Hartl Katalin – Varga Ákos – Kemény Ildikó (2024): A mobil AR-élmény a kiskereskedelemben: szisztematikus szakirodalmi áttekintés
Loading. Please, wait.
Hartl Katalin – Varga Ákos – Kemény Ildikó (2024): A mobil AR-élmény a kiskereskedelemben: szisztematikus szakirodalmi áttekintés. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 54–54.
Authors
- Katalin, Hartl. Budapesti Corvinus Egyetem.
- Ákos, Varga. Budapesti Corvinus Egyetem.
- Ildikó, Kemény. Budapesti Corvinus Egyetem.
Abstract
The mobile augmented reality app experience in retail: a systematic literature review
Augmented reality has emerged as a key smart technology in retail, allowing virtual product try-ons and improving online shopping by merging digital and offline experiences to support omnichannel marketing. However, market forecasts indicate significant growth in AR in the upcoming years, research gaps exist, including AR’s impact on CX. Therefore, this study aims to collect state-of-the-art studies on the topic of mobile augmented reality (MAR) apps and customer experience (CX) in retail with the aid of a systematic literature review to identify research gaps and provide a collection of CX dimensions related to AR-enabled shopping apps. This paper provides a list of the main CX factors categorised based on the strategic experiential modules (SEMs) and highlights the need for further qualitative studies to deepen understanding and support MAR CX management in retail.
customer experience augmented reality omnichannel
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024