27. August 2024. Tuesday
- 9.00-10.00
- Registration
- 10.00-12.30
- Welcome, plenary programmes
📍Regional Library and Knowledge Centre of Southern Transdanubia - 12.30-13.30
- Lunch
- 13.30-14.50
- Sessions (1-4)
- 14.50-15.20
- Coffee break
- 15.20-16.40
- Sessions (5-8)
- 16.40-17.10
- Coffee break
- 17.10-18.30
- Sessions (9-11)
- 19.30-22.00
- Conference Dinner
- 21.45-
- Closing dance party (consumption at own expense)
28. August 2024. Wednesday
- 9.00-10.00
- Workshops (1-3)
- 10.00-10.30
- Coffee break
- 10.30-11.30
- Workshops (4-6)
- 11.30-12.00
- Coffee break
- 12.00-13.00
- Workshops (7-8)
- 13.00-13.20
- Closing
- 13.20-14.20
- Lunch
27. August 2024. Tuesday
Welcome, plenary programmes
📍Regional Library and Knowledge Centre of Southern Transdanubia (2/A Universitas Street, Pécs, Hungary, 7622) ⌛9:00-12:30
- 9:00-10:00
- Registration
- 10:00-10:10
- Welcome
András Takács, PhD – University of Pécs, Faculty of Business and Economics, Dean
Petra Putzer, PhD – UP FBE Department of Marketing and Tourism, Assistant Professor - 10:10-10:30
- Festive greetings
Krisztián Szűcs, PhD – EMOK President - 10:30-11:20
- 🇬🇧 Plenary presentation, Keynote
Justin Paul (full professor, University of Puerto Rico): Publishing on Reputed Journals: DOs and DON'ts - 11:20-11:50
- EMOK General Assembly and Election of Presidency
Krisztián Szűcs, PhD – EMOK President - 11:50-12:00
- Innovative Course of the Year 2024
Eszter Jakopánecz, PhD - 12:00-12:10
- Prize of excellence - announcement of results
Ariel Mitev, PhD - Hungarian Academy of Sciences Committee on Business Administration Subcommittee on Marketing, President
Tamara Keszey, PhD - Publication Excellence Award Committee, Chair - 12:10-12:15
- EMAC information
Mirkó Gáti, PhD
Lunch
📍Teleky Bistro (2/A Universitas Street, Pécs, Hungary, 7622) ⌛12.30-13.30
Sessions
📍UP Faculty of Business and Economics (80 Rákóczi Street, Pécs, Hungary, 7622) ⌛13:30-14:50
Session 1
Nonbusiness marketing
B310 terem
Chair: Ida Ercsey, co-chair: Valéria Pavluska
- Béla-Csovcsics Andrea, Kazár Klára: Az önkéntes elégedettséget befolyásoló tényezők vizsgálata
- Ercsey Ida: Az elektronikus egészségműveltség vizsgálata az időskorú népességben
- Kéri Anita: Az egyetemi márkabüszkeség tényezőinek feltárása – út az egyetemi márkabüszkeség skála megalkotása felé
- Sasné Grósz Annamária, Hargitai Dávid Máté: Egyetemi választáSOKK
- Dóra Tímea Beatrice, Szalkai Zsuzsanna, Simon Judit: A forprofit és nonprofit szervezetek együttműködésének vizsgálata egészségügyi prevenciós célú eseményeken
Session 2
Fogyasztói magatartás 1.
B312 terem
Chair: Mária Törőcsik, co-chair: László Molnár
- Bálint Alexandra, Törőcsik Mária: Válságok és fogyasztás - szakértői véleményezés szerint
- Bodon György, Neulinger Ágnes: Negatív érzelmek marketing értéke: kvalitatív kutatás részeredményei egy magyar labdarúgócsapatnál
- Lázár Erika, Nagy Ákos, Szűcs Krisztián: Az érzelmi élmény feltárása a kiskereskedelmi mobilalkalmazások használatában
- Lázár Erika, Bakó Lili, Németh Péter: A színek szerepe az üzleten belüli információészlelésben: Egy szemkamerás kísérlet tanulságai
- Molnár László, Nagy Szabolcs, Papp Adrienn: A neobankok fogyasztói elfogadásának vizsgálata a fiatal felnőttek körében
Session 3
Innovációmarketing
B313 terem
Chair: Tamara Keszey, co-chair: Beatrix Lányi
- Bednárik Éva, Takáts Alexandra, Jámbori Zsuzsanna, Mészáros Katalin: A közcélú drónok marketingkommunikációját támogató kutatás a Nyugat-dunántúli lakosság körében
- Biró Borbála: Új ortopédiai műtéti eljárások, innovatív technológiák fogyasztói elfogadása: attitűdvizsgálat páciensek oldaláról
- Keszey Tamara: Hogyan gyűjtik a vállalatok a vevői adatokat? A nemzetközi irodalom áttekintése
- Bavlsík Richard, Strausz Kamilla: A bizonytalanság kezelése: A belső és külső eszközök szerepe a nagy növekedési potenciállal rendelkező fiatal, innovatív vállalkozások esetén
🇬🇧 Session 4
Marketing challenges
Room B316
Chair: Moreno Frau, co-chair: Krisztián Szűcs
- Ákos Varga, Rebeka Jónás, Alexa Rudolf: Navigating the Digital Table: The Influence of Online Reviews on Restaurant Visit Intentions Among Hungarian Consumers
- Ágnes Halász, Zsófia Kenesei: Literature review of academic advising in higher education
- László Molnár, Moreno Frau, Tamara Keszey: Unlocking Insights: A Comprehensive Review of Utilizable Customer Feedback
- Gábor Nagy, Berács József: Does a greater institutional distance between an SME’s home country and its export destinations induce greater competitive aggressiveness? A configurational approach
- Mónika-Anetta Alt, Zombor Berezvai, Irma Agárdi: Profiting from sustainability? The effect of sustainability-related innovations on the performance of FMCG retailers
Coffee break
📍University Café, UP Faculty of Business and Economics ⌛14.50-15.20
Sessions
📍UP Faculty of Business and Economics (80 Rákóczi Street, Pécs, Hungary, 7622) ⌛15.20-16.40
Session 5
Felelős marketing
B310 terem
Chair: László Dinya, co-chair: Petra Putzer
- Gerdesics Viktória, Nagy Ákos: A VR turizmus lehetőségei és korlátai a fogyatékossággal élők körében
- Bifkovics Bettina, Malota Erzsébet: Sztereotípiák az Ukrajnai menekültekkel való önkéntesség során
- Dinya László: Társadalmi marketing kihívások a fenntartható fejlődési célok elérése kapcsán
- Putzer Petra, Galambosné Tiszberger Mónika, Márkus Gábor, Tóth-Pajor Ákos, Csapi Vivien: KKV-k versenyképességen alapuló ESG teljesítménymérése
- Török Anna, Kubinyi Anna Hermina: Méltányosság, sokszínűség és befogadás (ED&I) a nemzetközi marketingkommunikációban – irodalmi áttekintés
Session 6
Fogyasztói magatartás 2.
B312 terem
Chair: Erzsébet Hetesi, co-chair: Péter Németh
- Nagy Szabolcs, Molnár László, Hajdú Noémi: A megújuló energiaforrások használatával kapcsolatos felhasználói magatartás elemzése
- Papp Adrienn, Marien Anita: A turisztikai value co-creation fogyasztói elégedettségre és lojalitásra gyakorolt hatásának vizsgálata a fiatal felnőttek körében
- Vizi Noémi, Hetesi Erzsébet: Megragadhatók-e sajátos mintázatok a divatipari termékeket fogyasztók körében?
- Pólya Éva, Máté Zoltán, Oravecz Titanilla: Kihívások és perspektívák: Az életszínvonal érzet és a fogyasztás változásának összefüggései a pandémia időszakában Magyarországon
- Kincsesné Vajda Beáta: Betegélmények az alapellátásban: a személyes ellátás és a telemedicina kettősségének vizsgálata
Session 7
Élelmiszermarketing
B313 terem
Chair: Dávid Harsányi, co-chair: Eszter Jakopánecz
- Fenyves Noémi Dóra, Kiss Marietta: Személyre szabott táplálkozás Európában – létezik-e működőképes üzleti modell?
- Harsányi Dávid , Ilyésné Molnár Emese , Zarándné Vámosi Kornélia: A borversenyek marketing szerepe
- Márk Csaba Antal: Piaci penetráció vezérelte piacrész növelés – Esettanulmány a gyógyszeriparból
- Míra Mohr: Összehasonlító elemzés a meghatározó gasztronómiai tartalomgyártók közösségi média teljesítményéről a karácsonyi kampányidőszakban
Session 8
PhD workshop
B316 terem
Chair: Erika Hlédik, co-chair: László Csóka
- Benics Kálmán, Béla-Csovcsics Andrea , Táskai Ottilia , Vereckei-Poór Bence: Fenntarthatóság és a kínai elektromos autómárkák percepciója Magyarországon - Gépi tanulási módszerek alkalmazása
- Homedahack Sengsouly, Annamária Sasné Grósz, László Józsa: Cross-Cultural Business Negotiations in Developing Markets: Comprehending the Impact of Institutional and Cultural Elements
- Táskai Ottilia, Hlédik Erika: Étrend-kiegészítő fogyasztók egészséges életmódhoz és a fizikai aktivitáshoz való viszonya - szisztematikus irodalomelemzés
Coffee break
📍University Café, UP Faculty of Business and Economics ⌛16.40-17.10
Sessions
📍UP Faculty of Business and Economics (80 Rákóczi Street, Pécs, Hungary, 7622) ⌛17.10-18.30
Session 9
AI a marketingben
B312 terem
Chair: Tamás Iványi, co-chair: Szilvia Bíró-Szigeti
- Józsa László, Balla Rita: Vizuális kreativitás és gépi intelligencia
- Iványi Tamás, Kelemen-Erdős Anikó: A kiterjesztett intelligencia értékteremtő hatása a marketingben
- Pál Bertold Csaba, Iványi Tamás: A gépi tanulás lehetőségei a marketingkutatásban
- Danó Györgyi, Kovács Stefan: A Mesterséges Intelligencia gyakorlati alkalmazásának lehetőségei a marketingkutatásban
- Bifkovics Bettina, Kisfürjesi Nóra, Hadadiné Jászay Marianna, Fehér András, Huszár Sándor : MI által támogatott mentálhigiénés szolgáltatások elfogadása és megítélése
- Kovács Stefan, Veres István, Bíró-Szigeti Szilvia: Mesterséges intelligencia és fenntarthatósági értékek jelentősége az egyetemi hallgatók marketinggel kapcsolatos jövőképében
Session 10
Digitális marketing
B313 terem
Chair: Irma Agárdi, co-chair: Ákos Nagy
- Agárdi Irma, Berezvai Zombor, Alt Mónika-Anetta: Do digital marketing innovations outperform non-digital marketing innovations in profitability? The landscape of European retailing
- Szász Tünde, Hlédik Erika: Énképilleszkedés az online vásárlási folyamatokban: Összehasonlító weboldalhasználhatósági teszt szemmozgáskövetővel
- Hubert József, Bauer András: Kompetenciaváltozások a közösségi média marketing térhódításának tükrében. 2010-2015 közt publikált álláshirdetések kvantitatív elemzése
- Hartl Katalin, Varga Ákos, Kemény Ildikó: A mobil AR-élmény a kiskereskedelemben: szisztematikus szakirodalmi áttekintés
Session 11
Marketingkommunikáció
B316 terem
Chair: Veronika Keller, co-chair: Viktória Gerdesics
- Dobó Róbert: A „liberális civil értelmiségi” és a „konzervatív keresztény-demokrata” találkozása a politikai narratíva világában: Vezérszó szemantika demográfiai, pártpreferencia és kommunikációs csatorna alapon
- Keller Veronika, Dernóczy-Polyák Adrienn : Az elsőéves egyetemi hallgatók szegmentálása az intézményválasztás alapján
- Sikó Beáta: A viselkedésalapú célzás adatvédelmi aspektusainak elemzése az Instagram felhasználók körében PLS-útelemzés segítségével
- Cserdi Zsófia, Muzslai Anikó: Élménydimenziók szerepe és hatása a marketingkommunikációs gyakorlatokban a fesztiválszezonban: fókuszban a Z generáció
Conference dinner
📍N-Eozin Grillterasz & Kultúrpark (3 Street Esze Tamás, Pécs, 7621) ⌛19.30-22.00
Closing dance party
📍Trafik (22 Perczel Miklós Street, Pécs, 7621) ⌛21.45-
28. August 2024. Wednesday
Workshops
📍Faculty of Business and Economics (80 Rákóczi Street, Pécs, Hungary, 7622) ⌛9.00-10.00
Workshop 1
Egyetemi márka – Mi teszi a vállalati-egyetemi együttműködéseket sikeressé?
B313 terem
A workshop vezetői: Ercsey Ida, Ásványi Katalin
- Piskóti István: „Álcázás helyett” – holisztikus, integrált marketinget a „felelős” egyetemekért
- Révész Balázs: Egyetemi együttműködések sikerfaktorai - Egy európai egyetemi szövetség tapasztalatai
Workshop 2
(B+I)*RD dolog, amit a madaraktól a kutatók tanulhatnak
B316 terem
A workshop vezetői: Bifkovics Bettina, Csordás Tamás, Horváth Dóra, Kisfürjesi Nóra, Mitev Ariel
Workshop 3
A családbarátság jelensége az üzleti rendezvények szintjén
B323/1 terem
A workshop vezetői: Boros Kitti, Markos-Kujbus Éva, Csordás Tamás Viktor
Coffee break
📍University Café, UP Faculty of Business and Economics ⌛10.00-10.30
Workshops
📍Faculty of Business and Economics (80 Rákóczi Street, Pécs, Hungary, 7622)) ⌛10.30-11.30
Workshop 4
Marketing oktatás - az Év Innovatív kurzusa
B313 terem
A workshop vezetője: Jakopánecz Eszter
- Ásványi Katalin, Gedeon Eszter: A fenntartható fejlődésre való oktatás előmozdítása a felsőoktatásban: A pedagógiai eszközök irodalmi áttekintése
Workshop 5
A luxus és fogyasztásának tudományos és időbeli értelmezése
B316 terem
A workshop vezetője: Juhász-Dóra Katalin
Workshop 6
Kérdezzük-e még a fogyasztót? A válaszadói hajlandóság és a kutatás sikerességének összefüggései
B323/1 terem
A workshop vezetői: Németh Péter, Lázár Erika
Coffee break
📍University Café, UP Faculty of Business and Economics ⌛11.30-12.00
Workshops
📍Faculty of Business and Economics (80 Rákóczi Street, Pécs, Hungary, 7622) ⌛12.00-13.00
Workshop 7
Marketingkutató 2.0 – az MI támogatásával
B323/1 terem
A workshop vezetője: Iványi Tamás
Workshop 8
Miért nem működnek a hagyományos „játékszabályok” a politikai marketingben?
B316 terem
A workshop vezetője: Dobó Róbert
- Lehoczky Noémi, Markos-Kujbus Éva, Gáti Mirkó: “Köszönjük érdeklődését, üdvözöljük partnereink között! Kérjük, jelölje meg, hogy milyen forrásból értesült rólunk...” – Avagy az eWOM (online szájreklám) szerepe szervezetközi piaci környezetben