Hargitai Dávid Máté – Sasné Grósz Annamária (2024): Egyetemi választáSOKK
Loading. Please, wait.
Hargitai Dávid Máté – Sasné Grósz Annamária (2024): Egyetemi választáSOKK. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 pp. 45–52. DOI:10.62561/EMOK-2024-04
DOI
https://doi.org/10.62561/EMOK-2024-04
Authors
- Dávid Máté, Hargitai. Pannon Egyetem.
- Annamária, Sasné Grósz. Pannon Egyetem.
Abstract
University elecshock
Higher education institutions compete fiercely at national level for high quality students, so measuring the university choice preferences of applicants is an important task for universities. Using a questionnaire survey method, this study not only presents the characteristics that influence applicants’ university choices and their importance, but also provides a useful picture of the sources of information that potential applicants monitor in the university application process. The results of a multivariate analysis of the responses from 533 respondents showed that, on the one hand, preferences for institution choice differ depending on the level of education chosen. On the other hand, contrary to preliminary assumptions, marketing activities in the form of face-to-face interactions only slightly improve the perception of the university in the choice process.
enrollment strategy preferences university choice
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024