Select your language

Ercsey Ida (2024): Az elektronikus egészségműveltség vizsgálata az időskorú népességben

Loading. Please, wait.

Ercsey Ida (2024): Az elektronikus egészségműveltség vizsgálata az időskorú népességben. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 41–41.

Authors

  • Ida, Ercsey. Széchenyi István Egyetem.

Abstract

A study of electronic health literacy in the elderly population

The advent of digitalization has served to heighten awareness of the significance of digital literacy and research. eHealth has the potential to contribute to the reduction of health inequalities and the enhancement of the role of citizens in the self-care of their health. This paper sets out to provide an overview of the theoretical background to eHealth literacy and the tools that can be employed to measure it. Using a secondary research method, we examine the characteristics of the eHealth literacy (eHEALS) scale and its international and domestic adaptations. Previous research has identified significant differences in e-health literacy between generations. Additionally, within the Baby Boom age group, there are both similarities and important differences in the way people use the internet to obtain health information. In the exploratory phase of the e-Health literacy research topic, the authors outline future research tasks planned involving the older population.

electronic health literacy eHEALS scale older generations

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.