Select your language

Biró Borbála (2024): Új ortopédiai műtéti eljárások, innovatív technológiák fogyasztói elfogadása: attitűdvizsgálat páciensek oldaláról

Loading. Please, wait.

Biró Borbála (2024): Új ortopédiai műtéti eljárások, innovatív technológiák fogyasztói elfogadása: attitűdvizsgálat páciensek oldaláról. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 16–16.

Authors

  • Borbála, Biró. Pécsi Tudományegyetem.

Abstract

Consumer acceptance of new orthopedic surgical procedures, innovative technologies: a survey of attitudes on the side of patients

Many people are distrustful of outdated procedures, for any number of reasons. Thanks to new orthopedic surgical procedures and innovative technologies, medicine could be much more effective worldwide. The purpose of this study is to explore the factors that help to create patient trust in new healthcare innovations. During the research, both secondary and primary research were conducted, and an online questionnaire was queried (n=181). In order to gain a deeper understanding of the topic and to explore cause-effect relationships, expert in-depth interviews were also conducted. Overall, it can be concluded that people are open to healthcare innovations, but we must not forget the fact that patients do not always trust innovations. For new surgical procedures to be applied, patients are needed who agree to a new procedure, so it must be properly communicated to both doctors and patients.

innovation acceptance healthcare trust patient orthopedics

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989