Bodon György – Neulinger Ágnes (2024): Negatív érzelmek marketing értéke: kvalitatív kutatás részeredményei egy magyar labdarúgócsapatnál
Loading. Please, wait.
Bodon György – Neulinger Ágnes (2024): Negatív érzelmek marketing értéke: kvalitatív kutatás részeredményei egy magyar labdarúgócsapatnál. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 17–17.
Authors
- György, Bodon. Budapesti Corvinus Egyetem.
- Ágnes, Neulinger. Budapesti Corvinus Egyetem.
Abstract
The marketing value of negative emotions: partial results of a qualitative research at a Hungarian football team
Consumer behaviour can be strongly influenced by emotions. The impact of negative emotions is different from that of positive emotions, but their study has been less addressed in the sport literature. The present study aims to contribute to the literature by integrating negative emotions into the framework of the Psychological Continuity Model (PCM), by presenting some qualitative sub-results of a more complex study. Our main question is how the decrease in psychological attachment is manifested in the football supporter environment, so as to complement the presentation of the attachment strengthening model with a description of the process of negative attachment. To answer this question, qualitative research was conducted using 26 in-depth interviews. The presented model points to new directions for future research on the psychological relationship between supporters and clubs.
sports marketing negative emotions qualitative in-depth interviews football
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024