értékteremtés kapcsolatának feltáró elemzése a FinTech innovációk példáján keresztül

Keszey Tamara – Korhonen-Sande, Silja
A vevői tudással kapcsolatos nemzetközi marketing irodalom szisztematikus áttekintése

Interdisciplinary Approaches in Marketing
Aug 24, 13:00 – 14:20

Session chair: Nagy, Ákos (PTE)
Session chair: Keszey, Tamara (BCE)

Fekete, Balázs – Boros, Kitti
Mapping dynamism in visual identities applied in destination marketing

Hubert, József
Flowers in the office or environmentally sound revision of production process? Higher job satisfaction through internal marketing communication of corporate environmental responsibility

Kemény, Ildikó – Nagy, Ákos – Szűcs, Krisztián – Németh, Péter – Simon, Judit
The omnichannel shopping journey

Erdős, Boglárka – Gáti, Mirkó – Pelsőci, Balázs Lajos
Factors affecting the procurement efficiency of companies, highlighting the role of company size

Fogyasztói preferenciák
Aug 24, 13:00 – 14:20

Szekcióvezető: Törőcsik Mária (PTE)
Szekcióvezető: Hlédik Erika (ELTE)

Csernák-Csorba Klaudia – Vincz Bettina – Tóvölgyi Sarolta
Fogyasztói értékek, valamint az azokban a SARS-CoV-2 járvány következményeként bekövetkezett változások vizsgálata

Huszár Sándor – Majó-Petri Zoltán
Milyen tényezők befolyásolják az önvezető autók használatát? – A viselkedési szándékra ható tényezők vizsgálata

Lipták Lilla – Prónay Szabolcs
A külső referenciár hatása a fogyasztók árészlelésére

Veres Zoltán – Fehér Katalin – Liska Fanny
Fogyasztói preferenciák és automatizált döntések

Gyulai Zsófia – Révész Balázs
A digitális nudge-ok észlelése és értékelése

Vendéglátás és fenntarthatóság
Aug 24, 13:00 – 14:20

Szekcióvezető: Kelemen-Erdős Anikó (OE)
Szekcióvezető: Kiss Kornélia (BCE)

Fehér Zsuzsanna – Ásványi Katalin
Fenntartható múzeumok az Y generáció preferenciái mentén

Hegedüs Sára – Endrész Blanka
„Ez csak egy esély!” - A fenntarthatóság értelmezése és a világjárvány utáni turizmus jövőképe utazásszervezők körében

Debreceni János – Fekete-Frojimovics Zsófia
A vendéglátás nemzetközi kutatási paradigmái a COVID19 árnyékában - Szisztematikus szakirodalmi áttekintés és egy koncepcionális keretmunka

Kökény László – Kenesei Zsófia
Kockázatészlelés típusai nyaralást tervező Z generáció körében a COVID-19 árnyékában

Nonbusiness marketing
Aug 24, 13:00 – 14:20

Szekcióvezető: Dinya László (MATE)Szekcióvezető: Ásványi Katalin (BCE)

Dobó Róbert
Az egészségügyi szektor kommunikációs hitelessége a COVID19 hatására, a hírek „mém”-szerű terjedése a Z generáció körében

Dóra Tímea Beatrice
Változott-e egészségmagatartásunk? - A koronavírussal kapcsolatban kommunikált információ és üzenetek hatása

Neumanné Virág Ildikó – Sasné Grósz Annamária
Oktatók az online oktatásban: sokk vagy inspiráció?

Ásványi Katalin – Zsóka Ágnes – Fehér Zsuzsanna
Fenntarthatósági kurzusok hatásvizsgálatának értékelése: szisztematikus szakirodalmi áttekintés

Gasztronómia és életstílus
Aug 24, 14:40 – 16:00

Szekcióvezető: Szakály Zoltán (DE)
Szekcióvezető: Keller Veronika (SZE)

Kiss Marietta – Szakály Zoltán
Miért esszük azt, amit eszünk? A magyar fogyasztók étkezési motivációi

Ricz Sándor
Funkcionális üdítők megítélése és fogyasztói preferenciája a 18 – 30 éves korosztály körében

Csapody Bence – Ásványi Katalin – Jászberényi Melinda
Felelős gyakorlatok az európai gasztronómiai fesztiválokon

A fogyasztói magatartás aktuális kérdései
Aug 24, 14:40 – 16:00

Szekcióvezető: Veres Zoltán (PE)
Szekcióvezető: Agárdi Irma (BCE)

Bundság Éva Szabina – Huszár Sándor
Közösségérzet vizsgálata hazai kerékpározók körében

Győri Luca Andrea – Iványi Tamás – Petruska Ildikó
A kevesebb több? - A limitált kiadású termékek hatása a szimbolikus fogyasztásra

Lendvai Edina
Az Exatlon Hungary szurkolóinak viselkedése – netnográfiai és kérdőíves felmérésen keresztül

Ercsey Ida
Streaming szolgáltatások: HBO Go versus Netflix

Hegedüs Dóra
Tényleg boldog a karácsony? Avagy a stressmass jelensége a fiatal felnőttek körében

Felelős gyakorlatok a turizmusban
Aug 24, 14:40 – 16:00

Szekcióvezető: Gyurácz-Németh Petra (PE)
Szekcióvezető: Jászberényi Melinda (BCE)

Kovács Kristóf – Pintér Attila – Szigeti Orsolya
A belvárosi utcakép településmarketing-vonatkozásai Kaposvár példáján

Formádi Katalin – Ernszt Ildikó – Sigmond Eszter
Covid-19 hatása az EKF Veszprém-Balaton Régióban megrendezett fesztiválokra – kihívások és tanulságok fesztiválszervezői szemmel

Megyeri Gábor – Boros Kitti – Fekete Balázs
3S Traveling - Turizmus a poszt-COVID érában

Griszbacher Norbert – Kemény Ildikó – Varga Ákos
Az önkéntesek többrétű szerepe a mega-események pozitív örökségének kialakításában - Amikor egy mosoly valóban százat csinál

Kiss Kornélia – Molnár-Csomós Ilona – Kincses Fanni
Buli van? – Mitől lehet vonzó Budapest VII. kerülete a hazai fogyasztók számára?

Marketingstratégia és -kommunikáció összefüggései
Aug 24, 14:40 – 16:00

Szekcióvezető: Révész Balázs (SZTE)
Szekcióvezető: Gáti Mirkó (BCE)

Dinya László – Dinya Anikó
Ha nem repülsz kötelékben, nem lehetsz versenyképes

Farkas Tamás
Az employer branding átalakulása a COVID-19 hatására a technológiai iparágakban

Kovács Regina – Pelsőci Balázs Lajos – Csordás Tamás
Pénzügyi szolgáltatók hirdetéseiben megjelenő érvek összehasonlító elemzése gazdaságilag instabil helyzetben

Gyurákovics Bernadett
Agilis szervezet: marketingfogás és fogalomkannibalizáció?!

Speciális szekció - Filmmetaforák a tudománykommunikációban
Aug 24, 16:20 – 17:40

Szekcióvezetők: Bencze Máté, Gyurákovics Bernadett, Farkas-Kis Máté, Merkl Márta, Szentesi Péter, Tóth Rita (BCE)

Bencze Máté – Gyurákovics Bernadett – Farkas-Kis Máté – Merkl Márta – Szentesi Péter – Tóth Rita
Tudománykommunikációs dis:corzus

Speciális szekció - A vizuális észlelés kutatói perspektívái
Aug 24, 16:20 – 17:40

Szekcióvezető: Kéri Anita (SZTE)
Szekcióvezető: Huszár Sándor (SZTE)

Újvári Aliz – Huszár Sándor
A női tárgyiasítás hatásának vizsgálata a fogyasztói figyelemre szemkamerás vizsgálattal

Czégény László – Kéri Anita
Banner észlelés szemkamerás vizsgálata, avagy milyen egy hatékony banner a vizsgált cukrászda számára?

Turizmus és tudásátadás
Aug 24, 16:20 – 17:40

Szekcióvezető: Formádi Katalin (PE)
Szekcióvezető: Boros Kitti (BCE)

Czeglédy Karola Luca – Jakabovics Luca – Magyari Éva Anna – Szabó Bálint
A virtuális múzeumok megítélésének feltárása empirikus úton a koronavírus-járvány alatt

Cserdi Zsófia – Kenesei Zsófia
Az okos hotelekhez kapcsolódó attitűdöket befolyásoló tényezők nyomában: fókuszban a Z generáció

Formádi Katalin – Gyurácz-Németh Petra
Turisztikai karrier perspektívák vizsgálata a Turizmus-menedzsment MSc hallgatók esetében – alsóbb és felsőbb éves hallgatók percepciói a COVID-19 járvány árnyékában

Hartyándi Mátyás
A kínai kollaboratív krimijáték kezdetei

Speciális szekció - A részvételi kutatásmódszertan lehetőségei a marketingben
Aug 25, 09:00 – 10:20

Szekcióvezető: Neulinger Ágnes (BCE)
Szekcióvezető: Horváth Dóra (BCE)

Horváth Dóra – Cosovan Attila – Komár Zita
Reflexiók az emberi kapcsolattartás és kapcsolatteremtés jelenéről és jövőjéről – egy participatív videóprodukciós online oktatási projekt tanulságai

Neulinger Ágnes – Kiss Gabriella – Veress Tamás – Lazányi Orsolya
Részvételi kutatás a fogyasztói magatartás megértésére és a fenntartható életmód felé való elmozdulás elősegítésére: elméleti áttekintés

Köves Alexandra – Király Gábor
Fenntartható marketing a jövőben: egy marketing iparági részvételi backcasting folyamat tanulságai

Marketing és innováció - Marketingválaszok napjaink technológiai kihívásaira
Aug 25, 09:00 – 10:20

Szekcióvezető: Bíró-Szigeti Szilvia (BME)
Szekcióvezető: Gyulavári Tamás (BCE)

Németh Edit – Berki-Süle Margit
Design-menedzsment megjelenése a vállalati menedzsment folyamatokban

Kökény László – Jászberényi Melinda – Ásványi Katalin – Gyulavári Tamás – Syahrivar, Jhanghiz
A demográfiai változók hatása az önvezető autók technológiai elfogadására

Simay Attila Endre – Wei Yuling – Gáti Mirkó
Mesterséges intelligencia és marketing kapcsolatának rövid szakirodalmi áttekintése

Ujházi Tamás
Az észlelt veszély hatásának vizsgálata az önvezető járművek fogyasztói elfogadására

Megyeri Gábor
Digitális Múlt Analóg Jövő második fázis

A kutatásmódszertan interdiszciplináris megközelítései
Aug 25, 09:00 – 10:20

Szekcióvezető: Szűcs Krisztián (PTE)
Szekcióvezető: Kemény Ildikó (BCE)

Bernschütz Mária – T. Nagy Judit – Számadó Róza
Szövegelemzés kvalitatív és kvantitatív eredményének összehasonlítása: ember vs gép

Orbulov Vanda
A design gondolkodás alkalmazhatósága a pénzügyi-üzleti tudatosság növelését célzó oktatásfejlesztésben

Kun Zsuzsanna – Kulhavi Nikoletta – Kemény Ildikó
Helyzetkép a SEM módszertan alkalmazásáról a hazai tudományos üzleti folyóiratokban

Bavlsík Richard
A marketing- és a politikatudomány konceptuális keresztmetszeteinek kutatása – Egy interdiszciplináris dilemma

Speciális szekció - Innovatív marketingkurzusok - kerekasztal-beszélgetés
Aug 25, 10:40 – 12:00

Szekcióvezető: Kenesei Zsófia (BCE)

Kihívások és válaszok a marketingkommunikációban
Aug 25, 10:40 – 12:00

Szekcióvezető: Sasné Grósz Annamária (PE)
Szekcióvezető: Simay Attila (BCE)

Mátyás Judit
Új trendek a marketingkommunikációban a COVID-19 világjárvány hatására

Harnberger Bianka – Csordás Tamás
A koronavírus-járvány hatása a magyar sörpiac közösségi kommunikációs stratégiájára

Hódi Boglárka – Barkász Dominika Anna – Buvár Ágnes
A paraszociális kapcsolat és az influenszer-márka kongruencia együttes hatása a szponzorált közösségi posztok hatékonyságára

Berki-Süle Margit – Hlédik Erika
#reklám keretezés: a szponzorált tartalmak fogyasztóvédelmi kérdései

Török Anna
A feminizmus korszakai és a reklámok – A női ábrázolásmód változásai

Közösségi média
Aug 25, 10:40 – 12:00

Szekcióvezető: Bernschütz Mária (BME)
Szekcióvezető: Kiss Marietta (DE)

Füredi Anita – Csordás Tamás
Egy fapados légitársaság mint márkaközösség a közösségi médiában?

Keller Veronika – Kóbor Mirandola Irisz
Közösségi médiahasználat napjainkban

Pelle Veronika – Ghyczy András
Több mint marketing: A CSR-tevékenység mint stratégiai szemlélet bemutatása az etikusdesign-keretrendszer tükrében

Szerényi Szabolcs
Marketing és művészet komplex kapcsolatrendszere

Get Together
Aug 25, 15:00 – 19:00

(In-person event for those physically in Budapest
Személyes esemény a fizikailag Budapesten tartózkodó kollégáknak)

helyszín: Carevec étterem (1097, Budapest Fehér Holló utca 6)

15:30
Closing Ceremony, Awards Ceremony, EMOK General Assembly
Záró ünnepség, díjátadó ünnepség, EMOK közgyűlés