Select your language

Alt Mónika-Anetta – Berezvai Zombor – Agárdi Irma (2024): Lehet profitálni a fenntarthatóságból? A fenntarthatósággal kapcsolatos innovációk hatása az FMCG kiskereskedők teljesítményére

Loading. Please, wait.

Alt Mónika-Anetta – Berezvai Zombor – Agárdi Irma (2024): Lehet profitálni a fenntarthatóságból? A fenntarthatósággal kapcsolatos innovációk hatása az FMCG kiskereskedők teljesítményére. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 8–8.

Authors

  • Mónika Anetta, Alt. Babeș-Bolyai Tudományegyetem.
  • Zsombor, Berezvai. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Irma, Agárdi. Budapesti Corvinus Egyetem.

Abstract

Profiting from sustainability? The effect of sustainability-related innovations on the performance of FMCG retailersg

Numerous companies are proactively implementing measures to combat climate change, including retailers. This paper aims to examine whether innovations associated with the United Nations Sustainable Development Goals (SDGs) favorably affect retailers’ financial performance. The study will scrutinize this issue based on ample data collected from the 18 largest publicly listed European grocery retailers from 2007 to 2021. The innovation activities of the retailers were operationalized as implemented innovation outcomes, collected from various publicly available sources. Two independent raters coded the outcomes to identify sustainability-related elements and the corresponding SDG. The findings of the panel regression analysis indicate a positive correlation between sustainability-related innovations and financial performance. In particular, innovations related to the 2nd, 9th, and 12th SDGs stand out for their impact on financial performance.

sustainability-related innovation financial performance grocery retailing

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.