Select your language

Kincsesné Vajda Beáta (2024): Betegélmények az alapellátásban: a személyes ellátás és a telemedicina kettősségének vizsgálata

Loading. Please, wait.

Kincsesné Vajda Beáta (2024): Betegélmények az alapellátásban: a személyes ellátás és a telemedicina kettősségének vizsgálata. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 pp. 61–68. DOI:10.62561/EMOK-2024-05

DOI

https://doi.org/10.62561/EMOK-2024-05

Authors

  • Beáta, Kincsesné Vajda. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.

Abstract

Patient experience of primary care: examining the duality of personal- and telemedicine

The literature is consistent in that high-quality health care is based not only on modern medical professional knowledge and technology, but also on the experiences of patients during the care process, therefore it is important to measure their experiences and evaluations. The purpose of the presented research is related to this. In this study, the first and partial results of a complex online questionnaire (N=326) are presented. Based on the quantitative results, satisfaction with the type of consultations is significantly higher among those receiving personal consultations than among those receiving telephone/online consultations. 63% of the qualitative responses to an open question reported a negative experience, which highlighted the lack of personal contact, the lack of professional or interpersonal competences of general practitioners, as well as care management problems.

primary care telemedicine patient satisfaction patient experience

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.