In many cases, the studies prepared for EMOK conferences later resulted in high-quality publications in Q1-Q3-classified journals. We present these studies and the journal articles prepared from them as a kind of best practice for our future conference participants. If you have an article that meets the above criteria, please send the bibliographic data of the original study and the journal article (including the scientific rating of the journal) to elnokseg@emok.hu.
Original conference paper |
Journal |
Scimago ranking |
---|---|---|
Moreno, Frau; Keszey, Tamara (2022): Agri-food firms’ attitude toward digital data exploitation in the product development. In: Piskóti István, Nagy Szabolcs, Nagy Katalin (eds.): Transzformatív Marketing - Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketing-megoldásai. Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet: Miskolc, p. 12. |
Moreno, Frau; Moi, Ludovica; Cabiddu, Francesca; Keszey, Tamara (2022): Time to clean up food production? Digital technologies, nature-driven agility, and the role of managers and customers. Journal of Cleaner Production, 377, Paper: 134376, https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2022.134376 | Q1, SJR: 1.921 |
Agárdi, Irma; Alt, Mónika Anetta (2021): Generational differences in the acceptance of NFC mobile payment: A comparative study between Generations X and Z. In: Mitev, Ariel; Csordás, Tamás; Horváth, Dóra; Boros, Kitti (eds.): "Post-traumatic marketing: virtuality and reality" – Proceedings of the EMOK 2021 International Conference. Corvinus University of Budapest: Budapest, p. 60. |
Agárdi, Irma; Alt, Mónika (2022): Do digital natives use mobile payment differently than digital immigrants? A comparative study between generation X and Z. Electronic Commerce Research, https://doi.org/10.1007/s10660-022-09537-9 | Q1, SJR: 0.68 |
Fehér András, Kovács Bence, Boros Henrietta Mónika, Szakály Zoltán (2021): Az egészséges táplálkozás szubjektív megítélése az egyetemisták online és offline információkereső magatartását illetően. In: Mitev, Ariel; Csordás, Tamás; Horváth, Dóra; Boros, Kitti (eds.): “Post-traumatic marketing: virtuality and reality” - Proceedings of the EMOK 2021 International Conference. Corvinus University of Budapest: Budapest, pp. 357-366. |
Fehér, András; Véha, Miklós; Boros, Henrietta Mónika; Kovács, Bence; Kontor, Enikő; Szakály, Zoltán (2021): The relationship between online and offline information-seeking behaviors for healthy nutrition. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(19), 10241. https://doi.org/10.3390/ijerph181910241 | Q2, SJR: 0.664 |
Bayramov, Elimdar; Agárdi, Irma (2018): Az észlelt kockázat utazási szándékra gyakorolt hatása a konfliktusövezetekben lévő desztinációkban: koncepcionális modell kialakítása. In: Józsa László, Korcsmáros Enikő, Seres Huszárik Erika (eds.): A hatékony marketing: EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem: Komárno, Slovakia, pp. 242-252. | Bayramov, Elimdar (2022): Modelling travel intention in conflict-ridden destinations. Regional Statistics, 12(2), 75-94. https://doi.org/10.15196/RS120207 |
Q2, SJR: 0.48 |
Balsa-Budai Nikolett, Szakály Zoltán (2018): Az önkéntes egyszerűsítők fogyasztói magatartásának vizsgálata debreceni egyetemisták körében. In: Józsa László, Korcsmáros Enikő, Seres Huszárik Erika (eds.): A hatékony marketing: EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem: Komárno, Slovakia, pp. 106-116. |
Balsa-Budai, Nikolett; Kiss, Marietta; Kovács, Bence; Szakály, Zoltán (2019): Attitudes of Voluntary Simplifier University Students in Hungary. Sustainability, 11(6), 1802. https://doi.org/10.3390/su11061802 |
Q2, SJR: 0.581 |
Kenesei Zsófia, Bali Zsófia (2018): A túlkompenzáció fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása = The effect of overcompensation on consumer behavior. In: Józsa László, Korcsmáros Enikő, Seres Huszárik Erika (eds.): A hatékony marketing: EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem: Komárno, Slovakia, pp. 861-874. |
Kenesei, Zsófia; Bali, Zsófia (2020): Overcompensation as a service recovery strategy: the financial aspect of customers' extra effort. Service Business, 14(2), 187-216. https://doi.org/10.1007/s11628-020-00413-w |
Q1, SJR: 0.789 |
Mitev Ariel Zoltán, Irimiás Anna, Michalkó Gábor (2018): Trónok harca: sorozatnézésből utazási szándék. In: Józsa László, Korcsmáros Enikő, Seres Huszárik Erika (eds.): A hatékony marketing: EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem: Komárno, Slovakia, pp. 657-666. |
Irimiás, Anna; Mitev, Ariel Zoltán; Michalkó, Gábor (2021): Narrative transportation and travel: The mediating role of escapism and immersion. Tourism Management Perspectives, 38, Paper: 100793. https://doi.org/10.1016/j.tmp.2021.100793 |
Q1, SJR: 1.761 |
Berezvai Zombor, Agárdi Irma, Alt Mónika Anetta (2017): Az FMCG kiskereskedők földrajzi terjeszkedésében és innovációs tevékenységében lévő különbségek hatása a vállalatok teljesítményére. In: Bányai Edit, Lányi Beatrix, Törőcsik Mária (eds.): Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás: Egyesület a Marketing Oktatásért és kutatásért (EMOK) XXIII. országos konferencia: Tanulmánykötet. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs, pp. 240-248. |
Alt, Mónika Anetta; Berezvai, Zombor; Agárdi, Irma (2021): Harmony-oriented retail innovations and financial performance. European Journal of Innovation Management, 24(4), 1379-1399. https://doi.org/10.1108/EJIM-04-2020-0145 |
Q1, SJR: |
Harsányi Dávid, Hlédik Erika (2017): A hazai borfogyasztói szegmensek 2016-ban. In: Bányai Edit, Lányi Beatrix, Törőcsik Mária (eds.): Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás: Egyesület a Marketing Oktatásért és kutatásért (EMOK) XXIII. országos konferencia: Tanulmánykötet. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs, pp. 179-188. |
Hlédik, Erika; Harsányi, Dávid (2019): Towards quality consumption: Segmentation of the Hungarian wine market based on wine consumption and purchasing habits. International Journal of Wine Business Research, 31(4), 602-617. https://doi.org/10.1108/IJWBR-10-2018-0063 |
Q2, SJR: 0.501 |
Hlédik Erika, Horváth Csilla (2015): Termékattribútum-preferenciák stabilitásának vizsgálata különböző komplexitású termékek esetén. In: Bíró-Szigeti Szilvia, Petruska Ildikó, Szalkai Zsuzsanna, Kovács István, Magyar Mária (eds): Marketing hálózaton innen és túl - Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXI. országos konferenciájának tanulmánykötete. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem: Budapest, pp. 285-294. |
Hlédik, Erika; Horváth, Csilla (2022): Strategic Use of Preference Stability Information for Product Evaluation. International Journal of Market Research, 64(6), 738-755. |
Q2, SJR: 0.771 |