2024. augusztus 27. kedd
- 9.00-10.00
- Érkezés, regisztráció
- 10.00-12.30
- Megnyitó, Plenáris program
📍Dél-Dunántúli Regionális Könyvtár és Tudásközpont - 12.30-13.30
- Ebéd
- 13.30-14.50
- Szekcióelőadások (1-4)
- 14.50-15.20
- Kávészünet
- 15.20-16.40
- Szekcióelőadások (5-8)
- 16.40-17.10
- Kávészünet
- 17.10-18.30
- Szekcióelőadások (9-11)
- 19.30-22.00
- Gálavacsora
- 21.45-
- Gálavacsorát követő levezető táncos mulatság
2024. augusztus 28. szerda
- 9.00-10.00
- Workshopok (1-3)
- 10.00-10.30
- Kávészünet
- 10.30-11.30
- Workshopok (4-6)
- 11.30-12.00
- Kávészünet
- 12.00-13.00
- Workshopok (7-8)
- 13.00-13.20
- Zárszó
- 13.20-14.20
- Ebéd
2024. augusztus 27. KEDD
Megnyitó, plenáris program
📍Dél-Dunántúli Regionális Könyvtár és Tudásközpont (Pécs, 7622 Universitas u. 2/A) ⌛9:00-12:30
- 9:00-10:00
- Érkezés, regisztráció
- 10:00-10:10
- Megnyitó
Dr. Takács András – PTE Közgazdaságtudományi Karának dékánja – köszöntő
Dr. Putzer Petra – PTE KTK Marketing és Turizmus Intézetének adjunktusa, a konferencia főszervezője – köszöntő - 10:10-10:30
- Köszöntők
Dr. Szűcs Krisztián – EMOK elnök - 10:30-11:20
- 🇬🇧 Plenáris előadás
Justin Paul (full professor, University of Puerto Rico): Publishing on Reputed Journals: DOs and DON'ts - 11:20-11:50
- EMOK éves beszámoló, EMOK közgyűlés és elnökségválasztás
Dr. Szűcs Krisztián – EMOK elnök - 11:50-12:00
- Év Innovatív kurzusa 2024
Dr. Jakopánecz Eszter - 12:00-12:10
- Nívódíj eredményhirdetés
Dr. Mitev Ariel - MTA GMB MTA elnök
Dr. Keszey Tamara - Publikációs Nívódíj Munkabizottság elnök - 12:10-12:15
- EMAC információk
Dr. Gáti Mirkó
Ebéd
📍Teleky Bistro (Pécs, 7622 Universitas u. 2/a) ⌛12.30-13.30
Szekció előadások
📍PTE KTK (Pécs, 7622 Rákóczi út 80.) ⌛13:30-14:50
1. szekció
Nonbusiness marketing
B310 terem
Szekcióvezető: Ercsey Ida, társszekcióvezető: Pavluska Valéria
- Béla-Csovcsics Andrea, Kazár Klára: Az önkéntes elégedettséget befolyásoló tényezők vizsgálata
- Ercsey Ida: Az elektronikus egészségműveltség vizsgálata az időskorú népességben
- Kéri Anita: Az egyetemi márkabüszkeség tényezőinek feltárása – út az egyetemi márkabüszkeség skála megalkotása felé
- Sasné Grósz Annamária, Hargitai Dávid Máté: Egyetemi választáSOKK
- Dóra Tímea Beatrice, Szalkai Zsuzsanna, Simon Judit: A forprofit és nonprofit szervezetek együttműködésének vizsgálata egészségügyi prevenciós célú eseményeken
2. szekció
Fogyasztói magatartás 1.
B312 terem
Szekcióvezető: Törőcsik Mária, társszekcióvezető: Molnár László
- Bálint Alexandra, Törőcsik Mária: Válságok és fogyasztás - szakértői véleményezés szerint
- Bodon György, Neulinger Ágnes: Negatív érzelmek marketing értéke: kvalitatív kutatás részeredményei egy magyar labdarúgócsapatnál
- Lázár Erika, Nagy Ákos, Szűcs Krisztián: Az érzelmi élmény feltárása a kiskereskedelmi mobilalkalmazások használatában
- Lázár Erika, Bakó Lili, Németh Péter: A színek szerepe az üzleten belüli információészlelésben: Egy szemkamerás kísérlet tanulságai
- Molnár László, Nagy Szabolcs, Papp Adrienn: A neobankok fogyasztói elfogadásának vizsgálata a fiatal felnőttek körében
3. szekció
Innovációmarketing
B313 terem
Szekcióvezető: Keszey Tamara, társszekcióvezető: Lányi Beatrix
- Bednárik Éva, Takáts Alexandra, Jámbori Zsuzsanna, Mészáros Katalin: A közcélú drónok marketingkommunikációját támogató kutatás a Nyugat-dunántúli lakosság körében
- Biró Borbála: Új ortopédiai műtéti eljárások, innovatív technológiák fogyasztói elfogadása: attitűdvizsgálat páciensek oldaláról
- Keszey Tamara: Hogyan gyűjtik a vállalatok a vevői adatokat? A nemzetközi irodalom áttekintése
- Bavlsík Richard, Strausz Kamilla: A bizonytalanság kezelése: A belső és külső eszközök szerepe a nagy növekedési potenciállal rendelkező fiatal, innovatív vállalkozások esetén
🇬🇧 4. szekció
Marketing challenges
Room B316
Chair: Moreno Frau, co-chair: Krisztián Szűcs
- Ákos Varga, Rebeka Jónás, Alexa Rudolf: Navigating the Digital Table: The Influence of Online Reviews on Restaurant Visit Intentions Among Hungarian Consumers
- Ágnes Halász, Zsófia Kenesei: Literature review of academic advising in higher education
- László Molnár, Moreno Frau, Tamara Keszey: Unlocking Insights: A Comprehensive Review of Utilizable Customer Feedback
- Gábor Nagy, Berács József: Does a greater institutional distance between an SME’s home country and its export destinations induce greater competitive aggressiveness? A configurational approach
- Mónika-Anetta Alt, Zombor Berezvai, Irma Agárdi: Profiting from sustainability? The effect of sustainability-related innovations on the performance of FMCG retailers
Kávészünet
📍Egyetemi Kávézó, PTE KTK udvar ⌛14.50-15.20
Szekció előadások
📍PTE KTK (Pécs, 7622 Rákóczi út 80.) ⌛15.20-16.40
5. szekció
Felelős marketing
B310 terem
Szekcióvezető: Dinya László, társszekcióvezető: Putzer Petra
- Gerdesics Viktória, Nagy Ákos: A VR turizmus lehetőségei és korlátai a fogyatékossággal élők körében
- Bifkovics Bettina, Malota Erzsébet: Sztereotípiák az Ukrajnai menekültekkel való önkéntesség során
- Dinya László: Társadalmi marketing kihívások a fenntartható fejlődési célok elérése kapcsán
- Putzer Petra, Galambosné Tiszberger Mónika, Márkus Gábor, Tóth-Pajor Ákos, Csapi Vivien: KKV-k versenyképességen alapuló ESG teljesítménymérése
- Török Anna, Kubinyi Anna Hermina: Méltányosság, sokszínűség és befogadás (ED&I) a nemzetközi marketingkommunikációban – irodalmi áttekintés
6. szekció
Fogyasztói magatartás 2.
B312 terem
Szekcióvezető: Hetesi Erzsébet, társszekcióvezető: Németh Péter
- Nagy Szabolcs, Molnár László, Hajdú Noémi: A megújuló energiaforrások használatával kapcsolatos felhasználói magatartás elemzése
- Papp Adrienn, Marien Anita: A turisztikai value co-creation fogyasztói elégedettségre és lojalitásra gyakorolt hatásának vizsgálata a fiatal felnőttek körében
- Vizi Noémi, Hetesi Erzsébet: Megragadhatók-e sajátos mintázatok a divatipari termékeket fogyasztók körében?
- Pólya Éva, Máté Zoltán, Oravecz Titanilla: Kihívások és perspektívák: Az életszínvonal érzet és a fogyasztás változásának összefüggései a pandémia időszakában Magyarországon
- Kincsesné Vajda Beáta: Betegélmények az alapellátásban: a személyes ellátás és a telemedicina kettősségének vizsgálata
7. szekció
Élelmiszermarketing
B313 terem
Szekcióvezető: Harsányi Dávid, társszekcióvezető: Jakopánecz Eszter
- Fenyves Noémi Dóra, Kiss Marietta: Személyre szabott táplálkozás Európában – létezik-e működőképes üzleti modell?
- Harsányi Dávid , Ilyésné Molnár Emese , Zarándné Vámosi Kornélia: A borversenyek marketing szerepe
- Márk Csaba Antal: Piaci penetráció vezérelte piacrész növelés – Esettanulmány a gyógyszeriparból
- Míra Mohr: Összehasonlító elemzés a meghatározó gasztronómiai tartalomgyártók közösségi média teljesítményéről a karácsonyi kampányidőszakban
8. szekció
PhD workshop
B316 terem
Szekcióvezető: Hlédik Erika, társszekcióvezető: Csóka László
- Benics Kálmán, Béla-Csovcsics Andrea , Táskai Ottilia , Vereckei-Poór Bence: Fenntarthatóság és a kínai elektromos autómárkák percepciója Magyarországon - Gépi tanulási módszerek alkalmazása
- Homedahack Sengsouly, Annamária Sasné Grósz, László Józsa: Cross-Cultural Business Negotiations in Developing Markets: Comprehending the Impact of Institutional and Cultural Elements
- Táskai Ottilia, Hlédik Erika: Étrend-kiegészítő fogyasztók egészséges életmódhoz és a fizikai aktivitáshoz való viszonya - szisztematikus irodalomelemzés
Kávészünet
📍Egyetemi Kávézó, PTE KTK udvar ⌛16.40-17.10
Szekció előadások
📍PTE KTK (Pécs, 7622 Rákóczi út 80.) ⌛17.10-18.30
9. szekció
AI a marketingben
B312 terem
Szekcióvezető: Iványi Tamás, társszekcióvezető: Bíró-Szigeti Szilvia
- Józsa László, Balla Rita: Vizuális kreativitás és gépi intelligencia
- Iványi Tamás, Kelemen-Erdős Anikó: A kiterjesztett intelligencia értékteremtő hatása a marketingben
- Pál Bertold Csaba, Iványi Tamás: A gépi tanulás lehetőségei a marketingkutatásban
- Danó Györgyi, Kovács Stefan: A Mesterséges Intelligencia gyakorlati alkalmazásának lehetőségei a marketingkutatásban
- Bifkovics Bettina, Kisfürjesi Nóra, Hadadiné Jászay Marianna, Fehér András, Huszár Sándor : MI által támogatott mentálhigiénés szolgáltatások elfogadása és megítélése
- Kovács Stefan, Veres István, Bíró-Szigeti Szilvia: Mesterséges intelligencia és fenntarthatósági értékek jelentősége az egyetemi hallgatók marketinggel kapcsolatos jövőképében
10. szekció
Digitális marketing
B313 terem
Szekcióvezető: Agárdi Irma, társszekcióvezető: Nagy Ákos
- Agárdi Irma, Berezvai Zombor, Alt Mónika-Anetta: Do digital marketing innovations outperform non-digital marketing innovations in profitability? The landscape of European retailing
- Szász Tünde, Hlédik Erika: Énképilleszkedés az online vásárlási folyamatokban: Összehasonlító weboldalhasználhatósági teszt szemmozgáskövetővel
- Hubert József, Bauer András: Kompetenciaváltozások a közösségi média marketing térhódításának tükrében. 2010-2015 közt publikált álláshirdetések kvantitatív elemzése
- Hartl Katalin, Varga Ákos, Kemény Ildikó: A mobil AR-élmény a kiskereskedelemben: szisztematikus szakirodalmi áttekintés
11. szekció
Marketingkommunikáció
B316 terem
Szekcióvezető: Keller Veronika, társszekcióvezető: Gerdesics Viktória
- Dobó Róbert: A „liberális civil értelmiségi” és a „konzervatív keresztény-demokrata” találkozása a politikai narratíva világában: Vezérszó szemantika demográfiai, pártpreferencia és kommunikációs csatorna alapon
- Keller Veronika, Dernóczy-Polyák Adrienn : Az elsőéves egyetemi hallgatók szegmentálása az intézményválasztás alapján
- Sikó Beáta: A viselkedésalapú célzás adatvédelmi aspektusainak elemzése az Instagram felhasználók körében PLS-útelemzés segítségével
- Cserdi Zsófia, Muzslai Anikó: Élménydimenziók szerepe és hatása a marketingkommunikációs gyakorlatokban a fesztiválszezonban: fókuszban a Z generáció
Gálavacsora
📍N-Eozin Grillterasz & Kultúrpark (Pécs, 7621 Esze Tamás u. 3.) ⌛19.30-22.00
Gálavacsorát követő levezető táncos mulatság (önköltséges fogyasztással)
📍Trafik (Pécs, 7621 Perczel Miklós u. 22.) ⌛21.45-
2024. augusztus 28. SZERDA
Workshopok
📍PTE KTK (Pécs, 7622 Rákóczi út 80.) ⌛9.00-10.00
1. workshop
Egyetemi márka – Mi teszi a vállalati-egyetemi együttműködéseket sikeressé?
B313 terem
A workshop vezetői: Ercsey Ida, Ásványi Katalin
- Piskóti István: „Álcázás helyett” – holisztikus, integrált marketinget a „felelős” egyetemekért
- Révész Balázs: Egyetemi együttműködések sikerfaktorai - Egy európai egyetemi szövetség tapasztalatai
2. workshop
(B+I)*RD dolog, amit a madaraktól a kutatók tanulhatnak
B316 terem
A workshop vezetői: Bifkovics Bettina, Csordás Tamás, Horváth Dóra, Kisfürjesi Nóra, Mitev Ariel
3. workshop
A családbarátság jelensége az üzleti rendezvények szintjén
B323/1 terem
A workshop vezetői: Boros Kitti, Markos-Kujbus Éva, Csordás Tamás Viktor
Kávészünet
📍Egyetemi Kávézó, PTE KTK udvar ⌛10.00-10.30
Workshopok
📍PTE KTK (Pécs, 7622 Rákóczi út 80.) ⌛10.30-11.30
4. workshop
Marketing oktatás - az Év Innovatív kurzusa
B313 terem
A workshop vezetője: Jakopánecz Eszter
- Ásványi Katalin, Gedeon Eszter: A fenntartható fejlődésre való oktatás előmozdítása a felsőoktatásban: A pedagógiai eszközök irodalmi áttekintése
5. workshop
A luxus és fogyasztásának tudományos és időbeli értelmezése
B316 terem
A workshop vezetője: Juhász-Dóra Katalin
6. workshop
Kérdezzük-e még a fogyasztót? A válaszadói hajlandóság és a kutatás sikerességének összefüggései
B323/1 terem
A workshop vezetői: Németh Péter, Lázár Erika
Kávészünet
📍Egyetemi Kávézó, PTE KTK udvar ⌛11.30-12.00
Workshopok
📍PTE KTK (Pécs, 7622 Rákóczi út 80.) ⌛12.00-13.00
7. workshop
Marketingkutató 2.0 – az MI támogatásával
B323/1 terem
A workshop vezetője: Iványi Tamás
8. workshop
Miért nem működnek a hagyományos „játékszabályok” a politikai marketingben?
B316 terem
A workshop vezetője: Dobó Róbert
- Lehoczky Noémi, Markos-Kujbus Éva, Gáti Mirkó: “Köszönjük érdeklődését, üdvözöljük partnereink között! Kérjük, jelölje meg, hogy milyen forrásból értesült rólunk...” – Avagy az eWOM (online szájreklám) szerepe szervezetközi piaci környezetben