Select your language

Pólya Éva – Máté Zoltán – Oravecz Titanilla (2024): Kihívások és perspektívák: Az életszínvonal érzet és a fogyasztás változásának összefüggései a pandémia időszakában Magyarországon

Loading. Please, wait.

Pólya Éva – Máté Zoltán – Oravecz Titanilla (2024): Kihívások és perspektívák: Az életszínvonal érzet és a fogyasztás változásának összefüggései a pandémia időszakában Magyarországon. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 122–122.

Authors

  • Éva, Pólya. Budapesti Gazdasági Egyetem.
  • Zoltán, Máté. Budapesti Gazdasági Egyetem.
  • Titanilla, Oravecz. Budapesti Gazdasági Egyetem.

Abstract

Challenges and perspectives: Associations between the perception of life quality and changes in consumption during the pandemic period in Hungary

The pandemic has fundamentally changed consumer habits, with some changes proving to be enduring while others have been abandoned by consumers as the crisis subsided. Businesses need to have up-to-date information on the changes in consumer behavior to maintain their competitiveness. In November 2023, the Budapest Business University conducted a representative (in terms of gender, age, and location) questionnaire survey among consumers aged 18 and above to uncover the changes induced by the coronavirus pandemic in domestic consumer behavior between 2020 and 2022. For the primary data collection, we used a pre-tested online survey using a standardised questionnaire with a total of 1000 participants. Based on the results, we were able to determine how the composition of the consumer basket changed, which product and service purchases took precedence due to the crisis, thus revealing the focus points of potential persuasion and influence strategies applicable in the marketing field.

crisis consumer behaviour customer behaviour pandemic

COM_DOCS_ACKNOWLEDGEMENTS

The research underlying the study was carried out with the support of the Centres of Excellence of the Budapest Business University (BBU), in association with the BBU Budapest LAB Centre of Excellence.

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.