A konferencia keretprogramja

2019. augusztus 26.

14:00 – 18:00
PhD kollokvium

2019. augusztus 27.

9:00 -10:00
Regisztráció
10:00 – 10:10
Köszöntők

Plenáris előadások

10:10 – 10:50
A tányérmarketingtől a városmarketingig - egy helyi vállalkozó szemével
Mészáros Zoltán (Oliva Étterem és Hotel, VeszprémFest, EKF 2023)
10:50 – 11:30
Vásárlók és vásárlási terek a fogyasztáspszichológia nézőpontjából
Kiss Orhidea Edith egyetemi docens (ELTE PPK Pszichológiai Intézet)
11:30 – 11:45
Díjak átadása
11:45 – 11:55
EMOK-IAB együttműködés – IAB oktatói klub
Máth András ügyvezető (IAB Hungary), c. egy. docens (ELTE TÁTK)
Szűcs Krisztián EMOK alelnök, egyetemi docens (PTE KTK)
11:55 – 12:05
EMOK konferencia újdonságok
Mitev Ariel egyetemi docens (BCE GTK)
12:05 – 12:10
Technikai információk
12:10 – 13:10
Ebéd
13:15 – 15:00
Szekcióülések
15:00 – 15:30
Kávészünet
15:30 – 17:15
Szekcióülések
19:00 – 24:00
Gálavacsora

2019. augusztus 28.

7: 00 – 7:50
Közösségi futás
9:00 – 11:00
Szekcióülések
11:00 – 11:15
Kávészünet
11:15 – 12:30
Panelviták
Oktatásmódszertani innovációk
A vásárlói magatartás kutatási dilemmái
11:15 – 12:30
Speciális szekció: #10xA4 peerPoster Action - wikinomikus közösségi prezentáció
12:30 – 13:00
Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért tisztújító közgyűlés
13:00 – 13:15
Záróülés
13:15 –
Ebéd

Szekcióbeosztás

2019. augusztus 26. hétfő

A3 terem - PhD kollokvium
Szekcióvezetők: Törőcsik Mária, Józsa László, Veres Zoltán

14.00 – 15.00
Csóka László
Sportfogyasztás az életstílus csoportokban, motivációk és fogyasztási területek
15.00 – 16.00
Parádiová Mária
Az influencerek, mint 21. századi értékesítők befolyása az X és Y generáció női fogyasztóira
16.00 – 17.00
Kun Zsuzsanna
Szakterületi nézőpontok háromszöge a krónikus betegségek háztartási fogyasztásra gyakorolt hatása kapcsán
17.00 – 18.00
Honti Tamás
Politikai marketing: az útkeresés fázisa – A 4P jó kalapács, minden szöget be lehet verni vele

2019. augusztus 27. kedd 1. idősáv

A3 terem - Multidiszciplináris megközelítések
Szekcióvezető: Veres Zoltán

13.15 - 13.40
Mucsi Attila, Malota Erzsébet, Török Anna
Kulturális sokk és pozitív szájreklám a felsőoktatásban tanuló külföldi hallgatók körében
13.40 – 14.05
Mucsi Attila, Malota Erzsébet, Török Anna
Külföldi hallgatók motivációi és elégedettség a külföldi tanulmányi programmal
14.05 – 14.30
Kelemen Zita
Interkulturális kihívások globális vállalatirányítási rendszerek bevezetése során

A4 terem - Szervezeti piacok (B2B, B2G)
Szekcióvezető: Simon Judit

13.15 - 13.40
Gyulai Zsófia, Révész Balázs
Az eredményalapú ügyfélélmény-mérési módszer alkalmazása B2B piacon
13.40 – 14.05
Papp Adrienn
Beszállítói képességek és kompetenciák jelentősége az innovációs együttműködések során
14.05 – 14.30
Varga-Toldi Katalin, Veres Zoltán, Rékasi László
A vezetési tanácsadási szakirodalom intellektuális struktúrájának feltárása – b2b marketing kitekintés

A5 terem – Turizmusmarketing I.
Szekcióvezető: Madarász Eszter

13.15 - 13.40
Cserdi Zsófia, Kenesei Zsófia
Mobiltechnológia alkalmazása és elfogadása a turizmusban. Szakirodalmi összefoglaló
13.40 – 14.05
Madarász Eszter, Sulyok Judit
SZÉP-kártyával vagy anélkül? – A SZÉP-kártyát használók utazásainak jellemzői a Balatonnál
14.05 – 14.30
Sasné Grósz Annamária, Lang Letícia Anikó
Balaton régió lakosainak helyi identitása

A6 terem – Fogyasztói / vásárlási magatartás I.
Szekcióvezető: Hofmeister-Tóth Ágnes

13.15 - 13.40
Foltin Bianka
Wellness szolgáltatások igénybevétele a fiatal versenysportolók körében
13.40 – 14.05
Holczer Adél Judit
A szülői egészségtudatosság és az étkezési preferenciáik vizsgálata
14.05 – 14.30
Kiss Virág Ágnes, Danyi Mihály, Holczer Adél, Fehér András
Étkezési szokások és preferenciák vizsgálata a nők körében
14.30 – 15.00
Lipták Lilla, Pető Dalma
Az általános iskolás korú gyerekek evési magatartásának vizsgálata a Holland Evési Magatartás Kérdőív (DEBQ) segítségével

A8 terem – Nonbusiness marketing I.
Szekcióvezető: Dinya László

13.15 - 13.40
Csóka László
A sportfogyasztási kutatások iránya az elmúlt tíz évben
13.40 – 14.05
Darida Zsuzsa, Mitev Ariel Zoltán
Mitől elégedettek a vezetők?
14.05 – 14.30
Ásványi Katalin, Kiss Dominika
Ismerjük a hallgatót? – A CSR oktatás szerepe
14.30 – 15.00
Kéri Anita, Béla-Csovcsics Andrea
Új törekvések a nonbusiness marketing oktatásában

2019. augusztus 27. kedd 2. idősáv

A3 terem - Marketingkutatás / piackutatás
Szekcióvezető: Gyulavári Tamás

15.30 – 15.55
Hetesi Erzsébet, Béla-Csovcsics Andrea
Modellezhető-e az egészségügyi szolgáltatások sikeressége?
15.55 – 16.20
Darida Zsuzsa, Józsa László
Hogyan vegyük rá a vizsgálati alanyokat egy hosszúnak tűnő kérdőív kitöltésére? – Esetleírás a közigazgatás képzési rendszerét vizsgáló kutatás alapján
16.20 - 16.45
Bauer András, Gáti Mirkó
Marketingkutatások változásai: Visszatekintő elemzés egy tudományos folyóiratban megjelent publikációk alapján

A4 terem – Innovációmarketing
Szekcióvezető: Piskóti István

15.30 – 15.55
Krenyácz Éva, Gáti Mirkó, Mitev Ariel Zoltán
Az innováció értelmezése az értékesítésben
15.55 – 16.20
Lányi Beatrix, Putzer Petra
A fogyasztói egészségügyi technológiai újdonságok körében használt információforrások
16.20 - 16.45
Dinya László, Klausmann-Dinya Anikó
Változó igények és versenyképesség – 4.0
16.45 – 17.10
Kenesei Zsófia, Kolos Krisztina, Kiss Kornélia, Kovács Edina, Pinke-Sziva Ivett, Michalkó Gábor
Technológia-elfogadás speciális jellemzői az idős internetezők körében

A5 terem – Turizmusmarketing II.
Szekcióvezető: Jászberényi Melinda

15.30 – 15.55
Ásványi Katalin, Gyulavári Tamás, Jászberényi Melinda
Az okostelefon szerepének és hatásának megítélése a családi utazások kontextusában
15.55 – 16.20
Ásványi Katalin, Mitev Ariel, Jászberényi Melinda
Élménydimenziók belső struktúrája a családi fesztiváloknál
16.20 - 16.45
Iványi Tamás
Játékosítási megoldások fesztiválos környezetben

A7 terem – Nonbusiness marketing II.
Szekcióvezető: Hetesi Erzsébet

15.30 – 15.55
Hack-Handa József, Nagy Zsolt
Egy Európai Védelmi Unió felé? Az európai uniós védelmi együttműködés új fázisa és a magyar közvélemény
15.55 – 16.20
Tóth-Kaszás Nikoletta
Nonbusiness intézmények marketing tevékenysége, s szerepük a településmarketingben
16.20 - 16.45
Porcs Dániel, Molnár László
A sport szerepe az egyetemi hallgatók életében
16.45 – 17.10
Prónay Szabolcs, Huszár Sándor, Imreh Szabolcs
Véradói szegmensek vizsgálata fiatal felnőttek körében

A8 terem - Fogyasztói / vásárlási magatartás II.
Szekcióvezető: Törőcsik Mária

15.30 – 15.55
Neulinger Ágnes, Bársony Fanni, Gjorevska Natasha, Lazányi Orsolya, Pataki György, Török Anna
Fogyasztói jóllét a hazai alternatív élelmiszerellátási hálózatokban
15.55 – 16.20
Ercsey Ida
Igénybevevői aktivitás szerepe a szolgáltatásérték létrehozásában
16.20 - 16.45
Szűcs Krisztián, Törőcsik Mária, Nagy Ákos, Lázár Erika
Hazai életstílus-csoportok digitalizációs jellemzői
16.45 – 17.10
Jhanghiz Syahrivar, Gyulavári Tamás
Átlagos helyit vagy egyedi globálisat?

2019. augusztus 28. szerda

A3 terem – Élelmiszermarketing
Szekcióvezető: Kiss Marietta

9.00 – 9.20
Foltin Bianka
Fiatal versenysportolók étkezési szokásainak vizsgálata
9.20 – 9.40
Keller Veronika, Ercsey Ida
Húsfogyasztási szokások egy naplóíró kutatás tapasztalatai alapján
9.40 – 10.00
Kiss Marietta, Szakály Zoltán, Kovács Bence
Az MKTOR piacorientációt mérő modell adaptációja és kapcsolata a vállalati teljesítménnyel
10.00 – 10.20
Papp Adrienn, Bene Zsuzsanna, Piskóti István
A narancsborok pozicionálási lehetőségei a hazai borfogyasztói szegmensekben
10.20 – 10.40
Soós Mihály, Gál Tímea, Szakály Zoltán
Egy netnográfiás kutatás eredményei az alma- meggy- és céklalé vonatkozásában

A4 terem – Marketingkommunikáció
Szekcióvezető: Horváth Dóra

9.00 – 9.20
Dobó Róbert
A kommunikációs csatornák népszerűségének és hitelességének változása 2017-2019 között Magyarországon
9.20 – 9.40
Danó Györgyi, Nguyen Van Phu
Reklám a videójátékok világában
9.40 – 10.00
Kökény László, Jászberényi Melinda
Marketingeszköztár elemzés az utazási irodák bevonásával
10.00 – 10.20
Lipták Lilla, Prónay Szabolcs
Brand for president – a márkák megújult társadalmi szerepvállalásának hatása a CSR kommunikációra
10.20 – 10.40
Tamasits Dóra
A márkaelkerülés motivációi

A5 terem – Turizmusmarketing III.
Szekcióvezető: Lőrincz Katalin

9.00 – 9.20
Gerdesics Viktória, Nagy Ákos, Csapó János
A VR nyitottság hatása a helyimázs kialakulását befolyásoló tényezőkre
9.20 – 9.40
Lőrincz Katalin
Gyöngyös, mint lakóhely és úti cél megítélése a helyi lakosság körében
9.40 – 10.00
Németh Szilárd, Zsigmond Száva, Tóth Péter, Ernhaft Attila
Fesztiválkávézó, avagy mit tanulhatunk egy részvételi kutatáson alapuló vizsgálatból a hazai regionális fesztiválok marketingtevékenységéről?
10.00 – 10.20
Boros Kitti
Hivatásturisztikai trendek Bécs, Budapest és Prága fókuszában
10.20 – 10.40
Raffay Zoltán
A magyar lakosság környezettudatossága utazásai során: generációs és egyéb különbségek

A6 terem - Digitális marketing
Szekcióvezető: Csordás Tamás

9.00 – 9.20
Gáti Mirkó, Simay Attila
A magánélet védelmével kapcsolatos fogyasztói észlelések a GDPR szabályozás tükrében
9.20 – 9.40
Hajmásy Gyöngyi
Online CSR kommunikáció a magyarországi „zöld szállodákban”
9.40 – 10.00
Légrádi Miklós, Bíró-Szigeti Szilvia, Kovács István
Könyvtermékek a regénypiacon
10.00 – 10.20
Molnár László, Bihariné Kalászdi Beáta, Hajdu Gergő, Fehér Márton
Generációs különbségek(?) a digitális kompetencia vonatkozásában
10.20 – 10.40
Majó-Petri Zoltán, Révész Balázs
Parkolási szokások feltárása: mit üzennek a digitális adatok a városi parkolásban?!

A7 terem - Kereskedelmi marketing
Szekcióvezető: Dörnyei Otília

9.20 – 9.40
Dörnyei Otília, Pethő Beáta
Vásárlók attitűd alapú szegmentálása reprezentatív mintán
9.40 – 10.00
Agárdi Irma, Berezvai Zombor, Szabolcsné Orosz Judit
Digitális innovációk hatása a kiskereskedelmi csatornák integrálására
10.00 – 10.20
Németh Péter, Lázár Erika
A fiatal nők és férfiak kuponokkal kapcsolatos attitűdjének vizsgálata
10.20 – 10.40
Berezvai Zombor, Agárdi Irma, Szabolcsné Orosz Judit
A digitális innovációk hatása az élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok teljesítményére

A8 terem - Fogyasztói / vásárlási magatartás III.
Szekcióvezető: Sasné Grósz Annamária

9.00 – 9.20
Somosi Ágnes, Kolos Krisztina
Az ügyfél reakciók és előfizetési preferenciák vizsgálata szolgáltatáskivezetés esetén
9.20 – 9.40
Plaschil Bernadett, Mitev Ariel Zoltán
Érzelmek és impulzusvásárlás a parfümpiacon, a Blind Buy marketingjelentősége az online vásárlásban
9.40 – 10.00
Horváth Ádám, Gyenge Balázs
A filmnézés, mint egyedi fogyasztói magatartás elméleti vizsgálata
10.00 – 10.20
Fügedi Barbara, Keszey Tamara
Teljesítményjavítás vagy örömforrás? Utilitarista és hedonista motivációk az okosórák fogyasztói elfogadásában
10.20 – 10.40
Kincsesné Vajda Beáta, Sallay Viola, Papp-Zipernovszky Orsolya, Klinovszky Andrea, Buzás Norbert
„Én döntöm el, hogy eszek-e francia krémest” – Fogyasztói autonómia az egészségügyben
10.40 – 11.00
Kelemen-Erdős Anikó, Mitev Ariel Zoltán
Eszképizmus, átalakulás és emlékezetes élmények a romkocsmákban

Panelviták

11.15 – 12.30
A3 terem - Oktatásmódszertani innovációk
Moderátorok: Mitev Ariel és Kenesei Zsófia
11.15 – 12.30
A4 terem - A vásárlói magatartás kutatási dilemmái
Moderátor: Neulinger Ágnes

Speciális szekció
11.15 – 12.30

A8 terem - #10xA4 peerPoster Action - wikinomikus közösségi prezentáció
Avagy: szétszedett és újra összerakott kutatási agenda – fejlesztésbe integrált kommunikáció a tudományos kutatásban
Szekcióvezetők: Csordás Tamás és Horváth Dóra

Debreceni János, Hofmeister-Tóth Ágnes
Mit jelent anyagiasnak lenni? Az anyagiasság jelentéstartalmának vizsgálata szemantikus szelekciós teszt segítségével

Horváth Dóra, Cosovan Attila, Komár Zita, Bauer Anna, Cserti Melinda Krisztina, Halcsik Anett, Horkai Alex, Horváth Mátyás, Kajli Emese, Klapcsik Ágnes, Nagy Fruzsina, Polgár Judit, Santovan Bianka Klaudia, Schiller Orsolya, Siklós Bence, Sonkoly Anna, Szabó Rebeka Fanni, Szamosvári Flóra, Zseni Boglárka
Crossover, mint lehetőség a tudománykommunikációban - A Quadruple Helix innovációs modell popularizálása stílusátírásokon keresztül

Megyeri Gábor, Horváth Dóra, Cosovan Attila
Analóg lények vagyunk egy digitális világban – avagy a digitalizáció következményei és lehetőségei kutató és tervezői szemszögből

Horváth Daniella Dominika, Horváth Csaba
Hierarchiamentes övezet az általános iskolában - bemutatkozik a designkommunikáció, mint kreatív oktatásmódszertani eszköz

Gáti Mirkó, Csordás Tamás, Piskóti Marianna
Kis- és közepes vállalatok marketingcélú közösségimédia-használatának megfigyelése online környezetben – Módszertani megközelítés a tisztánlátás fényében

Varga Ákos, Csordás Tamás
A neuromarketing iránti felhasználói attitűdök: Egy online szentimentelemzés első tapasztalatai