Program

2017. augusztus 28.

15:00-18:00
PhD kollokvium (PTE KTK B310)

2017. augusztus 29.

09:00 – 10:00
Regisztráció (PTE KTK, Rákóczi út 80.)
10:00 – 10:15
Megnyitó, köszöntő (PTE KTK, Aula, 2. emelet)
Schepp Zoltán, PTE KTK dékán köszöntője
Kenesei Zsófia, Egyesület a Marketing
Oktatásért és Kutatásért elnökének köszöntője
Törőcsik Mária, PTE KTK Marketing és Turizmus Intézet igazgatójának köszöntője
10:15 – 10:45
Szvetelszky Zsuzsanna: Informális fordulat a társadalmi kommunikációban szociálpszichológus, MTA TK "Lendület" RECENS Kutatócsoport
10:45 – 11:15
Csermely Ákos: Sikeres szakmai konferenciák szervezése – tapasztalatok, tanulságok igazgató, Média Hungária Konferencia Iroda
11:15 – 11:45
Hutlassa Tamás: Marketingeszközök a filmeladásban - producer, Café Film
11:45 – 11:55
Publikációs Nívódíjak átadása – Hetesi Erzsébet MTA Marketingtudományi Albizottságának elnöke és Veres Zoltán, MTA Marketingtudományi Albizottság Publikációs Nívódíj Munkabizottságának elnöke
11:55 – 12:05
EMOK Oktatásmódszertani verseny díjának átadása, prezentáció
12:05 – 12:10
A megújult ESOMAR – Mészáros József, ESOMAR nemzeti képviselője
12:10 – 12:15
A konferencia tudnivalói – Lányi Beatrix, PTE KTK konferenciaszervező
12:15 – 14:00
Ebéd (Tudásközpont)
14:00 – 15:00
Szekcióülések
15:00 – 15:40
Kávészünet
15:40 – 16:40
Szekcióülések
17:00 – 18:00
Workshopok, vitasáv
19:00 –
Vacsora, esti program (Zsolnay Kulturális Negyed)

2017. augusztus 30.

08:20 – 09:00
Kávé
09:00 – 12:00
Szekcióülések
10:20 – 11:00
Kávészünet
12:00 – 12:30
Záróülés (PTE KTK B312)
12:00 – 12:05
A konferencia Best paper díjának átadása – Kenesei Zsófia, Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért elnöke és Törőcsik Mária, PTE Marketing és Turizmus Intézet igazgatója
12:05 – 12:25
EMOK beszámoló – Kenesei Zsófia, Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért elnöke
12:25 – 12:30
Konferenciazárás
12:30 -
Ebéd (Tudásközpont)

Szekciók és workshopok részletes programja

2017. augusztus 28.

PhD Kollokvium

Szekcióelnök: Rekettye Gábor
Szekció alelnök: Kaposi Zoltán
Helyszín: PTE KTK B310

15.00 - 16.00
Hargitai Dávid Máté: (Pannon Egyetem, GTK)
A magyar atlétikai sportág komplex hatás mechanizmusa a stakeholder preferenciák nézőpontjából
Témavezető: Veres Zoltán
Bíráló: Kaposi Zoltán
16.00 - 17.00
Liska Fanny: (Pannon Egyetem, Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola)
Szolgáltatáspiaci igénybe vevői preferenciák feltárása online marketingeszközök segítségével
Témavezető: Veres Zoltán
Bíráló: Hetesi Erzsébet
17.00 - 18.00
Papp Adrienn: (Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Turizmus Intézet)
Szervezetek közötti együttműködések és marketingjük – különös tekintettel a beszállító - vevő kapcsolatokra
Témavezető: Piskóti István
Bíráló: Józsa László, Veres Zoltán

2017. augusztus 29.

Társadalomtudományok integrálása a marketingbe

Szekcióelnök: Horváth Dóra
Helyszín: PTE KTK B323/1
Időpont: 2017. augusztus 29. 14.00-16.40

  1. Domán Szilvia - Taralik Krisztina:
    Fogyasztói preferenciák feltárása a gyógynövény alapú készítmények piacán
  2. Horváth Dóra – Bauer András – Mitev Ariel:
    Tervezői szerepek marketing perspektívából
  3. Huszár Sándor – Prónay Szabolcs – Buzás Norbert:
    Spin-off vállalkozás indítás motivációinak és elősegítő tényezőinek összehasonlítása férfi és női kutatók körében
  4. Huszka Péter – Platz Petra:
    Középiskolások erkölcsi értékrendjének és a házassággal kapcsolatos attitűdjeinek vizsgálata I.
  5. Kovács Bence – Simon Judit:
    Gyógyszerterápiák piaci teljesítményének elemzése az európai gyógyszerpiacokon
  6. Lányi Beatrix:
    A pult fölött ... avagy OTC
  7. Nagy Bálint:
    A marketing interdiszciplináris természete történeti perspektívából
  8. Pál Eszter – Törőcsik Mária:
    Paraszociális kapcsolatok marketing jelentősége

Gasztrokultúra – Élelmiszerek, étkezés, vendéglátás, kommunikáció

Szekcióelnök: Kontor Enikő
Helyszín: PTE KTK B310
Időpont: 2017. augusztus 29. 14.00-16.40

  1. Bene Zsuzsanna – Piskóti István:
    Narancsborok pozícionálása a gasztronómiában
  2. Csapó János – Wetzl Viktor:
    A sörturizmus megjelenési esélyei a hazai turisztikai piacon – a sör fogyasztási szokásainak és a potenciális kereslet felmérésének első tapasztalatai
  3. Harsányi Dávid - Hlédik Erika:
    A hazai borfogyasztói szegmensek 2016-ban
  4. Kiss Virág Ágnes – Fehér András – Soós Mihály – Szakály Zoltán:
    Az étkezésen való változtatás igénye és az élelmiszerjelölések figyelembe vétele a középiskolás diákok körében
  5. Lipták Lilla – Prónay Szabolcs:
    A közösségi tagság hatása a vegán fogyasztók magatartására
  6. Pál Eszter:
    Az étkezés idő dimenziójának változása és életstílus összefüggései
  7. Sziva Ivett – Simon Judit – Szakály Orsolya:
    Gasztronómia szerepe a Budapest-élményben a nemzetközi utazók szemével
  8. Totth Gedeon – Kovács Ildikó – Mezőné Oravecz Titanilla Éva – Zarándné Vámosi Kornélia:
    A fiatalok pálinkafogyasztási szokásai

Fogyasztói magatartás – A jövő fogyasztója, a jövő szervezete

Szekcióelnök: Prónay Szabolcs
Helyszín: PTE KTK B312
Időpont: 2017. augusztus 29. 14.00-16.40

  1. Buda Gabriella – Pethes Barbara – Lehota József:
    Mennyire tudatosak a vásárlók az együttműködő fogyasztás világában?
  2. Debreceni János – Hofmeister-Tóth Ágnes:
    A tinédzserek anyagias jellemvonásai, az egyéni értékek és a közösségi média használat összefüggései
  3. Nábrádi Zsófia – Polereczky Zsolt:
    Sportmotiváció és attitűdök vizsgálata aktív sportfogyasztó felnőttek körében
  4. Nógrádi-Szabó Zoltán – Neulinger Ágnes:
    Értékek és életmód generációs megközelítésben: a Z generáció
  5. Tamasits Dóra – Prónay Szabolcs:
    "Nem a párom, csak a haverom”- a fogyasztó-márka közötti viszonyok feltáró vizsgálata
  6. Veres Zoltán – Tarján Tamás:
    A fogyasztói termékválasztási döntések tudatosság-véletlenszerűség kontinuuma
  7. Vincze Dalma:
    A Z generáció státuszfogyasztása
  8. Zsótér Boglárka – Bauer András:
    Intergenerációs hatások a családban – az anyagiasság vizsgálata egyetemisták és szüleik körében

Marketingkommunikáció – OFffline-Online működés

Szekcióelnök: Bernschütz Mária
Helyszín: PTE KTK B313
Időpont: 2017. augusztus 29. 14.00-16.40

  1. Komár Zita – Markos-Kujbus Éva:
    „I get cranky pants”: Az online szájreklám és netorika vizsgálata egy márkaközösség kommunikációjában
  2. Mátyás Judit:
    Storytelling a marketingkommunikációban
  3. Mitev Ariel – Markos-Kujbus Éva – Csordás Tamás – Horváth Dóra:
    Első az egyenlők között: Elsőbbségi hatás az elektronikus kommenteknél
  4. Pető Dalma – Prónay Szabolcs – Buzás Norbert:
    A közösségi média hatása a fiatalok táplálkozási szokásaira
  5. Ruha Brigitta – Csordás Tamás:
    Egy mémből lett kkv márka online közösségi tevékenységének szemelvényei
  6. Săplăcan Zsuzsa – Alt Mónika Anetta – Berács József:
    Árkommunikációs magatartás a hitelreklámokban – Magyarország és Románia esete
  7. Simay Attila Endre:
    Kína és az online gazdaság

Marketingmegoldások a szervezeti piacon

Szekcióelnök: Révész Balázs
Helyszín: PTE KTK B314
Időpont: 2017. augusztus 29. 14.00-16.40

  1. Almási Anikó – Hetesi Erzsébet:
    Siker? Szervezet és szinergia kapcsolata a hazai kis-és középvállalkozásoknál
  2. Gyulavári Tamás - Kolos Krisztina:
    A piacorientáció egyes dimenzióinak összefüggése a vállalati versenyképességgel a magyar vállalatok körében
  3. Hetesi Erzsébet – Kazár Klára – Révész Balázs:
    Kapcsolati kommunikáció és kapcsolati sikeresség az üzleti piacokon
  4. Keszey Tamara – Katona Ádám:
    A bizalom és hatalom szerepe a vevői tudás menedzsmentjében
  5. Kovács István – Petruska Ildikó:
    A magyarországi akkreditált innovációs klaszterek vizsgálata az együttműködés és kommunikáció viszonylatában
  6. Seres-Huszárik Erika – Józsa László:
    Üzleti kapcsolatok sikerességének feltételei a reklámiparban
  7. Varga Ákos:
    Business-to-business kommunikáció a közösségi médiában
  8. Vilmányi Márton – Tarjányi Margit:
    Stratégiai alkalmazkodás B2B kontextusban

Az élményvágyó fogyasztó – A turizmus ma

Szekcióelnök: Raffay Zoltán
Helyszín: PTE KTK B311
Időpont: 2017. augusztus 29. 14.00-16.40

  1. Ásványi Katalin – Jászberényi Melinda – Bodnár Dorottya:
    Egy budapesti múzeum az élményvágyó kulturális turista szemében
  2. Ásványi Katalin – Markos-Kujbus Éva:
    Családbarát szállodák a családok szemével
  3. Béki Piroska:
    Sítalpakon Magyarországon
  4. Gonda Tibor - Máté Andrea - Raffay Zoltán:
    A borturizmus és bormarketing kapcsolata és jó gyakorlata a Pannon Borrégióban
  5. Kelemen-Erdős Anikó – Mitev Ariel:
    Kocsma-érték – Szolgáltatásérték-teremtés a vendéglátásban: Az art- és romkocsmák példáj
  6. aMonostori Katalin – Patrick Bohl:
    Repülőtéri vásárlások sajátosságai
  7. Nagy Katalin:
    A tematikus utak elméleti turisztikai termékmodellje
  8. Veres István – Danó Györgyi – Iványi Tamás:
    Osszunk vagy ne osszunk? Fiatalok utazási szokásai és élménymegosztás

Workshopok

Marketingdilemmák – Etikai kérdések a működésben

Levezető elnök: Hetesi Erzsébet, egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem Üzleti Tudományok Intézete
Meghívott vendég: Pavluska Valéria, egyetemi docens, PTE Marketing és Turizmus Intézet
Helyszín: PTE KTK B323/1

Marketingoktatás új befogadói, csatornái

Levezető elnök: Kenesei Zsófia, egyetemi docens, BCE Marketing és Média Intézet, Intézetigazgató
Meghívott vendégek: az idei oktatás-módszertani pályázat résztvevői
Helyszín: PTE KTK B311

Társtudományok és a marketing

Levezető elnök: Törőcsik Mária, egyetemi tanár, PTE Marketing és Turizmus Intézet
Meghívott vendégek: Rátgéber László, egyetemi adjunktus, PTE ETK, Rátgéber Kosárlabda Akadémia szakmai vezetője,
Szíjártó Zsolt, egyetemi docens, PTE BTK Társadalom- és Médiatudományi Intézet intézetvezető
Helyszín: PTE KTK B310

2017. augusztus 30.

Kereskedelmi cégek marketing megoldásai

Szekcióelnök: Agárdi Irma
Helyszín: PTE KTK B310
Időpont: 2017. augusztus 30. 9:00-12:00

  1. Berezvai Zombor - Agárdi Irma - Alt Mónika Anetta:
    Az FMCG kiskereskedők földrajzi terjeszkedésében és innovációs tevékenységében lévő különbségek hatása a vállalatok teljesítményére
  2. Kelemen-Erdős Anikó:
    Versenyképesség az élelmiszer kiskereskedelemben: egy empirikus kutatás eredményei
  3. Kenesei Zsófia – Neulinger Ágnes – Keresztély Tibor:
    A vasárnapi zárva tartás befolyása a háztartások fogyasztására
  4. Majláth Melinda:
    A CSR tevékenység ismertsége és a cég imázsa közötti kapcsolat vizsgálata - a drogerie markt (dm) példája
  5. Németh Péter:
    Nők és férfiak az üzletekben

Kultúramarketing

Szekcióelnök: Pavluska Valéria
Helyszín: PTE KTK B311
Időpont: 2017. augusztus 30. 9:00-12:00

  1. Bogáromi Eszter – Malota Erzsébet:
    Kultúrák közötti váltás – a fogyasztói akkulturáció irodalmának áttekintése
  2. Gáti Mirkó – Mitev Ariel Zoltán – Bauer András:
    A közösségi média mindenek felett? A technológiahasználat, valamit a közösségi média használatának hatása a vevőkapcsolati teljesítményre a személyes értékesítésben
  3. Gerdesics Viktória – Orosdy Béla:
    Horvátország – Balkán vagy Európa?
  4. Kazár Klára – Prónay Szabolcs:
    Az én fesztiválom jobb, mint a te fesztiválod – Az énképilleszkedés és a márkaközösség összetartó erejének vizsgálata zenei fesztiválok esetén
  5. Malota Erzsébet – Gyulavári Tamás:
    'A szépség szubjektív'- 1+11 napszemüveg A magyar kultúra percepciója a magyarok és 11 különböző kultúrából származó külföldiek szemüvegén keresztül

Marketingmérés, módszertani felvetések

Szekcióelnök: Szűcs Krisztián
Helyszín: PTE KTK B312
Időpont: 2017. augusztus 30. 9:00-12:00

  1. Bernschütz Mária – T. Nagy Judit:
    Tudományterület moderáló hatása a technológia elfogadásában
  2. Deés Szilvia:
    A tudás társadalmasítása a marketingmérés területén, avagy milyen irodalmat vegyen a kezébe egy vállalkozó, ha mérni szeretné marketingje hatékonyságát?
  3. Dernóczy-Polyák Adrienn – Keller Veronika - Ercsey Ida:
    Az Y generáció jellemzése evési magatartás alapján a TFEQ segítségével
  4. Kásler Tina Tímea:
    Application of the Child Eating Behavior Questionnaire in Hungary.
  5. Kemény Ildikó – Nagy Ákos – Simon Judit – Szűcs Krisztián:
    Online szolgáltatásminőség észlelés különböző termék-kategóriákban – egy kísérlet eredményei
  6. Keszey Tamara – Katona Ádám:
    A marketing hatalma a termékfejlesztésben
  7. Veres Zoltán – Sasné Grósz Annamária – Hargitai Dávid Máté – Liska Fanny:
    Kvalitatív szöveganalitika a fogyasztói preferenciák kutatásában

Nonbusiness marketingmegoldások

Szekcióelnök: Kerekes Rita
Helyszín: PTE KTK B313
Időpont: 2017. augusztus 30. 9:00-12:00

  1. Bányai Edit – Hegedüs Réka:
    Hallgatói motiváció - A szakmai és személyes fejlődés és fejlesztés hátterében működő motivációk kutatása
  2. Béla-Csovcsics Andrea – Kéri Anita:
    Különbségek és hasonlóságok a magyar és külföldi felsőoktatásban tanuló hallgatók önkéntes tevékenysége és motivációja között
  3. Cosovan Attila – Horváth Dóra:
    Miért nem TÜKRÖZŐDIK a mindennapi gyakorlat az oktatásban? – Wikinómikus együttműködés tapasztalatai a marketing Msc képzésben
  4. Dinya László:
    Üzleti modellek az innovációs gazdaságban – kihívások Magyarországon
  5. Mitev Ariel – Kasza-Kelemen Kata – Piskóti Marianna:
    Oktatás tanárok nélkül
  6. Molnár László – Molnárné Konyha Csilla – Gulyásné Kerekes Rita:
    Hallgatói klaszterek a EDUCATIO-modell alapján
  7. Putzer Petra – Csapi Vivien:
    Mire jó a CSR? Hazai vállalati csoportok a felelősség mentén és reálopciós elemzésük