Bavlsík Richard – Strausz Kamilla (2024): A bizonytalanság kezelése: A belső és külső eszközök szerepe a nagy növekedési potenciállal rendelkező fiatal, innovatív vállalkozások esetén
Loading. Please, wait.
Bavlsík Richard – Strausz Kamilla (2024): A bizonytalanság kezelése: A belső és külső eszközök szerepe a nagy növekedési potenciállal rendelkező fiatal, innovatív vállalkozások esetén. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 10–10.
Authors
- Richard, Bavlsík. Budapesti Corvinus Egyetem.
- Kamilla, Strausz. Budapesti Corvinus Egyetem.
Abstract
Handling Uncertainty: The Role of Internal and External Tools in the Case of High Growth Potential Innovative Young Firms
This study explores the multifaceted nature of uncertainty impacting young, innovative firms with high growth potential. In today’s global business landscape, uncertainty presents a dual challenge and opportunity, serving both as a barrier and a catalyst for growth and innovation. Drawing upon a rich collection of theoretical and empirical research, the study examines how such firms encounter various types of uncertainties, including technological, financial, market dynamics, and internal organizational complexities. Key focus areas include customer demand, competitive forces, and internal capabilities such as human capital and employer brand. The research highlights the importance of adaptive strategies that startups must employ to not only survive but also thrive in unpredictable environments. These strategies are underpinned by the firms’ abilities to reconfigure resources swiftly and leverage effective internal and external communications to reduce uncertainty. Externally, developing robust relationships with customers and stakeholders through co-creation and participatory approaches plays a crucial role in mitigating market uncertainties and enhancing innovation performance. Internally, employer branding and organizational communication are pivotal in reducing uncertainties associated with radical innovation. This study contributes to the understanding of uncertainty in the context of radical innovation and entrepreneurship.
New Product Development racical innovation innovation capacities
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024