Program
2017. augusztus 28.
- 15:00-18:00
- PhD kollokvium (PTE KTK B310)
2017. augusztus 29.
- 09:00 – 10:00
- Regisztráció (PTE KTK, Rákóczi út 80.)
- 10:00 – 10:15
- Megnyitó, köszöntő (PTE KTK, Aula, 2. emelet)
Schepp Zoltán, PTE KTK dékán köszöntője
Kenesei Zsófia, Egyesület a Marketing
Oktatásért és Kutatásért elnökének köszöntője
Törőcsik Mária, PTE KTK Marketing és Turizmus Intézet igazgatójának köszöntője - 10:15 – 10:45
- Szvetelszky Zsuzsanna: Informális fordulat a társadalmi kommunikációban szociálpszichológus, MTA TK "Lendület" RECENS Kutatócsoport
- 10:45 – 11:15
- Csermely Ákos: Sikeres szakmai konferenciák szervezése – tapasztalatok, tanulságok igazgató, Média Hungária Konferencia Iroda
- 11:15 – 11:45
- Hutlassa Tamás: Marketingeszközök a filmeladásban - producer, Café Film
- 11:45 – 11:55
- Publikációs Nívódíjak átadása – Hetesi Erzsébet MTA Marketingtudományi Albizottságának elnöke és Veres Zoltán, MTA Marketingtudományi Albizottság Publikációs Nívódíj Munkabizottságának elnöke
- 11:55 – 12:05
- EMOK Oktatásmódszertani verseny díjának átadása, prezentáció
- 12:05 – 12:10
- A megújult ESOMAR – Mészáros József, ESOMAR nemzeti képviselője
- 12:10 – 12:15
- A konferencia tudnivalói – Lányi Beatrix, PTE KTK konferenciaszervező
- 12:15 – 14:00
- Ebéd (Tudásközpont)
- 14:00 – 15:00
- Szekcióülések
- 15:00 – 15:40
- Kávészünet
- 15:40 – 16:40
- Szekcióülések
- 17:00 – 18:00
- Workshopok, vitasáv
- 19:00 –
- Vacsora, esti program (Zsolnay Kulturális Negyed)
2017. augusztus 30.
- 08:20 – 09:00
- Kávé
- 09:00 – 12:00
- Szekcióülések
- 10:20 – 11:00
- Kávészünet
- 12:00 – 12:30
- Záróülés (PTE KTK B312)
- 12:00 – 12:05
- A konferencia Best paper díjának átadása – Kenesei Zsófia, Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért elnöke és Törőcsik Mária, PTE Marketing és Turizmus Intézet igazgatója
- 12:05 – 12:25
- EMOK beszámoló – Kenesei Zsófia, Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért elnöke
- 12:25 – 12:30
- Konferenciazárás
- 12:30 -
- Ebéd (Tudásközpont)
Szekciók és workshopok részletes programja
2017. augusztus 28.
PhD Kollokvium
Szekcióelnök: Rekettye Gábor
Szekció alelnök: Kaposi Zoltán
Helyszín: PTE KTK B310
- 15.00 - 16.00
- Hargitai Dávid Máté: (Pannon Egyetem, GTK)
A magyar atlétikai sportág komplex hatás mechanizmusa a stakeholder preferenciák nézőpontjából
Témavezető: Veres Zoltán
Bíráló: Kaposi Zoltán - 16.00 - 17.00
- Liska Fanny: (Pannon Egyetem, Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola)
Szolgáltatáspiaci igénybe vevői preferenciák feltárása online marketingeszközök segítségével
Témavezető: Veres Zoltán
Bíráló: Hetesi Erzsébet - 17.00 - 18.00
- Papp Adrienn: (Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Turizmus Intézet)
Szervezetek közötti együttműködések és marketingjük – különös tekintettel a beszállító - vevő kapcsolatokra
Témavezető: Piskóti István
Bíráló: Józsa László, Veres Zoltán
2017. augusztus 29.
Társadalomtudományok integrálása a marketingbe
Szekcióelnök: Horváth Dóra
Helyszín: PTE KTK B323/1
Időpont: 2017. augusztus 29. 14.00-16.40
- Domán Szilvia - Taralik Krisztina:
Fogyasztói preferenciák feltárása a gyógynövény alapú készítmények piacán - Horváth Dóra – Bauer András – Mitev Ariel:
Tervezői szerepek marketing perspektívából - Huszár Sándor – Prónay Szabolcs – Buzás Norbert:
Spin-off vállalkozás indítás motivációinak és elősegítő tényezőinek összehasonlítása férfi és női kutatók körében - Huszka Péter – Platz Petra:
Középiskolások erkölcsi értékrendjének és a házassággal kapcsolatos attitűdjeinek vizsgálata I. - Kovács Bence – Simon Judit:
Gyógyszerterápiák piaci teljesítményének elemzése az európai gyógyszerpiacokon - Lányi Beatrix:
A pult fölött ... avagy OTC - Nagy Bálint:
A marketing interdiszciplináris természete történeti perspektívából - Pál Eszter – Törőcsik Mária:
Paraszociális kapcsolatok marketing jelentősége
Gasztrokultúra – Élelmiszerek, étkezés, vendéglátás, kommunikáció
Szekcióelnök: Kontor Enikő
Helyszín: PTE KTK B310
Időpont: 2017. augusztus 29. 14.00-16.40
- Bene Zsuzsanna – Piskóti István:
Narancsborok pozícionálása a gasztronómiában - Csapó János – Wetzl Viktor:
A sörturizmus megjelenési esélyei a hazai turisztikai piacon – a sör fogyasztási szokásainak és a potenciális kereslet felmérésének első tapasztalatai - Harsányi Dávid - Hlédik Erika:
A hazai borfogyasztói szegmensek 2016-ban - Kiss Virág Ágnes – Fehér András – Soós Mihály – Szakály Zoltán:
Az étkezésen való változtatás igénye és az élelmiszerjelölések figyelembe vétele a középiskolás diákok körében - Lipták Lilla – Prónay Szabolcs:
A közösségi tagság hatása a vegán fogyasztók magatartására - Pál Eszter:
Az étkezés idő dimenziójának változása és életstílus összefüggései - Sziva Ivett – Simon Judit – Szakály Orsolya:
Gasztronómia szerepe a Budapest-élményben a nemzetközi utazók szemével - Totth Gedeon – Kovács Ildikó – Mezőné Oravecz Titanilla Éva – Zarándné Vámosi Kornélia:
A fiatalok pálinkafogyasztási szokásai
Fogyasztói magatartás – A jövő fogyasztója, a jövő szervezete
Szekcióelnök: Prónay Szabolcs
Helyszín: PTE KTK B312
Időpont: 2017. augusztus 29. 14.00-16.40
- Buda Gabriella – Pethes Barbara – Lehota József:
Mennyire tudatosak a vásárlók az együttműködő fogyasztás világában? - Debreceni János – Hofmeister-Tóth Ágnes:
A tinédzserek anyagias jellemvonásai, az egyéni értékek és a közösségi média használat összefüggései - Nábrádi Zsófia – Polereczky Zsolt:
Sportmotiváció és attitűdök vizsgálata aktív sportfogyasztó felnőttek körében - Nógrádi-Szabó Zoltán – Neulinger Ágnes:
Értékek és életmód generációs megközelítésben: a Z generáció - Tamasits Dóra – Prónay Szabolcs:
"Nem a párom, csak a haverom”- a fogyasztó-márka közötti viszonyok feltáró vizsgálata - Veres Zoltán – Tarján Tamás:
A fogyasztói termékválasztási döntések tudatosság-véletlenszerűség kontinuuma - Vincze Dalma:
A Z generáció státuszfogyasztása - Zsótér Boglárka – Bauer András:
Intergenerációs hatások a családban – az anyagiasság vizsgálata egyetemisták és szüleik körében
Marketingkommunikáció – OFffline-Online működés
Szekcióelnök: Bernschütz Mária
Helyszín: PTE KTK B313
Időpont: 2017. augusztus 29. 14.00-16.40
- Komár Zita – Markos-Kujbus Éva:
„I get cranky pants”: Az online szájreklám és netorika vizsgálata egy márkaközösség kommunikációjában - Mátyás Judit:
Storytelling a marketingkommunikációban - Mitev Ariel – Markos-Kujbus Éva – Csordás Tamás – Horváth Dóra:
Első az egyenlők között: Elsőbbségi hatás az elektronikus kommenteknél - Pető Dalma – Prónay Szabolcs – Buzás Norbert:
A közösségi média hatása a fiatalok táplálkozási szokásaira - Ruha Brigitta – Csordás Tamás:
Egy mémből lett kkv márka online közösségi tevékenységének szemelvényei - Săplăcan Zsuzsa – Alt Mónika Anetta – Berács József:
Árkommunikációs magatartás a hitelreklámokban – Magyarország és Románia esete - Simay Attila Endre:
Kína és az online gazdaság
Marketingmegoldások a szervezeti piacon
Szekcióelnök: Révész Balázs
Helyszín: PTE KTK B314
Időpont: 2017. augusztus 29. 14.00-16.40
- Almási Anikó – Hetesi Erzsébet:
Siker? Szervezet és szinergia kapcsolata a hazai kis-és középvállalkozásoknál - Gyulavári Tamás - Kolos Krisztina:
A piacorientáció egyes dimenzióinak összefüggése a vállalati versenyképességgel a magyar vállalatok körében - Hetesi Erzsébet – Kazár Klára – Révész Balázs:
Kapcsolati kommunikáció és kapcsolati sikeresség az üzleti piacokon - Keszey Tamara – Katona Ádám:
A bizalom és hatalom szerepe a vevői tudás menedzsmentjében - Kovács István – Petruska Ildikó:
A magyarországi akkreditált innovációs klaszterek vizsgálata az együttműködés és kommunikáció viszonylatában - Seres-Huszárik Erika – Józsa László:
Üzleti kapcsolatok sikerességének feltételei a reklámiparban - Varga Ákos:
Business-to-business kommunikáció a közösségi médiában - Vilmányi Márton – Tarjányi Margit:
Stratégiai alkalmazkodás B2B kontextusban
Az élményvágyó fogyasztó – A turizmus ma
Szekcióelnök: Raffay Zoltán
Helyszín: PTE KTK B311
Időpont: 2017. augusztus 29. 14.00-16.40
- Ásványi Katalin – Jászberényi Melinda – Bodnár Dorottya:
Egy budapesti múzeum az élményvágyó kulturális turista szemében - Ásványi Katalin – Markos-Kujbus Éva:
Családbarát szállodák a családok szemével - Béki Piroska:
Sítalpakon Magyarországon - Gonda Tibor - Máté Andrea - Raffay Zoltán:
A borturizmus és bormarketing kapcsolata és jó gyakorlata a Pannon Borrégióban - Kelemen-Erdős Anikó – Mitev Ariel:
Kocsma-érték – Szolgáltatásérték-teremtés a vendéglátásban: Az art- és romkocsmák példáj - aMonostori Katalin – Patrick Bohl:
Repülőtéri vásárlások sajátosságai - Nagy Katalin:
A tematikus utak elméleti turisztikai termékmodellje - Veres István – Danó Györgyi – Iványi Tamás:
Osszunk vagy ne osszunk? Fiatalok utazási szokásai és élménymegosztás
Workshopok
Marketingdilemmák – Etikai kérdések a működésben
Levezető elnök: Hetesi Erzsébet, egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem Üzleti Tudományok Intézete
Meghívott vendég: Pavluska Valéria, egyetemi docens, PTE Marketing és Turizmus Intézet
Helyszín: PTE KTK B323/1
Marketingoktatás új befogadói, csatornái
Levezető elnök: Kenesei Zsófia, egyetemi docens, BCE Marketing és Média Intézet, Intézetigazgató
Meghívott vendégek: az idei oktatás-módszertani pályázat résztvevői
Helyszín: PTE KTK B311
Társtudományok és a marketing
Levezető elnök: Törőcsik Mária, egyetemi tanár, PTE Marketing és Turizmus Intézet
Meghívott vendégek: Rátgéber László, egyetemi adjunktus, PTE ETK, Rátgéber Kosárlabda Akadémia szakmai vezetője,
Szíjártó Zsolt, egyetemi docens, PTE BTK Társadalom- és Médiatudományi Intézet intézetvezető
Helyszín: PTE KTK B310
2017. augusztus 30.
Kereskedelmi cégek marketing megoldásai
Szekcióelnök: Agárdi Irma
Helyszín: PTE KTK B310
Időpont: 2017. augusztus 30. 9:00-12:00
- Berezvai Zombor - Agárdi Irma - Alt Mónika Anetta:
Az FMCG kiskereskedők földrajzi terjeszkedésében és innovációs tevékenységében lévő különbségek hatása a vállalatok teljesítményére - Kelemen-Erdős Anikó:
Versenyképesség az élelmiszer kiskereskedelemben: egy empirikus kutatás eredményei - Kenesei Zsófia – Neulinger Ágnes – Keresztély Tibor:
A vasárnapi zárva tartás befolyása a háztartások fogyasztására - Majláth Melinda:
A CSR tevékenység ismertsége és a cég imázsa közötti kapcsolat vizsgálata - a drogerie markt (dm) példája - Németh Péter:
Nők és férfiak az üzletekben
Kultúramarketing
Szekcióelnök: Pavluska Valéria
Helyszín: PTE KTK B311
Időpont: 2017. augusztus 30. 9:00-12:00
- Bogáromi Eszter – Malota Erzsébet:
Kultúrák közötti váltás – a fogyasztói akkulturáció irodalmának áttekintése - Gáti Mirkó – Mitev Ariel Zoltán – Bauer András:
A közösségi média mindenek felett? A technológiahasználat, valamit a közösségi média használatának hatása a vevőkapcsolati teljesítményre a személyes értékesítésben - Gerdesics Viktória – Orosdy Béla:
Horvátország – Balkán vagy Európa? - Kazár Klára – Prónay Szabolcs:
Az én fesztiválom jobb, mint a te fesztiválod – Az énképilleszkedés és a márkaközösség összetartó erejének vizsgálata zenei fesztiválok esetén - Malota Erzsébet – Gyulavári Tamás:
'A szépség szubjektív'- 1+11 napszemüveg A magyar kultúra percepciója a magyarok és 11 különböző kultúrából származó külföldiek szemüvegén keresztül
Marketingmérés, módszertani felvetések
Szekcióelnök: Szűcs Krisztián
Helyszín: PTE KTK B312
Időpont: 2017. augusztus 30. 9:00-12:00
- Bernschütz Mária – T. Nagy Judit:
Tudományterület moderáló hatása a technológia elfogadásában - Deés Szilvia:
A tudás társadalmasítása a marketingmérés területén, avagy milyen irodalmat vegyen a kezébe egy vállalkozó, ha mérni szeretné marketingje hatékonyságát? - Dernóczy-Polyák Adrienn – Keller Veronika - Ercsey Ida:
Az Y generáció jellemzése evési magatartás alapján a TFEQ segítségével - Kásler Tina Tímea:
Application of the Child Eating Behavior Questionnaire in Hungary. - Kemény Ildikó – Nagy Ákos – Simon Judit – Szűcs Krisztián:
Online szolgáltatásminőség észlelés különböző termék-kategóriákban – egy kísérlet eredményei - Keszey Tamara – Katona Ádám:
A marketing hatalma a termékfejlesztésben - Veres Zoltán – Sasné Grósz Annamária – Hargitai Dávid Máté – Liska Fanny:
Kvalitatív szöveganalitika a fogyasztói preferenciák kutatásában
Nonbusiness marketingmegoldások
Szekcióelnök: Kerekes Rita
Helyszín: PTE KTK B313
Időpont: 2017. augusztus 30. 9:00-12:00
- Bányai Edit – Hegedüs Réka:
Hallgatói motiváció - A szakmai és személyes fejlődés és fejlesztés hátterében működő motivációk kutatása - Béla-Csovcsics Andrea – Kéri Anita:
Különbségek és hasonlóságok a magyar és külföldi felsőoktatásban tanuló hallgatók önkéntes tevékenysége és motivációja között - Cosovan Attila – Horváth Dóra:
Miért nem TÜKRÖZŐDIK a mindennapi gyakorlat az oktatásban? – Wikinómikus együttműködés tapasztalatai a marketing Msc képzésben - Dinya László:
Üzleti modellek az innovációs gazdaságban – kihívások Magyarországon - Mitev Ariel – Kasza-Kelemen Kata – Piskóti Marianna:
Oktatás tanárok nélkül - Molnár László – Molnárné Konyha Csilla – Gulyásné Kerekes Rita:
Hallgatói klaszterek a EDUCATIO-modell alapján - Putzer Petra – Csapi Vivien:
Mire jó a CSR? Hazai vállalati csoportok a felelősség mentén és reálopciós elemzésük