Kincsesné Vajda Beáta (2024): Betegélmények az alapellátásban: a személyes ellátás és a telemedicina kettősségének vizsgálata
Loading. Please, wait.
Kincsesné Vajda Beáta (2024): Betegélmények az alapellátásban: a személyes ellátás és a telemedicina kettősségének vizsgálata. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 pp. 61–68. DOI:10.62561/EMOK-2024-05
DOI
https://doi.org/10.62561/EMOK-2024-05
Authors
- Beáta, Kincsesné Vajda. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
Abstract
Patient experience of primary care: examining the duality of personal- and telemedicine
The literature is consistent in that high-quality health care is based not only on modern medical professional knowledge and technology, but also on the experiences of patients during the care process, therefore it is important to measure their experiences and evaluations. The purpose of the presented research is related to this. In this study, the first and partial results of a complex online questionnaire (N=326) are presented. Based on the quantitative results, satisfaction with the type of consultations is significantly higher among those receiving personal consultations than among those receiving telephone/online consultations. 63% of the qualitative responses to an open question reported a negative experience, which highlighted the lack of personal contact, the lack of professional or interpersonal competences of general practitioners, as well as care management problems.
primary care telemedicine patient satisfaction patient experience
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024