Agárdi Irma – Berezvai Zombor – Alt Mónika-Anetta (2024): Jövedelmezőbbek-e a digitális marketing innovációk a nem digitális marketing innovációknál? Európai kiskereskedelmi helyzetkép
Loading. Please, wait.
Agárdi Irma – Berezvai Zombor – Alt Mónika-Anetta (2024): Jövedelmezőbbek-e a digitális marketing innovációk a nem digitális marketing innovációknál? Európai kiskereskedelmi helyzetkép. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 7–7.
Authors
- Irma, Agárdi. Budapesti Corvinus Egyetem.
- Zsombor, Berezvai. Budapesti Corvinus Egyetem.
- Mónika Anetta, Alt. Babeș-Bolyai Tudományegyetem.
Abstract
Do digital marketing innovations outperform non-digital marketing innovations in profitability? The landscape of European retailing
This paper aims to analyse the impact of non-digital and digital marketing innovations on the profitability of retail companies. Drawing on a robust database of marketing innovation outcomes between 2007 and 2021 from 18 large European grocery retailers, our study employs dynamic panel data models for analysis. Our research findings reveal that digital and non-digital innovations have a significant, negative quadratic effect on retail profitability. This implies that as retailers introduce additional digital and non-digital marketing innovations, the profitability increases, but at a diminishing rate, eventually reaching a turning point where further marketing innovations negatively influence the retailer’s net profit margin. Surprisingly, our findings highlight that digital marketing innovations demonstrate a higher diminishing return on profitability than non-digital marketing innovations, providing theoretical and practical implications.
marketing innovation digital innovation financial performance grocery retailing panel data analysis
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024