Select your language

Keller Veronika – Dernóczy-Polyák Adrienn (2024): Az elsőéves egyetemi hallgatók szegmentálása az intézményválasztási szempontok alapján

Loading. Please, wait.

Keller Veronika – Dernóczy-Polyák Adrienn (2024): Az elsőéves egyetemi hallgatók szegmentálása az intézményválasztási szempontok alapján. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 58–58.

Authors

  • Veronika, Keller. Széchenyi István Egyetem.
  • Adrienn, Dernóczy-Polyák. Széchenyi István Egyetem.

Abstract

Segmentation of first-year university students by choice of institution

The marketing orientation of higher education institutions is becoming increasingly important, especially in relation to enrolment activities. Understanding students’ institutional choices can contribute to effective marketing activities in higher education, especially in the design of communication campaigns. The aim of this study is to segment and characterise students by demographic characteristics, level of education and field of study, and to develop buyer personas to understand the target group for communication campaigns. An online survey was conducted among freshmen (n=2330) at a university in Western Hungary. Based on the criteria for choosing an institution identified in the factor analysis (education and reputation; living and services; opinion of others; city), we distinguished four segments: interested (13.5%), opinion followers (42.5%), ambitious (10.8%) and city lovers (33.1%). The clusters were typed using multivariate statistical methods. Finally, a characterisation of the four student clusters for the studied institution was prepared using the Design Thinking method among Marketing Masters students (n=12). The research results are useful for those involved in higher education institutions, especially marketing professionals, to design a targeted communication campaign.

enrolment choices students clusters design thinking decision making factors

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989