Hajdú Noémi – Molnár László – Nagy Szabolcs (2023): Valóban a ruha teszi az embert? Avagy hogyan befolyásolja a hallgatói megítélést az oktatók öltözködése?
Loading. Please, wait.
Hajdú Noémi – Molnár László – Nagy Szabolcs (2023): Valóban a ruha teszi az embert? Avagy hogyan befolyásolja a hallgatói megítélést az oktatók öltözködése? In: Révész Balázs – Gyulai Zsófia (eds.): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 pp. 94–103. DOI:10.62561/EMOK-2023-08
DOI
https://doi.org/10.62561/EMOK-2023-08
Authors
- Noémi, Hajdú. Miskolci Egyetem.
- László, Molnár. Miskolci Egyetem.
- Szabolcs, Nagy. Miskolci Egyetem.
Abstract
The Impact of Lecturers' Clothing on Student Evaluation
Outfit has a great influence on first impression judgments. The dress code expected at universities has changed dramatically, as the former more elegant appearance is now characterised by more casual attire (casual, smart casual or business casual). The question arises what role outfit plays in forming students' first impressions and opinions in our university. This study is based on a sample of 414 individuals who were surveyed using an online questionnaire at our university in November and December 2022. In compiling the sample, it is representative in terms of gender and age. The study is essentially about the influence of lecturers' clothing on students' opinions. Overall, it can be concluded that a more casual/sporty dress suggests flexibility and directness, while a more serious/formal dress signals attentiveness and good preparation.
appearance dress code first impression
Language
hungarian
Details of publishing collection
Révész Balázs – Gyulai Zsófia (eds.) (2023): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023