Keszey Tamara (2024): Hogyan gyűjtik a vállalatok a vevői adatokat? A nemzetközi irodalom áttekintése
Loading. Please, wait.
Keszey Tamara (2024): Hogyan gyűjtik a vállalatok a vevői adatokat? A nemzetközi irodalom áttekintése. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 60–60.
Authors
- Tamara, Keszey. Budapesti Corvinus Egyetem.
Abstract
How companies collect customer data? International literature review
This research synthesises empirical research in the marketing field that has been published in the top-tier international journals on the collection of customer data, information and knowledge in firms. The collection of customer knowledge has received attention in empirical articles, but the synthesis of knowledge has not been done so far. Five major entry-gates emerge in the literature: salespeople and top managers, data collection related to firm projects, ecosystems and platforms. Each of these customer knowledge gathering patterns has definable characteristics, e.g. in terms customer-firm interactivity, is typified in certain companies and has different performance outcomes. The paper concludes with theoretical and managerial conclusions.
customer knowledge customer data literature review knowledge gathering
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024