Alt Mónika-Anetta – Berezvai Zombor – Agárdi Irma (2024): Lehet profitálni a fenntarthatóságból? A fenntarthatósággal kapcsolatos innovációk hatása az FMCG kiskereskedők teljesítményére
Loading. Please, wait.
Alt Mónika-Anetta – Berezvai Zombor – Agárdi Irma (2024): Lehet profitálni a fenntarthatóságból? A fenntarthatósággal kapcsolatos innovációk hatása az FMCG kiskereskedők teljesítményére. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 8–8.
Authors
- Mónika Anetta, Alt. Babeș-Bolyai Tudományegyetem.
- Zsombor, Berezvai. Budapesti Corvinus Egyetem.
- Irma, Agárdi. Budapesti Corvinus Egyetem.
Abstract
Profiting from sustainability? The effect of sustainability-related innovations on the performance of FMCG retailersg
Numerous companies are proactively implementing measures to combat climate change, including retailers. This paper aims to examine whether innovations associated with the United Nations Sustainable Development Goals (SDGs) favorably affect retailers’ financial performance. The study will scrutinize this issue based on ample data collected from the 18 largest publicly listed European grocery retailers from 2007 to 2021. The innovation activities of the retailers were operationalized as implemented innovation outcomes, collected from various publicly available sources. Two independent raters coded the outcomes to identify sustainability-related elements and the corresponding SDG. The findings of the panel regression analysis indicate a positive correlation between sustainability-related innovations and financial performance. In particular, innovations related to the 2nd, 9th, and 12th SDGs stand out for their impact on financial performance.
sustainability-related innovation financial performance grocery retailing
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024