Select your language

Lázár Erika – Bakó Lili – Németh Péter (2024): A színek szerepe az in-store információészlelésben: egy szemkamerás kísérlet tanulságai

Loading. Please, wait.

Lázár Erika – Bakó Lili – Németh Péter (2024): A színek szerepe az in-store információészlelésben: egy szemkamerás kísérlet tanulságai. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 77–77.

Authors

  • Erika, Lázár. Pécsi Tudományegyetem.
  • Lili, Bakó. Pécsi Tudományegyetem.
  • Péter, Németh. Pécsi Tudományegyetem.

Abstract

The role of colour in in-store information perception: insights from an eye tracking experiment

The contemporary shopping environment has led to an intensification of the sensory and emotional experiences associated. It is therefore also important to investigate the impact of these stimuli on consumers’ decisions. However, it is important to note that the individual’s attention is not nearly as conscious as one might first think. The primary source of information for attention is visual stimuli, which are acquired by vision as a sensory process. However, it is important to note that important neurobiological processes are also involved. In general, the decision-making process is characterised by a rapid, emotional and unconscious nature, which may be perceived as more intuitive than cognitive. It can be demonstrated that 90% of information processing is unconscious. In our eye-tracking experiment with a sample of 90 people, we showed the importance of highlighting price labels with colours as a good way to attract attention in-store.

eye-tracking experiment in-store research questionnaire

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989