Select your language

Béla-Csovcsics Andrea – Kazár Klára (2024): Az online és az offline önkéntes elégedettséget és lojalitást befolyásoló tényezők vizsgálata

Loading. Please, wait.

Béla-Csovcsics Andrea – Kazár Klára (2024): Az online és az offline önkéntes elégedettséget és lojalitást befolyásoló tényezők vizsgálata. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 12–12.

Authors

  • Andrea, Béla-Csovcsics. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
  • Klára, Kazár. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.

Abstract

Exploring the factors that influence online and offline volunteer satisfaction and loyalty

Volunteers are key actors in shaping communities, strengthening social cohesion, solving global problems and promoting positive change. And with the rise of the internet, they can now volunteer not only offline but also online. The aim of this study is to clarify which factors contribute to the satisfaction of online and offline volunteering and to better understand the relationship between satisfaction and volunteering. The research was carried out by an online questionnaire resulted in 201 valid responses. Data were analyzed with the help of PLS path analysis and the results show that social factors, organizational support and professional development has also significant effect on satisfaction; and the latter has also on loyalty. However, those effects are not different between those who are volunteering only on offline way and between those who are volunteering on offline and online way also.

online and offline volunteering satisfaction loyalty PLS path analysis

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989