Select your language

Kovács Stefan – Veres István – Bíró-Szigeti Szilvia (2024): Mesterséges intelligencia és fenntarthatósági értékek jelentősége az egyetemi hallgatók marketinggel kapcsolatos jövőképében

Loading. Please, wait.

Kovács Stefan – Veres István – Bíró-Szigeti Szilvia (2024): Mesterséges intelligencia és fenntarthatósági értékek jelentősége az egyetemi hallgatók marketinggel kapcsolatos jövőképében. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 pp. 69–76. DOI:10.62561/EMOK-2024-06

DOI

https://doi.org/10.62561/EMOK-2024-06

Authors

  • Stefan, Kovács. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar.
  • István, Veres. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar.
  • Szilvia, Bíró-Szigeti. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar.

Abstract

The importance of artificial intelligence and sustainability values in university students’ vision of marketing

The paper examines the impact of the rise of AI in the field of marketing, with a particular focus on how we evaluate and contextualize this tool for the marketers of the future. The research was conducted among the students of the economics courses at the Budapest University of Technology and Economics using a questionnaire survey. During the study, we were interested in the opinions of the students, what values they consider important, and how they see the potential role of AI in marketing. Our survey also explored the differences perceived by the listeners. The results show that AI is essential in future marketing but the emergence of sustainability values and the integration of technological and social changes for companies and marketing professionals cannot be neglected. The study encourages companies to address sustainability, AI, and new technology trends at a strategic level, creating long-term sustainable value.

artificial intelligence higher education marketing sustainability

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.