Pál Bertold Csaba – Iványi Tamás (2024): Gépi tanulás lehetőségei a marketingkutatásban
Loading. Please, wait.
Pál Bertold Csaba – Iványi Tamás (2024): Gépi tanulás lehetőségei a marketingkutatásban. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 pp. 112–118. DOI:10.62561/EMOK-2024-10
DOI
https://doi.org/10.62561/EMOK-2024-10
Authors
- Bertold Csaba, Pál. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
- Tamás, Iványi. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Abstract
The possibilities of machine learning in marketing research
Data science and artificial intelligence (AI) are innovative fields that significantly impact the business world, especially marketing. Data science aids businesses in understanding the market and consumer behaviour by analysing and interpreting large datasets, and making predictions based on the data, enabling them to offer personalized content.
The study aims to provide a brief overview of the opportunities presented by machine learning and its role in marketing research. Supervised learning models (classification and regression models), for example, can help predict which customers will leave the service, while unsupervised learning (clustering and anomaly detection) helps identify hidden patterns and trends, enabling companies to better understand their consumers and segment them more accurately. Choosing the right model and associated parameters plays a critical role in a successful AI-based marketing strategy.
artificial intelligence marketing research modelling
COM_DOCS_ACKNOWLEDGEMENTS
Supported by the ÚNKP-23-1-I-BME-105 New National Excellence Program of the Ministry for Culture and Innovation from the source of the National Research, Development, and Innovation Fund.
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024