Select your language

Hubert József – Bauer András (2024): Kompetenciaváltozások a közösségi média marketing térhódításának tükrében. 2010-2015 közt publikált álláshirdetések kvantitatív elemzése

Loading. Please, wait.

Hubert József – Bauer András (2024): Kompetenciaváltozások a közösségi média marketing térhódításának tükrében. 2010-2015 közt publikált álláshirdetések kvantitatív elemzése. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 55–55.

Authors

  • József, Hubert. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • András, Bauer. Budapesti Corvinus Egyetem.

Abstract

Competency Changes in the Wake of Social Media Marketing Expansion: A Quantitative Analysis of Job Advertisements Published Between 2010-2015

The rise of digital and social media tools has not only transformed marketing practices but also the skills and competencies organizations require: challenges also represent opportunities, provided the organization gains strategic insights beyond operational tasks. This study provides empirical evidence through text mining analysis of 12,388 job advertisements published between 2010-15. Our main question was how the emergence of a new, transformative technology induced organizational changes in marketing organizations—the analysis, although based on data from a bygone era, formulates conclusions relevant today in the era marked by the start of artificial intelligence “revolution”. The analysis reveals that while there is no change in soft skills, there is a significant transformation in hard skills over these six years, and that this change affected positions at different levels to varying degrees.

marketing organization social media text mining job advertisements

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989