Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXVII. Konferenciájának házigazdája 2021-ben a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing Intézete volt. A konferencia idén nemzetközivé vált, a három plenáris előadást nemzetközileg elismert külföldi előadók tartották, olyan aktuális és izgalmas témáról, mint a márkaaktivizmus (Peeter Verlegh, Vrije Universiteit Amsterdam), az influenszermarketing helyzete a poszt-COVID időszakban (Vatroslav Škare, University of Zagreb), valamint az individuális szint szerepe a design- és marketinggondolkodásban (Tore Kristensen – Gorm Gabrielsen, Copenhagen Business School). A konferencia fő címét a jelen helyzet sajátosságai szolgáltatták: „Poszttraumás marketing: virtualitás és realitás”.

A konferencia történetében először plenáris előadások mellett két angol nyelvű, valamint 18 magyar nyelvű (ebből négy speciális) szekció kínálatából válogathatott a 131 regisztrált résztvevő. A tudományos diskurzust páros szekcióvezetések inspirálták, összesen 74 szekcióelőadásra került sor (ebből hét angol nyelvű).

Míg az első nap virtuális hullámai után a Duna hullámaiban lehetett gyönyörködni a Bálna Teraszáról, addig a második napon a konferenciát egy jó hangulatú, közgyűléssel egybekötött személyes összejövetel zárta a budapesti Carevec étteremben.

A hagyományokhoz híven a konferencián került kihirdetésre az MTA Marketingtudományi Albizottság publikációs nívódíja, az EMOK Best Paper díja, valamint a 2020/21-es tanév „Leginnovatívabb marketing kurzusának” díja.

Az MTA Marketingtudományi Albizottság 2020-as publikációs nívódíját kapták:

  • Szakkönyv kategóriában Danyi Pál, Rekettye Gábor, Veres István (2020): Modern árazás (Akadémiai Kiadó, Budapest).
  • Hazai folyóirat kategóriában Hargitai Dávid Máté, Sasné Grósz Annamária, Veres Zoltán (2020): Hagyományos és online tanulási preferenciák a felsőoktatásban – A COVID-járvány kihívásai (STATISZTIKAI SZEMLE, 98, 839-857.).
  • Külföldi folyóirat kategóriában Kenesei Zsófia, Bali Zsófia (2020): Overcompensation as a service recovery strategy: the financial aspect of customers’ extra effort (SERVICE BUSINESS, 14187-216.).

A 2020/2021-es tanév leginnovatívabb marketing kurzusának díját Keszey Tamara „Publication Skill Development in Marketing” című kurzusa nyerte.

A konferencia legjobb tanulmánya („Best Paper”) Hódi Boglárka – Barkász Dominika Anna – Buvár Ágnes: „A paraszociális kapcsolat és az influenszer-márka kongruencia együttes hatása a szponzorált közösségi posztok hatékonyságára” című cikke kapta.

A legjobbnak ítélt konferenciacikkek számára publikálási lehetőséget biztosít a Marketing & Menedzsment különszáma, valamint a Turizmus Bulletin folyóirat tematikus száma.

Nagyszerű élmény volt újra személyesen is találkozni!