Select your language

Bavlsík Richard – Strausz Kamilla (2024): A bizonytalanság kezelése: A belső és külső eszközök szerepe a nagy növekedési potenciállal rendelkező fiatal, innovatív vállalkozások esetén

Loading. Please, wait.

Bavlsík Richard – Strausz Kamilla (2024): A bizonytalanság kezelése: A belső és külső eszközök szerepe a nagy növekedési potenciállal rendelkező fiatal, innovatív vállalkozások esetén. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 10–10.

Authors

  • Richard, Bavlsík. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Kamilla, Strausz. Budapesti Corvinus Egyetem.

Abstract

Handling Uncertainty: The Role of Internal and External Tools in the Case of High Growth Potential Innovative Young Firms

This study explores the multifaceted nature of uncertainty impacting young, innovative firms with high growth potential. In today’s global business landscape, uncertainty presents a dual challenge and opportunity, serving both as a barrier and a catalyst for growth and innovation. Drawing upon a rich collection of theoretical and empirical research, the study examines how such firms encounter various types of uncertainties, including technological, financial, market dynamics, and internal organizational complexities. Key focus areas include customer demand, competitive forces, and internal capabilities such as human capital and employer brand. The research highlights the importance of adaptive strategies that startups must employ to not only survive but also thrive in unpredictable environments. These strategies are underpinned by the firms’ abilities to reconfigure resources swiftly and leverage effective internal and external communications to reduce uncertainty. Externally, developing robust relationships with customers and stakeholders through co-creation and participatory approaches plays a crucial role in mitigating market uncertainties and enhancing innovation performance. Internally, employer branding and organizational communication are pivotal in reducing uncertainties associated with radical innovation. This study contributes to the understanding of uncertainty in the context of radical innovation and entrepreneurship.

New Product Development racical innovation innovation capacities

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.