Muzslai Anikó – Cserdi Zsófia (2024): Élménydimenziók szerepe és hatása a marketingkommunikációs gyakorlatokban a fesztiválszezonban: fókuszban a Z generáció
Loading. Please, wait.
Muzslai Anikó – Cserdi Zsófia (2024): Élménydimenziók szerepe és hatása a marketingkommunikációs gyakorlatokban a fesztiválszezonban: fókuszban a Z generáció. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 101–101.
Authors
- Anikó, Muszlai. Budapesti Corvinus Egyetem.
- Zsófia, Cserdi. Budapesti Corvinus Egyetem.
Abstract
The Role and Impact of Experience Dimensions in Marketing Communication Practices During the Festival Season: Focusing on Generation Z
The aim of this research is to understand and explore the impact and characteristics of online communication for music festivals, as well as the relationship between the experiences offered by these events and the consumers. Taking into account the theoretical foundations that emphasize the importance of the experience economy and the significance of conveying experiences, the research sought to uncover how to effectively communicate and share the experiences of such events in the online space, specifically on the Instagram platform. The research focuses on two major Hungarian music festivals, the Sziget Festival and the Szegedi Youth Days (hereafter SZIN). A key element of the study is the analysis of Generation Z’s connection between their festival experiences and online communication on Instagram. We employed a mixed research methodology, combining content analysis of the Instagram posts of the festivals under study with focus group interviews. The combination of these two methods provided novel results in the field for the two domestic festivals, carrying both theoretical and practical implications.
festival experience festival loyalty engagement
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024