Gerdesics Viktória – Nagy Ákos (2023): A virtuális turizmus értelmezési kérdései – itt van már az XR 2.0?
Loading. Please, wait.
Gerdesics Viktória – Nagy Ákos (2023): A virtuális turizmus értelmezési kérdései – itt van már az XR 2.0? In: Révész Balázs – Gyulai Zsófia (eds.): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023 pp. 92–92.
Authors
- Viktóra, Gerdesics. Pécsi Tudományegyetem.
- Ákos, Nagy. Pécsi Tudományegyetem.
Abstract
Interpreting virtual tourism - is XR 2.0 here already?
Virtual tourism has been at the forefront of destination marketing and academic interest in recent years, particularly due to the explosion of digital technology (both in terms of tools and consumer skills) and pandemic constraints. In this paper, we explore the question of whether we are witnessing and experiencing a paradigm shift in virtual tourism, or it is too early to talk about it. In order to answer this question, we first approached it from the perspective of defining technological terms and focused on the tourism experience. Afterwards we developed a framework which, with these conceptual clarification, could be used to describe and reflect on the strategic importance of the emerging virtuality-based opportunities. It can also provide a reference point for professionals in the field of destination management.
virtual tourism XR VR AR élmény telejelenlét
Language
hungarian
Details of publishing collection
Révész Balázs – Gyulai Zsófia (eds.) (2023): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023