Iványi Tamás – Kelemen-Erdős Anikó (2024): A kiterjesztett intelligencia értékteremtő hatása a marketingben
Loading. Please, wait.
Iványi Tamás – Kelemen-Erdős Anikó (2024): A kiterjesztett intelligencia értékteremtő hatása a marketingben. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 56–56.
Authors
- Tamás, Iványi. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
- Anikó, Kelemen-Erdős. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Abstract
The Value Creation of Augmented Intelligence in Marketing
The value and experience that customers recognise can create engagement and long-term loyalty. However, creating a unique, personalised experience is often limited, costly and time-consuming. Generative and predictive artificial intelligence can be a major breakthrough in this area, simplifying the marketing research and analysis process and making it more accurate, while helping companies to collect and analyse data, develop strategies and thus deliver personalised services.
The aim of this study is to explore the potential of artificial and augmented intelligence in marketing research and in the design of corporate marketing activities to improve customer satisfaction. We also aim to identify and to develop a model of trends that could result from the transformation of the relationships and activities between consumers, marketing researchers and companies due to AI and AI-enabled technologies.
augmented intelligence generative artificial intelligence predictive artificial intelligence research methodology
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024