Mohr Míra (2024): Összehasonlító elemzés a meghatározó gasztronómiai tartalomgyártók közösségi média teljesítményéről a karácsonyi kampányidőszakban
Loading. Please, wait.
Mohr Míra (2024): Összehasonlító elemzés a meghatározó gasztronómiai tartalomgyártók közösségi média teljesítményéről a karácsonyi kampányidőszakban. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 87–87.
Authors
- Míra, Mohr. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar.
Abstract
A comparative analysis of the social media performance of dominant food content creators during the Holiday campaign period
Social media plays a pivotal role in shaping consumers’ dietary decisions and eating habits. The Christmas season has strategic significance both economically and gastronomically. Holiday shopping and preparations for feasting hold paramount importance for numerous industries. This study analyzes the web data of 10 influential food content creators’ social media platforms along three main research questions. The study offers a detailed benchmark analysis of the content structure and content strategies of Instagram food content creators’ during the Christmas period. Analyzing social media performance allows us to assess the effectiveness of our campaigns. In this way we can gain insight into the behavior and preferences of consumers. Benchmarking helps identify differences in competitors’ performance and strategies. The research aims to uncover which content strategies perform effectively on the platform. The study identifies trends and practices that help optimize content creation and marketing activities for food industry players on Instagram.
social media content strategy content creators
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024