A konferencia keretprogramja
2019. augusztus 26.
- 14:00 – 18:00
- PhD kollokvium
2019. augusztus 27.
- 9:00 -10:00
- Regisztráció
- 10:00 – 10:10
- Köszöntők
Plenáris előadások
- 10:10 – 10:50
- A tányérmarketingtől a városmarketingig - egy helyi vállalkozó szemével
Mészáros Zoltán (Oliva Étterem és Hotel, VeszprémFest, EKF 2023) - 10:50 – 11:30
- Vásárlók és vásárlási terek a fogyasztáspszichológia nézőpontjából
Kiss Orhidea Edith egyetemi docens (ELTE PPK Pszichológiai Intézet) - 11:30 – 11:45
- Díjak átadása
- 11:45 – 11:55
- EMOK-IAB együttműködés – IAB oktatói klub
Máth András ügyvezető (IAB Hungary), c. egy. docens (ELTE TÁTK)
Szűcs Krisztián EMOK alelnök, egyetemi docens (PTE KTK) - 11:55 – 12:05
- EMOK konferencia újdonságok
Mitev Ariel egyetemi docens (BCE GTK) - 12:05 – 12:10
- Technikai információk
- 12:10 – 13:10
- Ebéd
- 13:15 – 15:00
- Szekcióülések
- 15:00 – 15:30
- Kávészünet
- 15:30 – 17:15
- Szekcióülések
- 19:00 – 24:00
- Gálavacsora
2019. augusztus 28.
- 7: 00 – 7:50
- Közösségi futás
- 9:00 – 11:00
- Szekcióülések
- 11:00 – 11:15
- Kávészünet
- 11:15 – 12:30
- Panelviták
Oktatásmódszertani innovációk
A vásárlói magatartás kutatási dilemmái - 11:15 – 12:30
- Speciális szekció: #10xA4 peerPoster Action - wikinomikus közösségi prezentáció
- 12:30 – 13:00
- Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért tisztújító közgyűlés
- 13:00 – 13:15
- Záróülés
- 13:15 –
- Ebéd
Szekcióbeosztás
2019. augusztus 26. hétfő
A3 terem - PhD kollokvium
Szekcióvezetők: Törőcsik Mária, Józsa László, Veres Zoltán
Sportfogyasztás az életstílus csoportokban, motivációk és fogyasztási területek
Az influencerek, mint 21. századi értékesítők befolyása az X és Y generáció női fogyasztóira
Szakterületi nézőpontok háromszöge a krónikus betegségek háztartási fogyasztásra gyakorolt hatása kapcsán
Politikai marketing: az útkeresés fázisa – A 4P jó kalapács, minden szöget be lehet verni vele
2019. augusztus 27. kedd 1. idősáv
A3 terem - Multidiszciplináris megközelítések
Szekcióvezető: Veres Zoltán
Kulturális sokk és pozitív szájreklám a felsőoktatásban tanuló külföldi hallgatók körében
Külföldi hallgatók motivációi és elégedettség a külföldi tanulmányi programmal
Interkulturális kihívások globális vállalatirányítási rendszerek bevezetése során
A4 terem - Szervezeti piacok (B2B, B2G)
Szekcióvezető: Simon Judit
Az eredményalapú ügyfélélmény-mérési módszer alkalmazása B2B piacon
Beszállítói képességek és kompetenciák jelentősége az innovációs együttműködések során
A vezetési tanácsadási szakirodalom intellektuális struktúrájának feltárása – b2b marketing kitekintés
A5 terem – Turizmusmarketing I.
Szekcióvezető: Madarász Eszter
Mobiltechnológia alkalmazása és elfogadása a turizmusban. Szakirodalmi összefoglaló
SZÉP-kártyával vagy anélkül? – A SZÉP-kártyát használók utazásainak jellemzői a Balatonnál
Balaton régió lakosainak helyi identitása
A6 terem – Fogyasztói / vásárlási magatartás I.
Szekcióvezető: Hofmeister-Tóth Ágnes
Wellness szolgáltatások igénybevétele a fiatal versenysportolók körében
A szülői egészségtudatosság és az étkezési preferenciáik vizsgálata
Étkezési szokások és preferenciák vizsgálata a nők körében
Az általános iskolás korú gyerekek evési magatartásának vizsgálata a Holland Evési Magatartás Kérdőív (DEBQ) segítségével
A8 terem – Nonbusiness marketing I.
Szekcióvezető: Dinya László
A sportfogyasztási kutatások iránya az elmúlt tíz évben
Mitől elégedettek a vezetők?
Ismerjük a hallgatót? – A CSR oktatás szerepe
Új törekvések a nonbusiness marketing oktatásában
2019. augusztus 27. kedd 2. idősáv
A3 terem - Marketingkutatás / piackutatás
Szekcióvezető: Gyulavári Tamás
Modellezhető-e az egészségügyi szolgáltatások sikeressége?
Hogyan vegyük rá a vizsgálati alanyokat egy hosszúnak tűnő kérdőív kitöltésére? – Esetleírás a közigazgatás képzési rendszerét vizsgáló kutatás alapján
Marketingkutatások változásai: Visszatekintő elemzés egy tudományos folyóiratban megjelent publikációk alapján
A4 terem – Innovációmarketing
Szekcióvezető: Piskóti István
Az innováció értelmezése az értékesítésben
A fogyasztói egészségügyi technológiai újdonságok körében használt információforrások
Változó igények és versenyképesség – 4.0
Technológia-elfogadás speciális jellemzői az idős internetezők körében
A5 terem – Turizmusmarketing II.
Szekcióvezető: Jászberényi Melinda
Az okostelefon szerepének és hatásának megítélése a családi utazások kontextusában
Élménydimenziók belső struktúrája a családi fesztiváloknál
Játékosítási megoldások fesztiválos környezetben
A7 terem – Nonbusiness marketing II.
Szekcióvezető: Hetesi Erzsébet
Egy Európai Védelmi Unió felé? Az európai uniós védelmi együttműködés új fázisa és a magyar közvélemény
Nonbusiness intézmények marketing tevékenysége, s szerepük a településmarketingben
A sport szerepe az egyetemi hallgatók életében
Véradói szegmensek vizsgálata fiatal felnőttek körében
A8 terem - Fogyasztói / vásárlási magatartás II.
Szekcióvezető: Törőcsik Mária
Fogyasztói jóllét a hazai alternatív élelmiszerellátási hálózatokban
Igénybevevői aktivitás szerepe a szolgáltatásérték létrehozásában
Hazai életstílus-csoportok digitalizációs jellemzői
Átlagos helyit vagy egyedi globálisat?
2019. augusztus 28. szerda
A3 terem – Élelmiszermarketing
Szekcióvezető: Kiss Marietta
Fiatal versenysportolók étkezési szokásainak vizsgálata
Húsfogyasztási szokások egy naplóíró kutatás tapasztalatai alapján
Az MKTOR piacorientációt mérő modell adaptációja és kapcsolata a vállalati teljesítménnyel
A narancsborok pozicionálási lehetőségei a hazai borfogyasztói szegmensekben
Egy netnográfiás kutatás eredményei az alma- meggy- és céklalé vonatkozásában
A4 terem – Marketingkommunikáció
Szekcióvezető: Horváth Dóra
A kommunikációs csatornák népszerűségének és hitelességének változása 2017-2019 között Magyarországon
Reklám a videójátékok világában
Marketingeszköztár elemzés az utazási irodák bevonásával
Brand for president – a márkák megújult társadalmi szerepvállalásának hatása a CSR kommunikációra
A márkaelkerülés motivációi
A5 terem – Turizmusmarketing III.
Szekcióvezető: Lőrincz Katalin
A VR nyitottság hatása a helyimázs kialakulását befolyásoló tényezőkre
Gyöngyös, mint lakóhely és úti cél megítélése a helyi lakosság körében
Fesztiválkávézó, avagy mit tanulhatunk egy részvételi kutatáson alapuló vizsgálatból a hazai regionális fesztiválok marketingtevékenységéről?
Hivatásturisztikai trendek Bécs, Budapest és Prága fókuszában
A magyar lakosság környezettudatossága utazásai során: generációs és egyéb különbségek
A6 terem - Digitális marketing
Szekcióvezető: Csordás Tamás
A magánélet védelmével kapcsolatos fogyasztói észlelések a GDPR szabályozás tükrében
Online CSR kommunikáció a magyarországi „zöld szállodákban”
Könyvtermékek a regénypiacon
Generációs különbségek(?) a digitális kompetencia vonatkozásában
Parkolási szokások feltárása: mit üzennek a digitális adatok a városi parkolásban?!
A7 terem - Kereskedelmi marketing
Szekcióvezető: Dörnyei Otília
Vásárlók attitűd alapú szegmentálása reprezentatív mintán
Digitális innovációk hatása a kiskereskedelmi csatornák integrálására
A fiatal nők és férfiak kuponokkal kapcsolatos attitűdjének vizsgálata
A digitális innovációk hatása az élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok teljesítményére
A8 terem - Fogyasztói / vásárlási magatartás III.
Szekcióvezető: Sasné Grósz Annamária
Az ügyfél reakciók és előfizetési preferenciák vizsgálata szolgáltatáskivezetés esetén
Érzelmek és impulzusvásárlás a parfümpiacon, a Blind Buy marketingjelentősége az online vásárlásban
A filmnézés, mint egyedi fogyasztói magatartás elméleti vizsgálata
Teljesítményjavítás vagy örömforrás? Utilitarista és hedonista motivációk az okosórák fogyasztói elfogadásában
„Én döntöm el, hogy eszek-e francia krémest” – Fogyasztói autonómia az egészségügyben
Eszképizmus, átalakulás és emlékezetes élmények a romkocsmákban
Panelviták
Moderátorok: Mitev Ariel és Kenesei Zsófia
Moderátor: Neulinger Ágnes
Speciális szekció
11.15 – 12.30
A8 terem - #10xA4 peerPoster Action - wikinomikus közösségi prezentáció
Avagy: szétszedett és újra összerakott kutatási agenda – fejlesztésbe integrált kommunikáció a tudományos kutatásban
Szekcióvezetők: Csordás Tamás és Horváth Dóra
Debreceni János, Hofmeister-Tóth Ágnes
Mit jelent anyagiasnak lenni? Az anyagiasság jelentéstartalmának vizsgálata szemantikus szelekciós teszt segítségével
Horváth Dóra, Cosovan Attila, Komár Zita, Bauer Anna, Cserti Melinda Krisztina, Halcsik Anett, Horkai Alex, Horváth Mátyás, Kajli Emese, Klapcsik Ágnes, Nagy Fruzsina, Polgár Judit, Santovan Bianka Klaudia, Schiller Orsolya, Siklós Bence, Sonkoly Anna, Szabó Rebeka Fanni, Szamosvári Flóra, Zseni Boglárka
Crossover, mint lehetőség a tudománykommunikációban - A Quadruple Helix innovációs modell popularizálása stílusátírásokon keresztül
Megyeri Gábor, Horváth Dóra, Cosovan Attila
Analóg lények vagyunk egy digitális világban – avagy a digitalizáció következményei és lehetőségei kutató és tervezői szemszögből
Horváth Daniella Dominika, Horváth Csaba
Hierarchiamentes övezet az általános iskolában - bemutatkozik a designkommunikáció, mint kreatív oktatásmódszertani eszköz
Gáti Mirkó, Csordás Tamás, Piskóti Marianna
Kis- és közepes vállalatok marketingcélú közösségimédia-használatának megfigyelése online környezetben – Módszertani megközelítés a tisztánlátás fényében
Varga Ákos, Csordás Tamás
A neuromarketing iránti felhasználói attitűdök: Egy online szentimentelemzés első tapasztalatai