Select your language

Táskai Ottilia – Hlédik Erika (2024): Étrend-kiegészítő fogyasztók egészséges életmódhoz és a fizikai aktivitáshoz való viszonya - szisztematikus irodalomelemzés

Loading. Please, wait.

Táskai Ottilia – Hlédik Erika (2024): Étrend-kiegészítő fogyasztók egészséges életmódhoz és a fizikai aktivitáshoz való viszonya - szisztematikus irodalomelemzés. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 pp. 127–134. DOI:10.62561/EMOK-2024-11

DOI

https://doi.org/10.62561/EMOK-2024-11

Authors

  • Ottilia, Táskai. Eötvös Loránd Tudományegyetem.
  • Erika, Hlédik. Eötvös Loránd Tudományegyetem.

Abstract

Dietary supplement consumers focusing on their lifestlye and physical activity habits – systematic literature review

The consumption of dietary supplements is growing exponentially in the 21st century, offering an accessible and expedient solution to nutritional deficiencies. The global pandemic of the novel coronavirus (COVID- 19) has led to a surge in interest in dietary supplements, prompting significant changes in lifestyle. These changes have forced individuals to develop new dietary and exercise habits. The literature describes dietary supplement consumers as health-conscious consumers. However, the methods used in various studies to investigate the relationship between dietary supplement consumption and healthy lifestyles are questionable. In order to gain insight into the lifestyle factors associated with dietary supplement consumers, a systematic literature research was conducted on articles published in the Scopus database between 2019 and 2024. The review of the literature reveals that the majority of research in this field is quantitative and primarily concerns segments with specific needs, such as athletes or individuals with health problems.

dietary supplement users healty lifestyle systematic literature review

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989