Válasszon nyelvet

A konferencia absztrakt kötete itt letölthető!

2023. augusztus 24. csütörtök
9.00-13.05
Megnyitó, plenáris program
📍Szent-Györgyi Albert Agóra, Szeged, Kálvária sgt. 23., Informatórium
13:15-14:15
ebéd
14:15-15:45
szekcióelőadások
15:45-16:15
kávészünet
16:15-17:45
szekcióelőadások
19:30-24:00
gálavacsora
2023. augusztus 25. péntek
9:00-10:30
szekcióelőadások
10:30-11:00
kávészünet
11:00-12:30
szekcióelőadások
12:30
Zárszó
12:40
ebéd

2023. augusztus 24. csütörtök

Megnyitó, plenáris program
📍Szent-Györgyi Albert Agóra, Szeged, Kálvária sgt. 23., Informatórium ⌛9:00-13:05
9:00-10:00
Érkezés, regisztráció
10:00-10:10
Megnyitó
Dr. Nagy Benedek – Gazdaságtudományi Kar általános dékánhelyettese – köszöntő
Dr. Révész Balázs – SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézetének vezetője – köszöntő
10:10-11:10
🇬🇧 Plenáris előadások
Maciej Mitrega PhD (professor, University of Economics in Katowice): Academic schizofrenia or publishing internationally as post-communist marketing scholar
Kyoung Mi Choi PhD (professor, San Jose State University): Decoding Transnational Identities: Insights for Engaging Global Nomads, Third Culture and Cross-Cultural Individuals
11:10-11:35
EMOK éves beszámoló
Dr. Szűcs Krisztián – EMOK elnök
11:35-12:35
Meet the Editors – folyóiratok bemutatkozása
🇬🇧 Helena Maria Alves PhD – International Review on Public and Nonprofit Marketing
Dr. Jakopánecz Eszter – Marketing és Menedzsment
Dr. Kalló Noémi – Periodica Polytechnica Social and Management Sciences
Dr. Szakály Zoltán, Dr. Fehér András – Táplálkozásmarketing
12:35-12:40
Év Innovatív kurzusa 2023 – díjátadó
Dr. Jakopánecz Eszter
12:40-12:45
Köszöntő, nívódíj információk
Dr. Mitev Ariel – MTA GMB MTA elnök
12:45-12:50
EMAC információk
Dr. Gáti Mirkó
12:50-13:05
Akadémiai Kiadó marketing sorozat
Dr. Veres Zoltán, Pomázi Gyöngyi, Tóth Anikó
Ebéd
📍SZTE GTK Kálvária sgt. 1., aula ⌛13:15-14:15
Szekcióelőadások
📍SZTE GTK Kálvária sgt. 1. ⌛14:15-15:45
🇬🇧 1. szekció
The Value of Marketing Actions
KO 108. terem
Szekcióvezető: Keszey Tamara
  1. Asheen Heranga Hettiarachchi Maha Hettiarachchige, Francesca Cabiddu, Moreno Frau, Ludovica Moi: Controversies in Online Brand Communities: A Multifaceted Story
  2. Hikmat Mursalzade, Moreno Frau, Tamara Keszey, László Molnár, Haruming S. Saraswati: Social Entrepreneurship’s Digital Transformation and Value Co-creation
  3. Miklós Légrádi: ‘Find the book that speaks to you! – A qualitative pilot study for research on Book Consumption
  4. Zoltán Veres, Fanny Liska: Exploring nonstandard service frontline situations
2. szekció
Nonbusiness marketing
KO 410. terem
Szekcióvezető: Dinya László
  1. Mészáros Katalin, Németh Nikoletta, Takáts Alexandra, Bednárik Éva: „Bordereye” – határmegfigyelési és környezetértékelési eszközök fejlesztése a Soproni Egyetemen
  2. Dinya László, Klausmann-Dinya Anikó: Társadalmi marketing - okos versenyképesség – sokszínű autonómia
  3. Iványi Tamás, Kelemen-Erdős Anikó, Szalkai Zsuzsanna: Ellentrend? Kölcsönös értékteremtés empatikus marketing megközelítésben: A felsőoktatás példája
  4. Szigeti Szilárd, Józsa László: A magyarországi és szlovákiai fogyasztók attitűdje és egészségügyi szolgáltatások kapcsán történő információszerzés vizsgálata
  5. Kincsesné Vajda Beáta: Technológiával könnyebb, de milyen áron? – A technostressz jelenségének vizsgálata, különös tekintettel a felsőoktatás fogyasztóira
  6. Rojkovich Ádám Konstantin, Kemény Ildikó: Az e-egészségügyi műveltség szerepe az általános e-egészségügy elfogadásában a Z generáció körében
3. szekció
Fogyasztói magatartás 1.
KO 101. terem
Szekcióvezető: Neulinger Ágnes
  1. Kereszty Loránd, Pelsőci Balázs Lajos: Hogyan fejleszthető a fogyasztói márkaérték a képzőművészeti kompetencia termékfejlesztésben történő alkalmazásával?
  2. Dobó Róbert: A kommunikációs csatornák és a szakmai hitelesség bizalmi alapú kapcsolata: Kit tart hitelesnek a Z generáció?
  3. Keller Veronika, Ercsey Ida: Motivációk és akadályok az életstílus applikációk használatával kapcsolatban egy feltáró kutatás tapasztalatai alapján
  4. Bodon György, Neulinger Ágnes, Kajos Attila: A mérkőzéslátogatás és a klubhoz való kötődés közötti kapcsolat kvalitatív elemzése: egy futball klub példája
  5. Rapatyi Anna Borbála, Pelsőci Balázs Lajos: Pálya-, intézmény- és szakválasztási sajátosságok a Z-generációban, valamint ezek marketingszempontú következményei
  6. Törőcsik Mária, Bálint Alexandra: Válságok és a fogyasztói tudatosság
1. workshop
Kutatói introspekció és eszképizmus
KO 004. terem
A workshop vezetői: Bifkovics Bettina, Csordás Tamás, Horváth Dóra, Kisfürjesi Nóra, Mitev Ariel
  1. Horváth Dóra, Mitev Ariel: Madármegfigyelés mint a marketingtudomány pszichedelikus újraértelmezése
  2. Bifkovics Bettina, Csordás Tamás, Kisfürjesi Nóra, Mitev Ariel: A szabad csirkék többet tojnak – a kutatói eredményesség növelése eszképizmussal
Kávészünet
📍SZTE GTK Kálvária sgt. 1., aula ⌛15:45-16:15
Szekcióelőadások
📍SZTE GTK Kálvária sgt. 1. ⌛16:15-17:45
4. szekció
Fogyasztói magatartás 2.
KO 101. terem
Szekcióvezető: Hajdú Noémi
  1. Hajdú Noémi, Molnár László, Nagy Szabolcs: Valóban a ruha teszi az embert? avagy hogyan befolyásolja a hallgatói megítélést az oktatók öltözködése?
  2. Vereckei-Poór Bence, Ujházi Tamás: Milyen lenne az ideális elektromos autó? Preferenciák fontosságának mérése Choice Based Conjoint elemzéssel
  3. Szemere Dorottya, Iványi Tamás: Elektromos roller használati szokások vizsgálata Magyarországon
  4. Török Réka Szabina: Mitől lesz élmény egy hazai desztináció? A hazai desztinációk élményfaktorainak meghatározása Szeged és Pécs példáján
  5. Cserdi Zsófia, Kenesei Zsófia: A COVID-19 hosszútávú hatása az okos hotelek fogyasztói elfogadására
  6. Dér Dorottya Noémi, Huszár Sándor: Vizuális közösségi média tartalmak hatása fiatal nők hangulatára és az életmóddal való elégedettségre
5. szekció
Élelmiszermarketing
KO 410. terem
Szekcióvezető: Hlédik Erika
  1. Harsányi Dávid, Hlédik Erika, Zarándné Vámosi Kornélia: A hazai borfogyasztás változása az utóbbi években
  2. Huszka Péter, Huszka Fanni Dorina: Néhány közösségi, gazdasági és élelmiszer-pazarlási (fogyasztási) döntés vizsgálata a járvány időszakában és napjaink gazdasági krízisének árnyékában 2.
  3. Kelemen-Erdős Anikó, Mitev Ariel, Szakály Zoltán: Választékcsökkentési döntések a napicikk kiskereskedelemben
  4. Fehér András, Berencsi Alexa, Kiss Marietta, Kontor Enikő: Internet of Food – új lehetőség az élelmiszerfogyasztói tudatosság építésére
  5. Szász Tünde, Táskai Ottilia, Hlédik Erika: A környezettudatosság és az egészségtudatosság hatása a csomagolásmentes boltok márkaközösségében
  6. Maksimovic Ágnes, Törőcsik Mária: A nemfogyasztók szerepe a fenntartható csomagolás elterjedésében
6. szekció
B2B marketing
KO 108. terem
Szekcióvezető: Vilmányi Márton
  1. Farkas Tamás: Dinamikus képességek kialakulásának vizsgálati keretrendszere
  2. Mátó Ágnes Réka, Vilmányi Márton: Technológiai változások kiterjedése: egy koncepcionális megközelítés összegzése
  3. Repisky Máté: Vállalkozói kudarcból levont tanulságok
  4. Németh Péter: Kiskereskedelmi koncentráció és lehetséges kutatási irányai Magyarországon a 2010-es években
  5. Pólya Éva, Máté Zoltán, Oravecz Titanilla: A változások és válságok hatásai és kezelésük a hazai kis- és középvállalkozások esetében - Mélyinterjús kutatási eredmények ismertetése három szolgáltatási ágazat tekintetében
  6. Böröcz Krisztián Roland, Rojkovich Ádám Konstantin, Kemény Ildikó: Az EESZT használatát befolyásoló tényezők vizsgálata a magyar lakosság körében
🇬🇧 2. workshop
Scholarship opportunities for researchers: the participants' viewpoint
KO 004. terem
Workshop leaders: Anita Kéri, Moreno Frau
  1. Moreno Frau: My path towards the Marie Curie Individual Fellowship
  2. Anita Kéri: Fulbright experiences
3. workshop
Fenntarthatósági kihívások az egyetemen
KO 007. terem
A workshop vezetői: Ercsey Ida, Ásványi Katalin
  1. Ercsey Ida: Fenntarthatóság a digitális oktatásban - Környezet-felelős technológiahasználat oktatása
  2. Neulinger Ágnes, Jakopánecz Eszter, Lányi Beatrix: Kooperatív játékkal a fenntarthatóságért
  3. Formádi Katalin, Kővári Edit, Banász Zsuzsanna: A jövő zöldebbé tétele: zöld attitűdök és cselekvések közötti kapcsolat feltárása Európa Kulturális Fővárosainak fiataljai körében
  4. Gendur Nóra, Ásványi Katalin: A nyugat és kelet-európai gazdasági egyetemek küldetés elemzése fenntarthatósági szempontból
Gálavacsora
📍Kiskőrössy Halászcsárda Szeged, Felső Tisza-Part 336, ⌛19:30-24:00

2023. augusztus 25. péntek

Szekcióelőadások
📍SZTE GTK Kálvária sgt. 1. ⌛9:00-10:30
7. szekció
Felelős marketing
KO 108. terem
Szekcióvezető: Hetesi Erzsébet
  1. Jakopánecz Eszter, Neulinger Ágnes, Lányi Beatrix, Csóka László: Zöldfogyasztás a tömegessé válás útján: nemzetközi és hazai tapasztalatok
  2. Putzer Petra, Posza Alexandra: Isten veled CSR? - Környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők a turizmusban
  3. Török Anna, Szebenszki Noémi, Kriveczky Villő, Malota Erzsébet, Mucsi Attila: A Z generáció fehérnemű reklámok iránti attitűdjei
  4. Hetesi Erzsébet, Vizi Noémi: Valóban társadalmilag felelős a globális polgár?
  5. Kökény Levente, K. Szabó Áron: A környezettudatosság fogyasztói percepciója a megosztáson alapuló közlekedési eszközök tükrében
  6. Jámbori Zsuzsanna, Bednárik Éva: A szarvasgomba, mint erdei melléktermék hasznosításának lehetőségei, fogyasztói magatartásvizsgálata a magyar piacon
8. szekció
Digitális marketing
KO 101. terem
Szekcióvezető: Szűcs Krisztián
  1. Lázár Erika, Szűcs Krisztián, Nagy Ákos: Örömet okoznak-e a kiskereskedelmi mobilapplikációk? - egy automatizált tartalomelemzés tanulságai
  2. Kemény Ildikó, Nagy Ákos, Szűcs Krisztián: Az omnichannel vásárlói magatartás és ügyfélérték kapcsolata az okos-vásárlói magatartás tükrében
  3. Hargitai Dávid Máté, Sasné Grósz Annamária: A magyar K-pop rajongók médiafogyasztói szegmensei
  4. Hartl Katalin, Kiss Brigitta, Varga Ákos, Kemény Ildikó: Omnichannel vevőélmény fejlesztése AR segítségével a lakberendezési piacon
  5. Gyulai Zsófia, Révész Balázs: Digitális Nudge-ok: átfogó helyzetkép és szisztematikus irodalomelemzés
9. szekció
Innováció marketing
KO 410. terem
Szekcióvezető: Simay Attila Endre
  1. Wei Yuling, Simay Attila Endre: Mesterséges intelligencia alkalmazása a kínai vendéglátásban: egy feltáró kutatás tanulságai
  2. Kiss Szilvia, Pelsőci Balázs Lajos: Egy karriertámogatási technológia elfogadásának vizsgálata a felsőoktatásban
  3. Jancsó Dorottya, Bavlsík Richard: Közösségi finanszírozás mint vevői részvétel: Pénzügyi megoldás vagy marketing eszköz a társadalmi startupok számára?
  4. Ujházi Tamás: Fogyasztói preferenciák vizsgálata választás alapú conjoint elemzéssel. Vásárolna-e önvezető autót?
  5. Ujházi Tamás, Lukovics Miklós, Majó-Petri Zoltán, Prónay Szabolcs: Önvezető járművekkel szembeni fogyasztói preferenciák vizsgálata tényleges próbautat követően
  6. Gerdesics Viktória, Nagy Ákos: A virtuális turizmus értelmezési kérdései – itt van már az XR 2.0?
4. workshop
Mesterséges intelligencia a marketingben
KO 004. terem
Workshop vezető: Kenesei Zsófia
  1. Pakurár Miklós, Kiss Marietta: Fogyasztói attitűdvizsgálat mesterséges intelligencia (MI) alkotta laborhús képekkel
  2. Komár Zita, Markos-Kujbus Éva: Idolok, perszónák vagy robotok? Meggyőzési stratégiák vizsgálata a virtuális influencerek körében
  3. Kolos Krisztina, Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia: Robot pénzügyi tanácsadók fogyasztói megítélése
  4. Somosi Zoltán, Hajdú Noémi: A mesterséges intelligencia etikai kérdései és az abból adódó ellenszenv felmérése
Kávészünet
📍SZTE GTK Kálvária sgt. 1., aula ⌛10:30-11:00
Szekcióelőadások
📍SZTE GTK Kálvária sgt. 1. ⌛11:00-12:30
10. szekció
Marketingkommunikáció és kampánymenedzsment
KO 410. terem
Szekcióvezető: Fehér András
  1. Cservék Judit, Hlédik Erika: Információfeldolgozás folyamatának szerepe speciális, komplex döntéshozatali folyamat meggyőző kommunikációja során
  2. Deés Szilvia: A helyi televíziózás kihívásai Magyarországon
  3. Berencsi Alexa, Fehér András: Képalapú közösségi média bejegyzések optimalizálási lehetőségei szemkamerás vizsgálattal az üdítőital-piacon
  4. Sikó Beáta, Huszár Sándor: Vizuális észlelés az e-mail marketingben: A szöveg terjedelmének és az e-mail elrendezésének vizsgálata szemkamerás megfigyeléssel
  5. Magyar Zoltán: Turisztikai márkázás bemutatása a Nyírerdő Zrt. Guthi vadászterületének példáján keresztül
5. workshop
Fogyasztói magatartásváltozások válságok idején
KO 101. terem
A workshop vezetői: Neulinger Ágnes, Keszeg Anna, Soós Mihály, Törőcsik Mária, Prónay Szabolcs
  1. Törőcsik Mária: Fogyasztói magatartásváltozás válságokban
  2. Földi Kata, Balogh Bianka: Fenntarthatóság befolyásoló szerepe ruhavásárlási szokások kvalitatív és kvantitatív kutatása
  3. Keszeg Anna: A kortárs divattrendek és az ellentmondásos fogyasztó
  4. Lipták Lilla: A külső referenciaárak hatása a fogyasztókra inflációs környezetben
  5. Neulinger Ágnes: A fenntartható fogyasztás kihívásai válság idején
6. workshop
Marketing oktatás - az Év Innovatív kurzusa
KO 108. terem
A workshop vezetője: Jakopánecz Eszter
    1. Az Év Innovatív kurzusa díj - a pályázat résztvevői
    2. Horváth Dóra, Komár Zita, Cosovan Attila: Future/Education: Jövő az oktatásban – Oktatás a jövőben
    3. Gombos Szandra: Kihívások a felsőoktatásban - Mi az MI jövője a marketingoktatásban?!
    4. Végh Ádám Zoltán: Interaktív oktatás megvalósítási lehetőségei a Vivicon.hu segítségével
7. workshop
Felsőoktatási marketing
KO 004. terem
A workshop vezetője: Kéri Anita
  1. Berki Bianka, Kéri Anita: Hatékony marketingkommunikáció kialakítása a felsőoktatási intézmények körében kreatív kiscsoportos megkérdezés segítségével
  2. Omar T. O. Salem, Kiss Marietta: A szolgáltatásminőség hatása a nemzetközi hallgatók lojalitására magyarországi felsőoktatási intézményekben
  3. Kovács Stefan, Veres István, Bíró-Szigeti Szilvia: Minőségdimenziók a BME gazdasági mesterképzésének vizsgálatában
Zárszó
📍SZTE GTK Kálvária sgt. 1., aula ⌛12:30
Ebéd
📍SZTE GTK Kálvária sgt. 1., aula ⌛12:40

A konferencia támogatói:

  • Blureen Marketing Ügynökség
  • AENSys Kft.
  • Phillip Morris Magyarország

Az EMOK kiemelt pártoló tagjai:

  • Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet
  • Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem Intézet
  • Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, Marketing és Turizmus Intézet
  • Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar, Üzleti Tudományok Intézete

Pártoló tagok:

  • Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék
  • Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar

Regisztráció

Fontos határidők

2023. március 6.
Speciális workshop/szekció vállalás

2023. május 2. Meghosszabbítva: 2023. május 15.
Előadói jelentkezés – tanulmányok leadása

2023. május 29.
Döntés az elfogadásról

2023. július 17.
Résztvevői jelentkezés határideje

2023. július 17.
Részvételi díj befizetése

2023. július 17.
Átdolgozott cikkek leadása