Sikó Beáta (2024): A viselkedésalapú célzás adatvédelmi aspektusainak elemzése az Instagram felhasználók körében PLS-útelemzés segítségével
Loading. Please, wait.
Sikó Beáta (2024): A viselkedésalapú célzás adatvédelmi aspektusainak elemzése az Instagram felhasználók körében PLS-útelemzés segítségével. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 125–125.
Authors
- Beáta, Sikó. Szegedi Tudományegyetem.
Abstract
Analyzing the privacy aspects of behavioural targeting among Instagram users using PLS path modelling
With the rise of behavioural advertising targeting, the perceived benefits are gradually being matched by privacy issues for users. This dichotomy in attitudes towards privacy is described in the literature as the personalisation- privacy paradox, for which there is currently no single agreed model. Related to this, this study aims to model the variables considered most relevant to behavioural targeting on Instagram, to explore the interrelationship between them. Confirmatory factor analysis and PLS path modelling were run to test the theoretical model. After testing the hypotheses, a research model incorporating perceived personalisation, perceived intrusiveness, privacy concerns and ad attitudes was created, which could serve as a basis for further quantitative research on behavioural targeting in the future.
online behavioral advertising privacy PLS path modelling
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024