Select your language

Bifkovics Bettina – Kisfürjesi Nóra – Hadadiné Jászay Marianna – Fehér András – Huszár Sándor (2024): MI által támogatott mentálhigiénés szolgáltatások elfogadása és megítélése

Loading. Please, wait.

Bifkovics Bettina – Kisfürjesi Nóra – Hadadiné Jászay Marianna – Fehér András – Huszár Sándor (2024): MI által támogatott mentálhigiénés szolgáltatások elfogadása és megítélése. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 14–14.

Authors

  • Bettina, Bifkovics. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Nóra, Kisfürjesi. Budapesti Gazdasági Egyetem.
  • Marianna, Hadadiné Jászay. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • András, Fehér. Debreceni Egyetem.
  • Sándor, Huszár. Szegedi Tudományegyetem.

Abstract

Acceptance and perception of AI-supported mental health services

The ever-changing world we live in is causing anxiety and stress in today’s society, especially among young people starting out on their own. In recent years, many aspects of artificial intelligence (AI) have become available, and its applications are expanding. Can AI be successfully applied to services such as mental health counselling, where the whole activity is explicitly based on human factors such as trust and attachment? The aim of this research is to explore this through an online questionnaire survey of Generation Z university students, adapting the WHO’s five-factor model of mental well-being. In addition, based on our own research objectives, we further developed the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) to analyse the acceptance intention to use a conceptual mental health mobile application. Our aim was to determine how trust, attachment and behavioural dimensions of trust and attachment are affected using AI in mental health. After the data collection done via questionnaire, our model was statistically tested. The intention to use such application is highly influenced by the expected performance and trust. The results show that young people have a high level of mental health awareness, and with the right persuasion, the use of the service could become more widely accepted. The results of our research will provide a basis for new services and guidelines to promote the adoption of AI-enabled mental health services.

mental health services UTAUT mental well-being artificial intelligence

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989