Select your language

Lázár Erika – Nagy Ákos – Szűcs Krisztián (2024): Az érzelmi élmény feltárása a kiskereskedelmi mobilalkalmazások használatában

Loading. Please, wait.

Lázár Erika – Nagy Ákos – Szűcs Krisztián (2024): Az érzelmi élmény feltárása a kiskereskedelmi mobilalkalmazások használatában. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 78–78.

Authors

  • Erika, Lázár. Pécsi Tudományegyetem.
  • Ákos, Nagy. Pécsi Tudományegyetem.
  • Krisztián, Szűcs. Pécsi Tudományegyetem.

Abstract

Unveiling the Emotional Experience in Retail Mobile App Usage

The increasing use and popularity of mobile retail applications is driving research into mobile user experience. However, instead of assessing the role of emotions, most studies focus on the utilitarian aspect and apply a technology acceptance model. Our research aimed to investigate the impact of both hedonic and utilitarian factors on customer satisfaction and spending. The results suggest that positive emotions evoked by retail applications increase satisfaction, while lower levels of utilitarian value do not necessarily cause dissatisfaction but can evoke negative emotions. Hedonic aspects of mobile retail applications (aesthetics and enjoyment) can evoke positive feelings, and these have a significant positive effect on satisfaction and customer behaviour.

retail applications mobile user experience emotions

COM_DOCS_ACKNOWLEDGEMENTS

This research was financed by NKFI-146356 OTKA program.

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989