Select your language

In many cases, the studies prepared for EMOK conferences later resulted in high-quality publications in Q1-Q3-classified journals. We present these studies and the journal articles prepared from them as a kind of best practice for our future conference participants. If you have an article that meets the above criteria, please send the bibliographic data of the original study and the journal article (including the scientific rating of the journal) to elnokseg@emok.hu.

Original conference paper

Journal

Scimago ranking

Moreno, Frau; Keszey, Tamara (2022): Agri-food firms’ attitude toward digital data exploitation in the product development. In: Piskóti István, Nagy Szabolcs, Nagy Katalin (eds.): Transzformatív Marketing - Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketing-megoldásai. Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet: Miskolc, p. 12.

Moreno, Frau; Moi, Ludovica; Cabiddu, Francesca; Keszey, Tamara (2022): Time to clean up food production? Digital technologies, nature-driven agility, and the role of managers and customers. Journal of Cleaner Production, 377, Paper: 134376, https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2022.134376 Q1, SJR: 1.921

Agárdi, Irma; Alt, Mónika Anetta (2021): Generational differences in the acceptance of NFC mobile payment: A comparative study between Generations X and Z. In: Mitev, Ariel; Csordás, Tamás; Horváth, Dóra; Boros, Kitti (eds.): "Post-traumatic marketing: virtuality and reality" – Proceedings of the EMOK 2021 International Conference. Corvinus University of Budapest: Budapest, p. 60.

Agárdi, Irma; Alt, Mónika (2022): Do digital natives use mobile payment differently than digital immigrants? A comparative study between generation X and Z. Electronic Commerce Research, https://doi.org/10.1007/s10660-022-09537-9 Q1, SJR: 0.68

Fehér András, Kovács Bence, Boros Henrietta Mónika, Szakály Zoltán (2021): Az egészséges táplálkozás szubjektív megítélése az egyetemisták online és offline információkereső magatartását illetően. In: Mitev, Ariel; Csordás, Tamás; Horváth, Dóra; Boros, Kitti (eds.): “Post-traumatic marketing: virtuality and reality” - Proceedings of the EMOK 2021 International Conference. Corvinus University of Budapest: Budapest, pp. 357-366.

Fehér, András; Véha, Miklós; Boros, Henrietta Mónika; Kovács, Bence; Kontor, Enikő; Szakály, Zoltán (2021): The relationship between online and offline information-seeking behaviors for healthy nutrition. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(19), 10241. https://doi.org/10.3390/ijerph181910241 Q2, SJR: 0.664
Bayramov, Elimdar; Agárdi, Irma (2018): Az észlelt kockázat utazási szándékra gyakorolt hatása a konfliktusövezetekben lévő desztinációkban: koncepcionális modell kialakítása. In: Józsa László, Korcsmáros Enikő, Seres Huszárik Erika (eds.): A hatékony marketing: EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem: Komárno, Slovakia, pp. 242-252. Bayramov, Elimdar (2022): Modelling travel intention in conflict-ridden destinations. Regional Statistics, 12(2), 75-94. https://doi.org/10.15196/RS120207

Q2, SJR: 0.48

Balsa-Budai Nikolett, Szakály Zoltán (2018): Az önkéntes egyszerűsítők fogyasztói magatartásának vizsgálata debreceni egyetemisták körében. In: Józsa László, Korcsmáros Enikő, Seres Huszárik Erika (eds.): A hatékony marketing: EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem: Komárno, Slovakia, pp. 106-116.

Balsa-Budai, Nikolett; Kiss, Marietta; Kovács, Bence; Szakály, Zoltán (2019): Attitudes of Voluntary Simplifier University Students in Hungary. Sustainability, 11(6), 1802. https://doi.org/10.3390/su11061802

Q2, SJR: 0.581

Kenesei Zsófia, Bali Zsófia (2018): A túlkompenzáció fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása = The effect of overcompensation on consumer behavior. In: Józsa László, Korcsmáros Enikő, Seres Huszárik Erika (eds.): A hatékony marketing: EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem: Komárno, Slovakia, pp. 861-874.

Kenesei, Zsófia; Bali, Zsófia (2020): Overcompensation as a service recovery strategy: the financial aspect of customers' extra effort. Service Business, 14(2), 187-216. https://doi.org/10.1007/s11628-020-00413-w

Q1, SJR: 0.789

Mitev Ariel Zoltán, Irimiás Anna, Michalkó Gábor (2018): Trónok harca: sorozatnézésből utazási szándék. In: Józsa László, Korcsmáros Enikő, Seres Huszárik Erika (eds.): A hatékony marketing: EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem: Komárno, Slovakia, pp. 657-666.

Irimiás, Anna; Mitev, Ariel Zoltán; Michalkó, Gábor (2021): Narrative transportation and travel: The mediating role of escapism and immersion. Tourism Management Perspectives, 38, Paper: 100793. https://doi.org/10.1016/j.tmp.2021.100793

Q1, SJR: 1.761

Berezvai Zombor, Agárdi Irma, Alt Mónika Anetta (2017): Az FMCG kiskereskedők földrajzi terjeszkedésében és innovációs tevékenységében lévő különbségek hatása a vállalatok teljesítményére. In: Bányai Edit, Lányi Beatrix, Törőcsik Mária (eds.): Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás: Egyesület a Marketing Oktatásért és kutatásért (EMOK) XXIII. országos konferencia: Tanulmánykötet. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs, pp. 240-248.

Alt, Mónika Anetta; Berezvai, Zombor; Agárdi, Irma (2021): Harmony-oriented retail innovations and financial performance. European Journal of Innovation Management, 24(4), 1379-1399. https://doi.org/10.1108/EJIM-04-2020-0145

Q1, SJR:
1.02

Harsányi Dávid, Hlédik Erika (2017): A hazai borfogyasztói szegmensek 2016-ban. In: Bányai Edit, Lányi Beatrix, Törőcsik Mária (eds.): Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás: Egyesület a Marketing Oktatásért és kutatásért (EMOK) XXIII. országos konferencia: Tanulmánykötet. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs, pp. 179-188.

Hlédik, Erika; Harsányi, Dávid (2019): Towards quality consumption: Segmentation of the Hungarian wine market based on wine consumption and purchasing habits. International Journal of Wine Business Research, 31(4), 602-617. https://doi.org/10.1108/IJWBR-10-2018-0063 

Q2, SJR: 0.501

Hlédik Erika, Horváth Csilla (2015): Termékattribútum-preferenciák stabilitásának vizsgálata különböző komplexitású termékek esetén. In: Bíró-Szigeti Szilvia, Petruska Ildikó, Szalkai Zsuzsanna, Kovács István, Magyar Mária (eds): Marketing hálózaton innen és túl - Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXI. országos konferenciájának tanulmánykötete. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem: Budapest, pp. 285-294. 

Hlédik, Erika; Horváth, Csilla (2022): Strategic Use of Preference Stability Information for Product Evaluation. International Journal of Market Research, 64(6), 738-755. 
https://doi.org/10.1177/14707853221101763

Q2, SJR: 0.771

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.