Pólya Éva – Máté Zoltán – Oravecz Titanilla (2024): Kihívások és perspektívák: Az életszínvonal érzet és a fogyasztás változásának összefüggései a pandémia időszakában Magyarországon
Loading. Please, wait.
Pólya Éva – Máté Zoltán – Oravecz Titanilla (2024): Kihívások és perspektívák: Az életszínvonal érzet és a fogyasztás változásának összefüggései a pandémia időszakában Magyarországon. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 122–122.
Authors
- Éva, Pólya. Budapesti Gazdasági Egyetem.
- Zoltán, Máté. Budapesti Gazdasági Egyetem.
- Titanilla, Oravecz. Budapesti Gazdasági Egyetem.
Abstract
Challenges and perspectives: Associations between the perception of life quality and changes in consumption during the pandemic period in Hungary
The pandemic has fundamentally changed consumer habits, with some changes proving to be enduring while others have been abandoned by consumers as the crisis subsided. Businesses need to have up-to-date information on the changes in consumer behavior to maintain their competitiveness. In November 2023, the Budapest Business University conducted a representative (in terms of gender, age, and location) questionnaire survey among consumers aged 18 and above to uncover the changes induced by the coronavirus pandemic in domestic consumer behavior between 2020 and 2022. For the primary data collection, we used a pre-tested online survey using a standardised questionnaire with a total of 1000 participants. Based on the results, we were able to determine how the composition of the consumer basket changed, which product and service purchases took precedence due to the crisis, thus revealing the focus points of potential persuasion and influence strategies applicable in the marketing field.
crisis consumer behaviour customer behaviour pandemic
COM_DOCS_ACKNOWLEDGEMENTS
The research underlying the study was carried out with the support of the Centres of Excellence of the Budapest Business University (BBU), in association with the BBU Budapest LAB Centre of Excellence.
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024